Quantcast
Ανανεώνεται ο στόλος των λεωφορείων - enikonomia.gr
share

Ανανεώνεται ο στόλος των λεωφορείων

δημοσιεύτηκε:

Στην ανανέωση του στόλου των λεωφορείων του ΟΑΣΑ αποφάσισε να συμβάλει η Περιφέρεια Αττικής, η οποία με απόφαση της περιφερειάρχου Ρένας Δούρου θα ενισχύσει τον Οργανισμό με 92 οχήματα νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, συνολικού προϋπολογισμού 30 εκατομμυρίων ευρώ.


Η κυρία Δούρου υπέγραψε πριν από λίγες ημέρες την πρόσκληση με τίτλο «Μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του στόλου λεωφορείων του ΟΑΣΑ και βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών των δημοσίων συγκοινωνιών στη Μητροπολιτική Αθήνα», που απευθύνεται στον Οργανισμό για την υποβολή προτάσεων για χρηματοδότηση από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αττική 2014-2020».

Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η προώθηση των «πράσινων» αστικών μεταφορών μέσω της χρήσης οχημάτων που θα έχουν το μικρότερο δυνατό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και θα πληρούν τις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής και της εθνικής νομοθεσίας.

Ταυτόχρονα, προτεραιότητα αποτελεί η μείωση των εκπομπών ρύπων αλλά και του κόστους λειτουργίας των οχημάτων, καθώς και η γενικότερη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό.

Συγκεκριμένα, η πρόσκληση αφορά στην προμήθεια 92 νέων αστικών λεωφορείων σύγχρονης τεχνολογίας, στα οποία περιλαμβάνονται 20 οχήματα μεσαίου μεγέθους, 60 οχήματα μεγάλου μεγέθους (αρθρωτά) καθώς και 12 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας που θα διαθέτουν αυτονομία κίνησης.

Να σημειωθεί ότι μεγάλο τμήμα του στόλου της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) αποτελείται από οχήματα που έχουν ήδη συμπληρώσει τον επιτρεπτό χρόνο χρήσης τους και δεν πληρούν τις απαραίτητες ευρωπαϊκές περιβαλλοντικές προϋποθέσεις.

Στοιχεία



Σύμφωνα μάλιστα με τα στοιχεία του Συνδικάτου Εργαζομένων στον ΟΑΣΑ, ενώ το 2012, σε ημερήσια βάση, οι βάρδιες που προγραμματίζονταν ήταν 2.740, τα δρομολόγια 12.600 και τα προγραμματισμένα λεωφορεία 1.300, το 2015 οι βάρδιες μειώθηκαν σε 2.300, τα δρομολόγια σε 11.100 και τα λεωφορεία σε 1.100.

Υπολογίζεται μάλιστα ότι φέτος δεν βγαίνουν για δρομολόγια περισσότερα από 900 οχήματα.

Παρόμοια είναι η κατάσταση και στα τρόλεϊ. Από τα 366 οχήματα του στόλου, για δρομολόγια βγαίνουν καθημερινά περίπου 162, με τα υπόλοιπα να παραμένουν παροπλισμένα στην πλειονότητά τους εξαιτίας ελλείψεων σε γεννήτριες και κεραίες.

Τετ α τετ Σπίρτζη – Συνδικαλιστών

Συνάντηση με τα σωματεία των εργαζομένων στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ θα έχει σήμερα το μεσημέρι ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης. Η συνάντηση επρόκειτο να πραγματοποιηθεί την περασμένη Παρασκευή, αλλά αναβλήθηκε για σήμερα. Να σημειωθεί ότι την περασμένη εβδομάδα ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΟΑΣΑ, Λεωνίδας Σκούλος, είχε κατηγορήσει την ηγεσία του υπουργείου ότι δύο χρόνια μετά την ανάληψη των καθηκόντων της δεν τους είχε δεχτεί ακόμα, ενώ την ίδια στιγμή «οι αστικές συγκοινωνίες οδηγούνται σε διάλυση και απαξίωση».

Πρόταση εξορθολογισμού από τη διοίκηση του ΟΑΣΘ

Περικοπές μισθών σε επίπεδα που θα ανταποκρίνονται στη γενικότερη οικονομική κατάσταση, μείωση της κρατικής επιχορήγησης, των ρεπό, των αδειών ασθενείας, αλλά και αύξηση της τιμής του εισιτηρίου στο 1.30€, από 1€ που είναι σήμερα, προβλέπει η πρόταση της διοίκησης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης προς το υπουργείο Μεταφορών, ενώ την ίδια ώρα η Θεσσαλονίκη μπαίνει σήμερα στη δεύτερη εβδομάδα χωρίς αστικές συγκοινωνίες.

Ο μέσος μισθός στον ΟΑΣΘ δεν υπέστη σημαντικές περικοπές στα χρόνια της κρίσης και ο μέσος μηνιαίος μισθός των 2.300 εργαζομένων που είναι σήμερα 2.730€, προτείνεται να μειωθεί στα 1.925€. Επιπλέον θα μειωθούν οι άδειες ασθενείας, που το 2016 ήταν 21.000 ημέρες, αντιστοιχούσαν δηλαδή σε 9 ημέρες για κάθε εργαζόμενο, τα ρεπό, αλλά και οι άδειες αιμοδοσίας από δύο ημέρες που είναι σήμερα, σε μία.

Από όλες τις πλευρές τονίζεται η ανάγκη εξορθολογισμού της λειτουργίας του ΟΑΣΘ, που δέχεται μεγαλύτερη κρατική ενίσχυση από τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και η διοίκηση του Οργανισμού προτείνει να μειωθεί στα 44 εκατ. ευρώ από τα 73 εκατ. ευρώ που προβλέπονταν για φέτος. Στο πλαίσιο αυτού του εξορθολογισμού, η διοίκηση προτίθεται να μειώσει έως και 50% τα υπηρεσιακά δρομολόγια που γίνονται για τη μετακίνηση του προσωπικού, να μειώσει δρομολόγια σε γραμμές με πληρότητα κάτω του 5% και να περιορίσει στο ελάχιστο την υπερωριακή απασχόληση.

Σε χθεσινές δηλώσεις του ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, χαρακτήρισε τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης «οικονομικό, πολιτικό και διαχειριστικό σκάνδαλο 70 χρόνων» και υποσχέθηκε ότι «τις επόμενες μέρες θα δοθεί λύση στην αθλιότητα».

Αναφορικά με το εισιτήριο προτείνεται να αυξηθεί η τιμή του στο 1.30€, με διάρκεια μίας ώρας και δυνατότητα μέχρι και δύο μετεπιβιβάσεων, ενώ συνολικά οι δαπάνες λειτουργίας θα μειωθούν κατά 18,1% και από τα 152,3 εκατ. ευρώ που είχαν προϋπολογιστεί για το 2017 θα περιοριστούν στα 124,7 εκατ. ευρώ.

Πηγή: Έθνος

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.