Αυτό είναι το σχέδιο για την αναβάθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου – Τι είπε ο Σταϊκούρας για τα logistics

υπουργός

Στο σχέδιο για την αναβάθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.

« Το αναπτυξιακό σχέδιο για την Ελλάδα του 2030 περιλαμβάνει 188 σημαντικά έργα, με συνολικό προϋπολογισμό 27,6 δισ. ευρώ. Έργα οδικά, σιδηροδρομικά, αντιπλημμυρικά, υδρευτικά, αρδευτικά, κτιριακά και λιμενικά, καθώς και έργα αεροπορικών υποδομών. Έργα σε κάθε Περιφέρεια της χώρας, πολλά από τα οποία έχουν υπερ-τοπικό, εθνικό και διεθνή χαρακτήρα και θα επιδιώξουμε την προώθηση, δρομολόγηση και ολοκλήρωση πολλών εξ αυτών. Ανάμεσά τους και εμβληματικά έργα, όπως είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης (ΒΟΑΚ), ο αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου, ο άξονας Μπράλος-Άμφισσα, οι επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας » τόνισε o κ. Σταϊκούρας στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ.

Για τις αλλαγές στον ελληνικό σιδηρόδρομο

Και περιέγραψε τις αλλαγές που θα γίνουν στον ελληνικό σιδηρόδρομο. «Γνωρίζουμε όλοι ότι ο ελληνικός σιδηρόδρομος, εδώ και δεκαετίες, έχει ανοικτά ζητήματα. Την τρέχουσα περίοδο θα εργαστούμε όλοι μας εντατικά, με συλλογική και ατομική ευθύνη, ώστε να πετύχουμε ουσιαστική αντιμετώπιση των ανοικτών ζητημάτων ασφάλειας και ποιότητας των υποδομών και των μεταφορών. Η προσπάθειά μας θα βασίζεται σε τρεις πυλώνες:

«Στην παρούσα φάση θα προωθήσουμε την άμεση ολοκλήρωση των προσλήψεων, που έχουν δρομολογηθεί για τον ΟΣΕ, και την προώθηση εκτεταμένων έργων συντήρησης της σιδηροδρομικής υποδομής, για το οποίο οι σχετικές διαδικασίες έχουν ήδη εκκινήσει και έχουν εξασφαλιστεί οι απαραίτητοι πόροι.

Επίσης, σημαντική επιδίωξή μας είναι η στενή παρακολούθηση και τήρηση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τις συμβάσεις του ελληνικού Δημοσίου με τον ΟΣΕ και τον πάροχο σιδηροδρομικών υπηρεσιών. Τα συχνά φαινόμενα διακοπής της λειτουργίας του δικτύου, δεν γίνονται αποδεκτά. Η αξιολόγηση όλων των εμπλεκόμενων, όπως και η εσωτερική και εξωτερική λογοδοσία, θα είναι τακτική»  ανέφερε και μίλησε για τα «πράσινα» αστικά λεωφορεία της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.

« Πράγματι, δρομολογείται η ανανέωση του υφιστάμενου «γερασμένου» στόλου των λεωφορείων, με την προμήθεια 650 νέων οχημάτων μηδενικών ρύπων, ηλεκτρικών και φυσικού αερίου, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και το ΕΣΠΑ. Τα πρώτα νέα λεωφορεία αναμένεται να ενταχθούν στους στόλους των δύο πόλεων στις αρχές του 2024 » σημείωσε. 

Για τα logistics

Τέλος μίλησε για το θέμα των επενδύσεων στα logistics.  «Η κινητικότητα, η καινοτομία και η ψηφιακή μετάβαση διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο, καθώς βελτιστοποιούν την αποδοτικότητα των μεταφορών και υποστηρίζουν την ανάπτυξη λύσεων στην αγορά. Στο πλαίσιο προώθησής τους, αποτελεί προτεραιότητα η αξιοποίηση νέων τεχνολογιών, με στόχο την απρόσκοπτη ανταλλαγή και κοινή χρήση δεδομένων μεταξύ πλατφορμών και υπηρεσιών μεταφορών και εφοδιαστικής αλυσίδας, κεφαλαιοποιώντας ευρωπαϊκά έργα, όπως το έργο FENIX.

Επίσης, θα επιδιωχθεί η ενίσχυση της συνεργασίας με συναρμόδιους φορείς και το Συμβούλιο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, για την υλοποίηση εργαλείων και διεπαφών, που θα βελτιώσουν τις λειτουργίες του τομέα μεταφορών και logistics στην Ελλάδα.

Παράλληλα, επεξεργαζόμαστε πολιτικές για τη δημιουργία εμπορευματικών κέντρων. Με αυτόν τον τρόπο επιδιώκεται να ενισχυθούν η αποδοτική οργάνωση των δραστηριοτήτων της εφοδιαστικής αλυσίδας και η ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητάς της, με στόχο την αύξηση των εμπορευματικών ροών και την παροχή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας» είπε.

 

 

 

Exit mobile version