Οι εργοδότες που ελέγχουν το προφίλ ενός υποψήφιου εργαζομένου στο Facebook ή στο Twitter πριν αποφασίσουν αν θα τον προσλάβουν ή όχι, ενδέχεται να παραβιάζουν την ευρωπαϊκή νομοθεσία, τόνισαν οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση σκληραίνει τις πολιτικές προστασίας δεδομένων.
Σύμφωνα με οδηγίες που δημοσίευσαν οι αρμόδιες αρχές, οι εργοδότες θα πρέπει από εδώ και στο εξής να έχουν «νομικό λόγο» πριν ελέγξουν τα προφίλ των υποψηφίων στα social media.
Όπως πρόσθεσαν, τα στοιχεία που συγκεντρώνονται από μια αναζήτηση θα πρέπει να είναι απαραίτητα και «σχετικά με τη συμπεριφορά στη δουλειά», μεταδίδουν οι Financial Times.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με στοιχεία του CareerBuilder, μιας διαδικτυακής εταιρίας εύρεσης εργασίας, ένα εκτιμώμενο ποσοστό 60% των εργοδοτών χρησιμοποιεί ιστοσελίδες κοινωνικών δικτύων σε αναζήτηση πληροφοριών για υποψήφιους εργαζόμενους, πριν πάρει αποφάσεις.
Σύμφωνα με την νέα οδηγία, οι πιθανοί εργαζόμενοι πρέπει να ενημερωθούν πριν υποβάλλουν αίτηση για κάποια θέση, σε περίπτωση που η εταιρία σκοπεύει να εξετάσει τα προφίλ τους στα social media. Διευκρινίζει δε, ότι οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να υποχρεώσουν τους εργαζομένους να αποδεχθούν τα αιτήματα φιλίας στα κοινωνικά δίκτυα.
Παράλληλα, από εδώ και στο εξής θα απαιτείται από τις μεγάλες εταιρίες να ορίσουν ένα πρόσωπο που θα είναι υπεύθυνο για την προστασία δεδομένων και το οποίο θα πρέπει να διασφαλίζει τη συμμόρφωση της εταιρίας και να επιβάλει πρόστιμα μέχρι και 4% του παγκόσμιου τζίρου ή ποσού 20 εκατ. ευρώ.
Η οδηγία αναφέρεται σε «όλες τις περιπτώσεις όπου υπάρχει σχέση εργασίας», το οποίο σημαίνει πως προστατεύει ακόμη και τους εργαζόμενους χωρίς επίσημη εργασιακή σύμβαση.