Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Μικρές αλλαγές στα Τέλη Κυκλοφορίας του 2015 και ριζική αλλαγή το 2016 προανήγγειλε ο Τρύφων Αλεξιάδης μιλώντας σε τηλεοπτικές εκπομπές αφήνοντας ωστόσο υπονοούμενα για τα ΙΧ με κινητήρες από 1.786 έως και 1.928 κ.εκ.
Ειδικότερα ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών μιλώντας στο χθες στο Star αλλά και σήμερα στο Mega ανέφερε χαρακτηριστικά πως το οικονομικό επιτελείο εξετάζει διάφορες λύσεις αλλά ακόμη δεν μπορεί να πει τίποτα καθώς εμπλέκονται και άλλα Υπουργεία. Η εμπλοκή και άλλων Υπουργείων σύμφωνα με στελέχη της αγοράς έχει να κάνει με το «Τέλος Δακτυλίου» που εμπλέκεται το υπουργείο Περιβάλλοντος!
Ο κ. Τρύφων Αλεξιάδης τόνισε με έμφαση πως το οικονομικό επιτελείο εξετάζει λύσεις ώστε να μεταφερθεί το φορολογικό βάρος στα ακριβά αυτοκίνητα και να μειωθεί στα φθηνά. «Υπάρχουν αυτοκίνητα που έχουν λίγα κυβικά και είναι πάρα πολύ ακριβά, αλλά το κριτήριο δεν είναι μόνο τα κυβικά» τόνισε χαρακτηριστικά.
Ωστόσο δεν ξεκαθάρισε ποια είναι τα ακριβά αυτοκίνητα ούτε ποια είναι τα φθηνά μέχρι τη στιγμή που άφησε να εννοηθεί πως στο στόχαστρο έχουν εισέλθει και τα οχήματα με κινητήρες 1.800 κ.εκ. των οποίων τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας είναι χαμηλότερα κατά 360 ευρώ από εκείνα των δίλιτρων οχημάτων!
Αν τελικά το ΥΠΟΙΚ αυξήσει τα Τέλη Κυκλοφορίας στα οχήματα με κινητήρες από 1.800 κ.εκ. που αφορούν τους 13 φορολογήσιμους ίππους τότε θα επηρεαστούν πάνω από 200.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που έχουν στην κατοχή τους ΙΧ με αυτή την χωρητικότητα κινητήρων.
Τα έσοδα από τα ετήσια Τέλη κυκλοφορίας από αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.786 κ.εκ. έως 1.928 κ.εκ. ανέρχονται σε 60 εκατ. ευρώ.
Αντίστοιχα τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας των δίλιτρων αυτοκινήτων ανέρχονται σε 40 εκατ. ευρώ καθώς κυκλοφορούν περίπου 60.000 αυτοκίνητα και περίπου 30.000 ΙΧ βρίσκονται σε φορολογική ακινησία.
Ωστόσο να υπενθυμίσουμε πως στην συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων δηλαδή με κινητήρες χωρητικότητας από 1.786 έως και 1.928 κ.εκ. έχουν κατατεθεί 62.534 πινακίδες κυκλοφορίας δηλαδή το 32% του συνόλου των οχημάτων που ανήκουν στην συγκεκριμένη κατηγορία βρίσκεται σε φορλογική ακινησία.
Οπότε αν αυξηθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας στα οχήματα με κινητήρες από 1.786 έως 1.928 κ.εκ. τότε στελέχη της αγοράς εκτιμούν πως θα υπάρξει μπαράζ καταθέσεωφν πινακίδων κυκλοφορίας με αρνητικές συνέπειες στα δημοσιονομικά έσοδα.
Από την άλλη μεριά τα Τέλη Κυκλοφορίας τα οποία υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 φαίνεται πως θα είναι εκείνα που θα αλλάξουν από το 2015 με τις μεγάλες αυξήσεις να καταγράφονται σε εκείνα που εκπέμπουν πάνω από 140 γρ./CO2…