Από τις 13 Ιουνίου 2015 και μετά, οι αγορές προϊόντων ή υπηρεσιών στο διαδίκτυο θα υπόκεινται σε ευνοϊκότερους κανόνες όσον αφορά την προστασία των καταναλωτών.
Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις ηλεκτρονικές αγορές των Χριστουγέννων https://t.co/7WiJ3jHKDe pic.twitter.com/gDaKxHLBnz
— Ευρ. Κοινοβούλιo (@Europarl_EL) December 22, 2015
Για παράδειγμα, προβλέπεται ότι:
-
θα παρέχονται βασικές πληροφορίες πριν από τη σύναψη του συμβολαίου,
-
δεν θα χρεώνονται αδικαιολόγητες επιβαρύνσεις για πληρωμή με πιστωτική κάρτα (ή άλλα μέσα),
-
η παράδοση θα γίνεται εντός της συμφωνηθείσας προθεσμίας,
-
θα είναι δυνατή η επιστροφή ανεπιθύμητων προϊόντων,
-
θα πληρώνετε μόνο τα είδη για τα οποία έχετε ρητά συμφωνήσει.
Τι πρέπει να γνωρίζετε πριν από την αγορά
Ανεξάρτητα από τον τρόπο αγοράς ενός προϊόντος ή υπηρεσίας στην ΕΕ, σε κατάστημα ή στο διαδίκτυο, ο έμπορος πρέπει να σας παρέχει πριν από την αγορά ορισμένες σαφείς, ακριβείς και κατανοητές βασικές πληροφορίες σχετικά με το προϊόν ή την υπηρεσία.
Πριν από την υπογραφή συμβολαίου με πωλητή ή πάροχο υπηρεσιών στο διαδίκτυο, πρέπει να σας παρέχονται οι εξής λεπτομερείς πληροφορίες:
-
τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας
-
η επωνυμία και η φυσική διεύθυνση του εμπόρου
-
η ηλεκτρονική διεύθυνσή του και/ή ο αριθμός τηλεφώνου του
-
η συνολική τιμή, συμπεριλαμβανομένων όλων των πρόσθετων επιβαρύνσεων, όπως τα έξοδα αποστολής, ή αν αυτή δεν είναι γνωστή εκ των προτέρων, τουλάχιστον πληροφορίες για τον τρόπο υπολογισμού της
-
πληροφορίες σχετικά με τις διαδικασίες πληρωμής και αποστολής, ιδίως σχετικά με τους περιορισμούς αποστολής σε ορισμένες χώρες
-
δικαίωμα υπαναχώρησης
-
διαθέσιμες υπηρεσίες μετά την πώληση
-
διάρκεια ισχύος του συμβολαίου
-
μηχανισμοί επίλυσης διαφορών
-
αριθμός εμπορικού μητρώου
-
εμπορικός τίτλος και στοιχεία ΦΠΑ (εφόσον ισχύει)
-
επαγγελματική ένωση στην οποία ανήκει ο πάροχος (εφόσον ισχύει)