Ο ΑΔΜΗΕ ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε η έρευνα σχετικά με τα τεχνικά αίτια που οδήγησαν στο μπλακ άουτ στην Αττική.
Όπως γνωστοποίησε: «Η βλάβη προκλήθηκε από αστοχία ενός διακόπτη που προμηθεύτηκε και εγκατέστησε ο Διαχειριστής μόλις το 2014. Σημειώνεται ότι η μέση διάρκεια ζωής των διακοπτών κυμαίνεται από 30 έως 50 χρόνια. Σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή, η πρώτη συντήρηση θα έπρεπε να λάβει χώρα το 2020.
Από την έκρηξη που προκλήθηκε εκτοξεύθηκαν θραύσματα, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί τόξο ισχύος τόσο υψηλής ενέργειας, που οδήγησε στην τήξη του μεταλλικού στελέχους του μονωτήρα που συγκρατούσε έναν από τους αγωγούς μεταφοράς φορτίων. Κατά την πτώση του ο αγωγός προσέκρουσε σε τρεις ζυγούς προκαλώντας άμεσα βραχυκύκλωμα.
Η βλάβη ενός τόσο καινούριου διακόπτη σε συνδυασμό με την τήξη του μεταλλικού στελέχους του μονωτήρα καθιστούν το συμβάν εξαιρετικά σπάνιο».
Παράλληλα, ο ΑΔΜΗΕ ενημέρωσε πως: «ξεκίνησε έκτακτους ελέγχους σε όλα τα Κέντρα Υπερυψηλής Τάσης, προκειμένου να αποκλειστεί η πιθανότητα να ξανασυμβεί κάτι παρόμοιο και οι πολίτες να αισθάνονται απολύτως ασφαλείς. Η διαδικασία αυτή θα ολοκληρωθεί το αργότερο σε μία εβδομάδα. Με απόφαση της Διοίκησης από τα τέλη του 2017, άλλωστε, ο ΑΔΜΗΕ υλοποιεί ήδη εκτεταμένο πρόγραμμα προληπτικής ανανέωσης κρίσιμων στοιχείων εξοπλισμού του Συστήματος Μεταφοράς σε όλη την Ελλάδα.
Η αναλυτική διερεύνηση του χθεσινού γεγονότος συνεχίζεται και οι ευθύνες θα αποδοθούν όπου αντιστοιχούν».