13.677 τα προσφυγόπουλα που βρίσκονται στα κέντρα φιλοξενίας

Στις 13.677 ανέρχεται ο αριθμός των ανήλικων προσφύγων (0-18
ετών) που βρίσκονται στα κέντρα φιλοξενίας, σύμφωνα με την πρώτη καταγραφή των
παιδαγωγικών – εκπαιδευτικών δράσεων που οργανώνονται στα Κέντρα, η οποία
δόθηκε σήμερα, Παρασκευή, στη δημοσιότητα.


Σύμφωνα με την καταγραφή, ο συνολικός αριθμός των προσφύγων
που φιλοξενούνται στα Κέντρα είναι 36.890 άτομα. Η απόκλιση από τον συνολικό
αριθμό των προσφύγων (περίπου 52.000 αυτή τη στιγμή) οφείλεται στο ότι δεν
συμπεριλαμβάνονται καταυλισμοί όπως η Ειδομένη (όπου λειτουργούσε ακόμη ο
άτυπος καταυλισμός την περίοδο της καταγραφής), η Μόρια της Λέσβου, το Λιμάνι
του Πειραιά, ο καταυλισμός ΠΑΘΕ Πολυκάστρου – Plaza. Σύμφωνα με τα παραπάνω, ο
συνολικός αριθμός των ανήλικων προσφύγων είναι περίπου 37% του συνολικού
πληθυσμού.


Πιο αναλυτικά, 5.581 έχουν καταγραφεί στην Κεντρική
Μακεδονία, 4.628 στην Αττική, 1.253 στο Βόρειο Αιγαίο, 178 στην Πελοπόννησο,
824 στην Ήπειρο, 950 στην Κεντρική Ελλάδα και 263 στην Ανατολική Μακεδονία.


Σχετικά με την κατανομή σε ομάδες ηλικιών, δεν ήταν δυνατόν
να υπάρξει συνολική εικόνα. Παρόλο που στις περισσότερες δομές φιλοξενίας
υπάρχουν στοιχεία ως προς την ηλικιακή κατανομή των ανηλίκων προσφύγων, τα
διαθέσιμα στοιχεία όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο, δεν ακολουθούν παντού την ίδια
κατηγοριοποίηση. Εκτιμάται πάντως ότι στο συγκεκριμένο πληθυσμό των Κέντρων που
καταγράφηκαν, τα παιδιά ηλικίας 3-15 (οι ηλικίες που αφορούν την προσχολική και
υποχρεωτική εκπαίδευση) θα πρέπει να είναι περίπου 8.000-8.500.


Σημειώνεται ότι η αποτύπωση των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων
στα κέντρα φιλοξενίας προσφύγων και η καταγραφή τους, σχεδιάστηκε και
οργανώθηκε από τα μέλη στης αρμόδιας Επιστημονικής Επιτροπής που συστάθηκε από
τον υπουργό Παιδείας, Νίκο Φίλη, κ.κ. Ν. Ασκούνη, Σ. Δημητριάδη και Ν.
Ναγόπουλο. Η καταγραφή πραγματοποιήθηκε από εκπαιδευτικούς ανά κέντρο
φιλοξενίας και αποτύπωσε αφενός τον αριθμό των παιδιών προσχολικής και σχολικής
ηλικίας που βρίσκονται στα Κέντρα, αφετέρου τη συνολική εικόνα των παρεμβάσεων,
αλλά και των κενών, στοιχεία τα οποία είναι απαραίτητα για τον σχεδιασμό και
τον συντονισμό των δράσεων από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας.

Exit mobile version