Αντιδράσεις προκαλεί η αποκάλυψη για σχέδια κατασκευής δεξαμενών αποθήκευσης υγρών καυσίμων, συνολικής χωρητικότητας 2.499 τόνων, στο λιμάνι του Αργοστολίου στην Κεφαλονιά και συγκεκριμένα στην περιοχή Λαγκάδα.
Η Κεφαλονιά είναι ένα από τα πιο τουριστικά νησιά της χώρας μας και μια τέτοια εξέλιξη θα είχε δυσμενείς επιπτώσεις, καθώς όπως αναφέρει το INKEFALONIA.GR οι δεξαμενές θα γεμίζουν με καύσιμο δια θαλάσσης, σε απόσταση αναπνοής από τις πολυτελείς θαλαμηγούς και τα κρουαζιερόπλοια.
Πιο συγκεκριμένα, πλοία μεταφοράς καυσίμων θα προσεγγίζουν τις εγκαταστάσεις της εταιρείας και μέσω σωληνώσεων θα μεταφέρουν τα καύσιμα στις δεξαμενές αποθήκευσης.
Και μπορεί η ύπαρξη δεξαμενών να αποτελεί μια θετική ενέργεια για τα ενεργειακά αποθέματα του νησιού, όμως η θέση της μονάδας και ο τρόπος τροφοδότησης συνιστά πρόβλημα για την τουριστική εικόνα του νησιού.
Τι προβλέπει η μελέτη για τις δεξαμενές στην Κεφαλονιά
Στον ιστότοπο της Περιφέρειας όπου αναρτώνται οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, έχει αναρτηθεί και η σχετική μελέτη που υπογράφει ο χημικός μηχανικός – περιβαλλοντολόγος Ευάγγελος Δημόπουλος.
Σύμφωνα με τη μελέτη θα κατασκευαστούν 6 δεξαμενές.
1) Η πρώτη θα είναι χωρητικότητας 499 τόνων με περιεχόμενο diesel σκαφών.
2) Η δεύτερη θα είναι χωρητικότητας 400 τόνων με περιεχόμενο diesel κίνησης – θέρμανσης.
3) Η τρίτη θα είναι χωρητικότητας 400 τόνων με περιεχόμενο αεροπορικό καύσιμο.
4) Η τέταρτη, η πέμπτη και η έκτη δεξαμενή θα είναι χωρητικότητας 400 τόνων με περιεχόμενο βενζίνη.
Πώς θα λειτουργεί η εγκατάσταση
Σύμφωνα με τη μελέτη, «Η εγκατάσταση δραστηριοποιείται στην αποθήκευση και διακίνηση υγρών καυσίμων. Τα καύσιμα παραλαμβάνονται μέσω υπέργειων αγωγών και με την βοήθεια αντλιοστασίων αποθηκεύονται σε κατάλληλες δεξαμενές.
Ακολούθως, τα καύσιμα διακινούνται μέσω βυτιοφόρων οχημάτων, τα οποία φορτώνονται σε ειδικά εξοπλισμένες νησίδες φόρτωσης εντός της εγκατάστασης. Για τη διαδικασία φόρτωσης των βυτιοφόρων οχημάτων, τα καύσιμα οδηγούνται από τις δεξαμενές στο χώρο φόρτωσης με τη χρήση αντλιών.
Αποθηκευτική ικανότητα εγκατάστασης: 2.499 τόνοι με συνολική ισχύ εξοπλισμού 179.25 Kw (αντλιοστασίου και κυρίως μονάδα αποθήκευσης-διακίνησης) και απασχολούμενο προσωπικό 11 ατόμων.
Ενδιάμεσο Αντλιοστάσιο
«Για την ολοκλήρωση της μεταφοράς χρησιμοποιείται ενδιάμεσο διδυμο αντλιοστάσιο με αντλίες καυσίμου κατά ΑΤΕΧ οι οποίες θα αντλούν καυσιμο από τρεις δεξαμενές (μια για κάθε είδος καυσίμου). Το ενδιαμεσο αντλιοστάσιο παραμένει κενό μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας διότι προωθείται το καυσιμο με αέρα».
H ακριβής θέση :
Σύμφωνα και πάλι με την μελέτη, «η μονάδα χωροθετείται σε οικόπεδο επιφανείας 12.019,37 m2 στη θέση « Λαγκάδα» της Δ.Ε.Αργοστολίου εκτός ορίων οικισμού».
Η εταιρεία :
Η ενδιαφερόμενη εταιρεία ονομάζεται «ΙΟΝΙΑΝ ΟΙΛ Α.Ε.» με έδρα τη διεύθυνση Λάμπρου Τζαβέλα 10, στο Αργοστόλι , έχει ΑΦΜ 099849152 και εκπροσωπείται από τον κ. Σταύρο Καραγιάννη.
Το κόστος :
Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 875.000, αναλυόμενο ως ακολούθως :
Διαμόρφωση χώρου- Βοηθητικές εγκαταστάσεις 50.000
Δεξαμενές Αποθήκευσης 400.000
Ηλεκτρική διασύνδεση (παροχή Νο7) 55.000
Γεμιστήρια 50.000
Κτηριακές Εγκαταστάσεις 100.000
Δίκτυο πυρόσβεσης 60.000
Αντλιοστάσιο ενδιαμεσο 60.000
Μελέτη – Επίβλεψη – Αδειοδοτική διαδικασία –Μελέτες εφαρμογής 100.000
Δείτε εδώ τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων , όπως έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της ΠΙΝ