Άγονος ο πλειστηριασμός του ταχύπλοου “Αίολος Κεντέρης Ι”

Άγονος κηρύχθηκε ο σημερινός
πλειστηριασμός του ταχύπλοου σκάφους «Αίολος Κεντέρης Ι», με
τιμή εκκίνησης τα 6,5 εκατ. ευρώ.



Σύμφωνα με συνήγορο της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου (ΝΕΛ), στην
οποία ανήκε το ταχύπλοο, δεν υπήρξε καμία προσφορά ή εγγυητική επιστολή από
κάποιον ενδιαφερόμενο, ενώ άγνωστο παραμένει πότε θα βγει το πλοίο σε νέο
πλειστηριασμό.



Σύμφωνα με πληροφορίες, η τιμή της προσφοράς για την απόκτηση
του «Αίολος Κέντερης Ι», εάν προκηρυχθεί και νέος πλειστηριασμός και χαρακτηρισθεί
άγονος, μπορεί να κατέβει. Ωστόσο θα
πρέπει να σημειωθεί ότι μπορεί μεν να υπάρχουν πολλοί ενδιαφερόμενοι πλειοδότες,
αλλά υπάρχουν υποχρεώσεις της πλοιοκτήτριας εταιρείας, οι οποίες σε κάθε
περίπτωση θα βαρύνουν το νέο υπερθεματιστή.



Το «Αίολος Κεντέρης Ι» που είχε κατασχεθεί από την Τράπεζα
Πειραιώς έναντι απαιτήσεων της τάξης των 75 εκατ. ευρώ, ναυπηγήθηκε το 2000 και
είναι παροπλισμένο επί μία επταετία και συνεπώς οι τέσσερις μηχανές του δεν
έχουν λειτουργήσει όλο αυτό το διάστημα.



Σύμφωνα με τεχνικούς εμπειρογνώμονες, για να επαναλειτουργήσει το
πλοίο υπολογίζεται πως απαιτείται το ποσόν των 750.000 ευρώ για τη συντήρηση
της καθεμίας μηχανής, ενώ επιπλέον δαπάνες απαιτούνται και για την ανακαίνιση
των χώρων επιβατών, αλλά και για τον δεξαμενισμό του για εργασίες συντήρησης
και βαφής του κύτους.



Σημειώνεται ότι η αρχική ημερομηνία πλειστηριασμού, αρχικά είχε
οριστεί στις 6 Δεκεμβρίου, αλλά άλλαξε για την Τετάρτη 10 Ιανουαρίου, λόγω
ασφαλιστικών μέτρων της ΝΕΛ ενώ και η αξία του πλοίου που περιγραφόταν στην
κατασχετήρια έκθεση, είχε οριστεί στο ποσό των 6,5 εκατ. ευρώ, από τα 4,5
εκατομμύρια ευρώ που ήταν μέχρι σήμερα.



Σύμφωνα με το ναυτιλιακό και
τεχνικό τμήμα της ΝΕΛ, το κόστος συντήρησης του πλοίου τον Οκτώβριο του 2017
ανερχόταν σε 1.011.040 ευρώ. Η πλευρά της ΝΕΛ υποστήριξε ότι το πλοίο
παροπλίστηκε λόγω της ακριβής τιμής των καυσίμων, και πως τώρα μπορεί να
αξιοποιηθεί. Η εταιρεία εκτιμά τη σημερινή αξία του ταχυπλόου στα 15
εκατομμύρια ευρώ και υποστήριξε ότι είναι οικονομικό στην κατανάλωση καυσίμων,
καθώς και ότι έχει διάρκεια ζωής 30 χρόνια.



Ο εκπρόσωπος της Τράπεζας Πειραιώς από την πλευρά του, κατέθεσε
ότι είναι μεγάλο μειονέκτημα του πλοίου το γεγονός ότι είναι παροπλισμένο επί
επτά συναπτά έτη, ότι οι τέσσερις μηχανές δεν κινήθηκαν και ότι απαιτείται το
ποσό των 750.000 ευρώ για τη συντήρηση κάθε μηχανής, δηλαδή το ποσό των 3 εκατ.
ευρώ μονάχα για τις μηχανές.


Πρόσθεσε δε, ότι το
κατασχεμένο πλοίο, αν δεν ήταν παροπλισμένο, θα μπορούσε να πωληθεί για 10-11
εκατ. ευρώ, πλην όμως η αξία του είναι χαμηλή λόγω του παροπλισμού του, και
ανέρχεται στο ποσό των 4,5 εκατ. ευρώ.



Πηγή πληροφοριών: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Exit mobile version