421 εκατ. ευρώ θα εξοικονομεί το Δημόσιο με ψηφιακή υπογραφή

Ταχύτητα στις συναλλαγές, οικονομικό κέρδος πάνω από 421
εκατ. ευρώ τον χρόνο και σημαντικά διοικητικά και περιβαλλοντικά οφέλη φέρνει η
επιβολή της ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων στο Δημόσιο, η οποία ψηφίστηκε στο
νομοσχέδιο για την κινητικότητα.


Σταδιακά και μέχρι την 1η Ιουλίου 2017 καθίσταται
υποχρεωτική η ψηφιακή υπογραφή και απαγορεύεται η χρήση χαρτιού για τη
διακίνηση των διοικητικών εγγράφων στο Δημόσιο, σύμφωνα με το άρθρο 24 του
νομοσχεδίου για την κινητικότητα στη δημόσια διοίκηση και την τοπική
αυτοδιοίκηση που ψηφίστηκε στη Βουλή.


Η ρύθμιση τίθεται σε εφαρμογή για το σύνολο των υπουργείων
την 1η Ιουλίου 2017 με δυνατότητα παράτασης έως την 1η
Ιανουαρίου 2018, μόνο για εξαιρετικές και ειδικά αιτιολογημένες περιπτώσεις και
με κοινή απόφαση του υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης και του καθ’ ύλην
αρμόδιου υπουργού.


Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το Δημόσιο αναμένεται να
εξοικονομήσει για τα έτη 2017-2018 πάνω από 800 εκατ. ευρώ από την ηλεκτρονική
διαδικασία έκδοσης και διακίνησης διοικητικών πράξεων και εγγράφων.


Ειδικότερα, σύμφωνα με το Έθνος, το ετήσιο κέρδος από την
πάταξη της γραφειοκρατίας έχει υπολογιστεί σε 421 εκατ. ευρώ ενώ παράλληλα θα
μειωθεί στο ελάχιστο ο χρόνος απασχόλησης των υπαλλήλων επισημαίνει μελέτη του
ΙΟΒΕ.


Παράλληλα η θεσμοθέτηση της ηλεκτρονικής υπογραφής θα έχει
και περιβαλλοντικό όφελος αν υπολογίσει κανείς ότι για να παραχθεί ένα κιλό
χαρτί παράγεται περίπου ένα κιλό CO2. Επίσης για την παραγωγή μιας σελίδας χαρτιού Α4 χρειάζονται
περίπου 10 λίτρα νερό.


Ο μέσος υπάλληλος υπογράφει περίπου 1.300 έγγραφα με 3,5
σελίδες ανά έγγραφο τον χρόνο, δηλαδή 4.500 σελίδες εκ των οποίων η κάθε σελίδα
ζυγίζει περίπου 5 γραμμάρια, δηλαδή συνολικά 225 κιλά χαρτί!








:true,�i�)���

Exit mobile version