Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Αύξηση 6,7% σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Ιανουάριο στην Ευρωπαϊκή Ενωση σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ACEA ενώ αντίθετα στην Ελλάδα η εγχώρια αγορά σημείωσε πτώση 8,2%.
Ο πρόεδρος του ACEA κ. Γκοσν σχετικά με τις επιδόσεις της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου δήλωσε χαρακτηριστικά πως: «Πρόκειται για το πρώτο θετικό αποτέλεσμα σε ετήσια βάση από το ξεκίνημα της χρηματοοικονομικής κρίσης το 2007. Για το 2015 είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι, δεδομένων των οικονομικών αβεβαιοτήτων που αντιμετωπίζουν πολλές χώρες.».
Πάντως, οι πωλήσεις εξακολουθούν να υστερούν συγκριτικά με τις κορυφαίες τιμές της περιόδου πριν από την κρίση.
Ενδεικτικό είναι ότι ενώ πέρσι έλαβαν άδεια κυκλοφορίας 12,6 εκατομμύρια νέα οχήματα ιδιωτικής χρήσης, ο αντίστοιχος αριθμός προ κρίσης ξεπερνούσε τα 15 εκατομμύρια, σύμφωνα με στοιχεία της ACEA.
Μεγαλύτερες αυξήσεις σε Ιταλία και Ισπανία
Περισσότερα από 950.000 καινούρια αυτοκίνητα πουλήθηκαν στην ΕΕ τον Ιανουάριο του 2015 έναντι 897.000 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα πέρσι.
Ωστόσο εντύπωση προκάλεσαν στους αναλυτές οι επιδόσεις που σημείωσαν οι αγορές του Νότου και ειδικότερα οι πωλήσεις νέων ΙΧ σημείωσαν αύξηση 28% στην Πορτογαλία, στην Ισπανία 27,5%, και η Ιταλία 10,9%.
Οι μεγάλες αγορές επίσης σημείωσαν αύξηση όπως εκείνης στη Γερμανία (2,6%), στη Γαλλία (6,2%) και της Μεγάλης Βρετανίας (6,7%).
(Με μία αύξηση της τάξης του 2,6%, η Γερμανία κινήθηκε κάτω από το μέσο όρο.
Στην Ελλάδα οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ACEA σημείωσαν πτώση 8,2% καθώς διατέθηκαν 5.848 ΙΧ έναντι 6.381 οχήματα…
Πρώτη η VW
Πραγματικά εντυπωσιακά είναι τα αποτελέσματα που σημείωσε ο όμιλος VW τον Ιανουάριο καταγράφοντας αύξηση 6,8% στις πωλήσεις του με 254.699 οχήματα έναντι 238.558 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα πέρσι. Ωστόσο «οδηγοί» της αύξησης αποτέλεσαν οι Porsche (44.7%) και Seat (14.3%).
Στην δεύτερη θέση τον Ιανούριο βρέθηκε ο όμιλος PSA σημειώνοντας ωστόσο μείωση 1,4%, με 107.808 ΙΧ έναντι 109.338 οχήματα. Η Peugeot σημείωσε αύξηση 4% ενώ αντίθετα η Citroen κατέγραψε μείωση 6,3%.
Στην τρίτη θέση βρέθηκε η όμιλος Renault ο οποίος σημείωσε αύξηση 10% τον Ιανουάριο με τις εταιρείες του ομίλου Renault – Dacia να καταγράφουν αύξηση 11,3% και 7,3% αντίστοιχα.
Πτώση 2,8% σημείωσε ο όμιλος Opel (4η θέση) τον Ιανουάριο η οποία οφείλεται κυρίως στην απόφαση της εταιρείας να «αποσύρει» από την Ευρώπη την Chevrolet (πρώην Daewoo). Αλλωστε οι πωλήσεις των οχημάτων Opel τον Ιανουάριο σημείωσαν αύξηση 15,9% ενώ αντίθετα εκείνες της Chevrolet κατέγραψαν πτώση 98,1%.
Ο όμιλος Fiat (5η θέση) τον Ιανουάριο σημείωσε αύξηση στις πωλήσεις του σε ποσοστό 7,1% με οδηγό την «Jeep» η οποία σημείωσε αύξηση 183,3%. Τα μοντέλα της Fiat σημείωσαν αύξηση 4,7% όπως επίσης και εκείνα της Ferrari και Maserati με ποσοστό 4,1% ενώ αντίθετα η μάρκα Lancia/Chrysler σημείωσαν πτώση 18,1%.
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Mercedes-Benz και BMW βρέθηκαν στην 6η και 7η θέση αντίστοιχα καταγράφοντας αύξηση 15% και 8,6%.
Στην 8η θέση βρέθηκε ο όμιλος Toyota τον Ιανουάριο σημειώνοντας αύξηση 9,6%.
Στην 9η θέση βρέθηκε η Nissan καταγράφοντας αύξηση 36,6% και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Hyundai 8.3%.
Στη συνέχεια ακολουθούν η Kia (5,8%), η Volvo (15.3%), η Mazda (-6%), η Jaguar – Land Rover (-3%), η Suzuki (-8.9%), η Mitsubishi (101.5%) και η Honda (-5.8%).