Όμηροι των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες βρέθηκαν για ακόμη μια φορά οι επιβάτες, καθώς οι εκβιασμοί των συνδικαλιστών, που διεκδικούν επίδομα για τη λειτουργία του νέου ηλεκτρονικού συστήματος, οδήγησε σε αλυσιδωτές αντιδράσεις. Η σθεναρή αντίδραση εδώ και μήνες των εργαζομένων στην πλήρη εφαρμογή του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου βρήκε νέο έδαφος εφαρμογής.
«Δεν υπάρχει λόγος να ανησυχείτε για το εισιτήριο, γιατί δεν πραγματοποιούνται έλεγχοι», είπε υπάλληλος του μετρό στον Α.Ν., ο οποίος προσπάθησε χθες να εκδώσει μηνιαία ηλεκτρονική κάρτα απεριορίστων διαδρομών. Η διαδικασία κατέστη ανέφικτη, καθώς ο επιβάτης δεν είχε επίσημο έγγραφο στο οποίο να αναγράφεται ο ΑΜΚΑ, κάτι για το οποίο ο Α.Ν. δεν είχε ενημερωθεί.
Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι παραδέχονται με απάθεια ότι επικρατεί πλήρης ανομία στους κόλπους των συγκοινωνιών, με την εισιτηριοδιαφυγή να έχει γιγαντωθεί.
Στην ερώτηση του παραπάνω επιβάτη για το τι εναλλακτικές έχει, καθώς καταργήθηκαν αιφνιδιαστικά και οι χάρτινες κάρτες, η απάντηση που έλαβε ήταν αποστομωτική. «Χρησιμοποιήστε τα μέσα έτσι, χωρίς εισιτήριο μέχρι να εκδοθεί η κάρτα σας», είπε χωρίς δεύτερη σκέψη ο υπάλληλος του μετρό στον Α.Ν. «Δεν καταλαβαίνω όμως γιατί βιάζεστε να βγάλετε ηλεκτρονική κάρτα; Αφού τα μηχανήματα θα τα σπάσει ο κόσμος», διερωτήθηκε ο αρμόδιος υπάλληλος.
«Δεν γίνονται έλεγχοι εδώ και καιρό γιατί φοβόμαστε τις επιθέσεις», εξομολογήθηκε ο υπάλληλος στον επιβάτη, συμπληρώνοντας ότι οι μετακινούμενοι είναι ιδιαίτερα δυσαρεστημένοι από τις συγκοινωνίες και «τα παράπονα τα ακούμε εμείς», ενώ γίνονται αποδέκτες επιθετικής συμπεριφοράς, όπως υποστήριξε. Ολα αυτά εκτυλίχθηκαν στον κεντρικότερο σταθμό της Αθήνας, στο Σύνταγμα, το οποίο είναι και από τα πρώτα σημεία έκδοσης ηλεκτρονικών προϊόντων.
Μεγάλη αναμονή
Στον σταθμό της Ομόνοιας δεν ήταν δυνατή η έκδοση ηλεκτρονικών προϊόντων και οι υπάλληλοι παρέπεμπαν τους επιβάτες για την έκδοση καρτών στον σταθμό του Συντάγματος. Οποιος απευθυνόταν στον σταθμό Συντάγματος ερχόταν αντιμέτωπος με ουρά περίπου 60 ατόμων και η αναμονή ξεπερνούσε τη μία ώρα. Γιατί όμως δεν λειτουργούσε το εκδοτήριο στην Ομόνοια; Γιατί παρά τις διαβεβαιώσεις του ΟΑΣΑ ότι χθες εκδίδονταν κανονικά ηλεκτρονικά προϊόντα, ο σταθμός της Ομόνοιας «αρνήθηκε» να εισέλθει ολοκληρωτικά στην ηλεκτρονική εποχή.
Αποτέλεσμα της κόντρας εργαζομένων με το υπ. Υποδομών ήταν ότι σε αρκετά εκδοτήρια συνεχιζόταν η έκδοση χάρτινων καρτών (παρά την ανακοίνωση αναστολής έκδοσής τους), ενώ εξακολουθούν να μη διατίθενται τα μεμονωμένα εισιτήρια.
Οι εναλλακτικές που έχουν οι επιβάτες για την προμήθεια εισιτηρίου είναι σχεδόν ανύπαρκτες. Παρά την πρόβλεψη ότι ορισμένα περίπτερα θα παρέχουν στο επιβατικό κοινό ηλεκτρονικά εισιτήρια, οι περιπτερούχοι υποστηρίζουν ότι αδυνατούν να προμηθευτούν το σύνολο του εξοπλισμού.
Η διαδικασία προβλέπει την υπογραφή σύμβασης μεταξύ περιπτέρου και εταιρείας διακίνησης με την οποία συνεργάζεται ο ΟΑΣΑ. Ο Οργανισμός επιλέγει κεντρικά περίπτερα και στη συνέχεια υπογράφεται η σχετική σύμβαση. «Από τον ΟΑΣΑ με έστειλαν για το μηχάνημα στην εταιρεία διακίνησης και από εκεί στον ΟΑΣΑ, όπου μου είπαν ότι δεν είναι εφικτή ακόμα η έκδοση μεμονωμένων ηλεκτρονικών εισιτηρίων. Το μηχάνημα το πήρα, αλλά δεν έχει εισιτήρια», περιγράφει στην «Κ» περιπτεράς στο Πολύγωνο.
Πηγή Πληροφοριών: Καθημερινή