Τέσσερα σπουδαία οδικά έργα συνολικού προϋπολογισμού περίπου 1 δισ. ευρώ θα δημοπρατηθούν στις αρχές του επόμενου έτους, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.
Όπως είπε στα ΝΕΑ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ για τα έργα υποδομής, «τώρα βγαίνουν
τα αποτελέσματα της μεθοδικής προσπάθειάς
μας όλο αυτό το διάστημα» και «στις αρχές του
επόμενου έτους θα δημοπρατηθούν τέσσερα
σπουδαία οδικά έργα συνολικού
προϋπολογισμού περίπου 1 δισ. Η οδική
σύνδεση Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος του
Β.Ο.Α.Κ. στο νομό Λασιθίου, η σύνδεση της
Λεωφόρου Κύμης με την Π.Α.Θ.Ε., η παράκαμψη
Χαλκίδας – Ψαχνών και η οδική σύνδεση
Μπράλος – Άμφισσα»
Παράλληλα προωθείται
η
δημοπράτηση
του μεγαλύτερου πακέτου σιδηροδρομικών
έργων που έχει υλοποιηθεί ποτέ, ύψους
3,3 δισ. ευρώ.
«Πρόκειται για τη σύνδεση
του σιδηροδρομικού δικτύου μας με τα
λιμάνια Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Λαυρίου,
Ραφήνας, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης»
τόνισε ο κ. Καραμανλής, υπογραμμίζοντας
την σημασία αυτών των έργων στην ελληνική
οικονομία. Επίσης, βρίσκεται στην τελική
ευθεία και ο προγραμματισμός για την
υλοποίηση μέσω ΣΔΙΤ 20 έργων υποδομής
συνολικού προϋπολογισμού 3,8 δισ. ευρώ
ενώ παράλληλα τρέχουν σημαντικά έργα
και σε επίπεδο Μεταφορών. «Μέσα στο
Νοέμβριο ολοκληρώνεται η υποβολή
προσφορών τόσο για την προμήθεια 770
νέων αντιρρυπαντικών λεωφορείων για
Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όσο και για την
ανάταξη 14 συρμών της γραμμής 1 του Μετρό»
ανέφερε.
Για
τον δακτύλιο
Σχετικά
με την εφαρμογή του δακτυλίου στο κέντρο
της Αθήνας ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι
το μέτρο αυτό κρίθηκε αναγκαίο επειδή
υπήρξε εντονότατο κυκλοφοριακό πρόβλημα.
«Τώρα έχει βελτιωθεί αισθητά, ενώ
παράλληλα προστατεύουμε και το περιβάλλον.
Σε σχέση με την έναρξη της πανδημίας,
όταν είχε σταματήσει ο δακτύλιος, τώρα
έχουμε δύο μεγάλες διαφορές: Το
εμβολιαστικό πρόγραμμα και το πρόγραμμα
ενίσχυσης των αστικών συγκοινωνιών.
Δεν λύθηκαν προφανώς όλα τα προβλήματα,
αλλά για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια
αυξήσαμε τα λεωφορεία στην Αθήνα κατά
55% και τα δρομολόγιά τους κατά +3.200 την
ημέρα. Αυξήσαμε –με ανάταξη– τους
διαθέσιμους συρμούς Μετρό. Δημιουργήσαμε
1.389 νέες θέσεις απασχόλησης στα ΜΜΜ, ενώ
η προηγούμενη κυβέρνηση δεν είχε κάνει
ούτε μία πρόσληψη. Μέρα με τη μέρα,
εφαρμόζουμε έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό
– και συνεχίζουμε. Όλα αυτά, μας δίνουν
και τη δυνατότητα να εφαρμόσουμε τον
Δακτύλιο, μήπως το κέντρο της Αθήνας
πάρει ξανά μια ανάσα» σημείωσε.
Για
την οδική ασφάλεια
Σχετικά
με το νέο νομοσχέδιο «Οδηγώντας με
Ασφάλεια» που ψηφίστηκε από την Βουλή
ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι : «Με το
νέο σύστημα εξετάσεων χτυπάμε τα
κυκλώματα διαφθοράς και βάζουμε ένα
τέλος στο θλιβερό και τόσο επικίνδυνο
ελληνικό φαινόμενο, ορισμένοι πρώτα να
παίρνουν το δίπλωμα και μετά να μαθαίνουν
να οδηγούν. Βοηθάμε τους νέους οδηγούς
να προετοιμαστούν πολύ καλύτερα πριν
βγουν στο δρόμο. Διασφαλίζουμε αδιάβλητες
εξετάσεις, βάζοντας κάμερα μέσα στο
όχημα, ελέγχοντας την ταυτοπροσωπία
των εξεταζόμενων, διευρύνοντας το σώμα
των εξεταστών, θεσπίζοντας τους επόπτες
που ελέγχουν τη διαδικασία. Φέρνουμε
αξιοκρατία και αξιοπιστία στο σύστημα. Κι
έτσι νιώθουμε πλέον και τη σιγουριά να
δώσουμε τη δυνατότητα στις νέες και
στους νέους 17 ετών να αποκτήσουν άδεια
οδήγησης και να μπορούν να οδηγούν
εφόσον έχουν έναν έμπειρο οδηγό δίπλα
τους».
Για
τις άγονες γραμμές
Σχετικά
με την σύμβαση του ΣΥΡΙΖΑ ύψους 50 εκατ.
ευρώ για τις άγονες γραμμές ο κ. Καραμανλής
σημείωσε ότι : «Η
σύμβαση που είχε συμφωνήσει η κυβέρνηση
ΣΥΡΙΖΑ και βρίσκεται σε ισχύ ως το τέλος
του χρόνου, δεν επιτρέπει στο ελληνικό
δημόσιο να ελέγχει με αυστηρότητα και
ακρίβεια την εκτέλεση του παρεχόμενου
έργου. Ακούγεται απίστευτο αλλά είναι
αληθινό. Βέβαια, μιλάμε για το κόμμα που
ως αντιπολίτευση αντιδρούσε στην
ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για 300 εκ.
και ως κυβέρνηση την πούλησε για 45 εκατ.
ευρώ. Το κόμμα που -ακόμα και αυτές τις
μέρες- στελέχη του μπήκαν σε παροπλισμένο
τραίνο της ιδιωτικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ανακάλυψαν…
μανιτάρια και ισχυρίζονταν πως τα βρήκαν
σε τραίνο του δημόσιου ΟΣΕ». Συμπλήρωσε
μάλιστα πως : «Όλα θα αλλάξουν με τη νέα
σύμβαση που διαπραγματευτήκαμε με την
ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Πέρα από το γεγονός ότι έχουν
αναθεωρηθεί τα δρομολόγια που πρέπει
να εκτελούνται, πλέον υπάρχει ένας
μηχανισμός που διασφαλίζει την εκτέλεση
των δρομολογίων, αφού αλλιώς, ο ανάδοχος
δεν θα πληρώνεται και θα έχει και
συνέπειες. Με απλά λόγια, τους λέμε «κύριοι,
θα παίρνετε 50 εκ. το χρόνο, όμως πλέον
θα είστε υποχρεωμένοι να εκτελείτε τα
δρομολόγια» τόνισε.