Αλλάζουν τα ταξίδια με πλοίο: Τι είπε ο Πλακιωτάκης για τις καμπίνες, τα εισιτήρια και τη χρήση μάσκας

Τους βασικούς άξονες του σχεδίου για την ακτοπλοΐα μετά τη σταδιακή άρση των μέτρων λόγω κορονοϊού, ανέλυσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας στον Realfm 97,8 και τους Γιώργο Χουδαλάκη και Στεφανία Κασίμη.
“Τα μέτρα τα οποία πήραμε το προηγούμενο χρονικό διάστημα ήταν καθοριστικά διότι καταφέραμε και περιορίσαμε στον ελάχιστο δυνατό βαθμό τα κρούσματα κορονοϊού στα νησιά. Πολλά νησιά αυτή τη στιγμή δεν έχουν κανένα απολύτως. Μέχρι τις 18 Μαΐου αυτοί που μπορούν να μετακινηθούν στα νησιά είναι οι μόνιμοι κάτοικοι, κάποιες ειδικές κατηγορίες πολιτών – οι ένστολοι, το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, οι εκπαιδευτικοί- και συνεργεία τα οποία εκτελούν δημόσια έργα. Με δεδομένο το γεγονός ότι η εστίαση θα ξεκινήσει 1η Ιουνίου προκειμένου οι επιχειρηματίες να ετοιμάσουν τις καφετέριες τους, τα εστιατόρια τους, τα ενοικιαζόμενα τους είναι πολύ λογικό να προηγηθούν τα ιδιωτικά συνεργεία ή οι εργαζόμενοι. Αυτό είναι που εξετάζεται στην παρούσα χρονική περίοδο”, είπε ο κ. Πλακιωτάκης.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας ήδη επεξεργάζονται τα νέα πρωτόκολλα μετακίνησης επιβατών με πλοία και απομένουν οι τελευταίες λεπτομέρειες για την υλοποίηση του σχεδίου. Ο κ. Πλακιωτάκης εξήγησε ότι τα πλοία θα ταξιδεύουν με πληρότητα 50%, ενώ για τα πλοία με καμπίνες το ποσοστό αυτό θα φτάνει έως 55%. “Ένα πλοίο θα μπορεί να μεταφέρει το 50% του πρωτοκόλλου του πλοίου, εάν έχει καμπίνες πάμε στο 55%. Ανά καμπίνα θα έχουμε έναν επιβάτη εκτός και αν πρόκειται για οικογένεια”, ανέφερε, ενώ σημείωσε ότι η διάθεση των καμπινών των πλοίων θα γίνεται μόνο από το αφετήριο λιμάνι και όχι από τους ενδιάμεσους σταθμούς. Δηλαδή, όπως εξήγησε, ένα πλοίο, με δρομολόγιο από τον Πειραιά στη Ρόδο, και με επιβάτη που έχει προορισμό το ενδιάμεσο λιμάνι πχ της Πάτμου, η καμπίνα που χρησιμοποίησε δεν θα διατίθεται για το υπόλοιπο σκέλος του ταξιδιού.

Σημειώνεται ότι έχει ήδη γίνει γνωστό ότι στα καθίσματα αεροπορικού τύπου θα υπάρχει μια κενή θέση ανάμεσα στους επιβάτες ενώ θα υπάρχει και ειδική σήμανση για το πού θα πρέπει να κάθονται. Επίσης, σύμφωνα με τον έως τώρα σχεδιασμό, οι πόρτες και τα παράθυρα θα πρέπει να ανοίγονται περισσότερο χρόνο από τον συνηθισμένο, ενώ όσον αφορά στον μηχανικό αερισμό σε περίπτωση διακοπτόμενης λειτουργίας του πλοίου θα πρέπει το σύστημα αερισμού να μην σταματάει καθόλου.

Ο υπουργός Ναυτιλίας τόνισε επίσης ότι στα πλοία θα χρησιμοποιούνται οικιακή είδη μιας χρήσης, ενώ σημείωσε ότι η χρήση της μάσκας θα είναι υποχρεωτική. “Θα φοράνε όλοι μάσκα. Η μάσκα και οι κοινωνικές αποστάσεις έχουν μπει πια στη ζωή μας”είπε ο κ. Πλακιωτάκης, ενώ ερωτηθείς εάν η χρήση μάσκας θα είναι απαραίτητη και στο κατάστρωμα, είπε ότι και εκεί πρέπει να τηρούνται οι όροι της κοινωνικής απόστασης. “Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι καλό είναι να τις φοράμε”, υπογράμμισε.

Σε ό,τι αφορά την άρση των περιορισμών για τη μετάβαση στα νησιά, είπε ότι δεν θα αργήσει και διευκρίνισε ότι η απελευθέρωση μετακινήσεων, όταν αποφασιστεί, θα αφορά σε όλα τα νησιά. “Τις επόμενες ημέρες θα προσδιορίσουμε ακριβές χρονοδιάγραμμα. Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι η επιστροφή στην κανονικότητα απαιτεί μεγάλη προσοχή, συνεχή παρακολούθηση, ενσυνείδητη εφαρμογή και διαρκή αξιολόγηση”, τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης.

Ερωτηθείς, τέλος, εάν η υποχρεωτική μείωση των επιβατών στα πλοία φέρει αύξηση των εισιτηρίων ο κ. Πλακιωτάκης απάντησε: Ήδη η ακτοπλοΐα ενισχύεται από τον κρατικό προϋπολογισμό με 15 εκατ. ευρώ, αυτό έγινε κατόπιν διαπραγμάτευσης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να μην θεωρηθεί ως κρατική ενίσχυση. Μέσα στον Μάιο θα καταθέσουμε σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών ειδική πρόταση αποζημίωσης των εταιρειών. Σε κάθε περίπτωση δεν υπάρχει πληροφορία για αύξηση των τιμών των εισιτηρίων”.

Ακούστε το ηχητικό:


Δεν υπάρχει υποστήριξη HTML5https://media.enikonomia.gr/data/podcasts/234570_dbf3fc7622-b5cb84c85ad317ed.mp3

Exit mobile version