Στα έργα υποδομών που θα «αναβιβάσουν γεωστρατηγικά την Ελλάδα» αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης σημειώνοντας ότι η μονοδιάστατη εξωτερική πολιτική που απευθυνόταν μόνο στη Γερμανία, αντικαταστάθηκε από την κυβέρνηση με πολύπτυχη εξωτερική πολιτικ, και σχεδιασμό με γεωστρατηγική σημασία.
«Αναβιβάσαμε τις σχέσεις μας με τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Γαλλία και το Ισραήλ, διατηρώντας πολύ καλές σχέσεις με την Κίνα και τη Ρωσία. Αυτό δεν είναι κάτι τυχαίο ούτε μπορεί να αποδοθεί σε επουσιώδη» είπε ο κ. Μαυραγάνης και πρόσθεσε: «Όταν εμείς προβάλλουμε τον αγωγό “East Med”, τον αγωγό δηλαδή που θα ξεκινά από το Ισραήλ, θα περνά στην Κύπρο, την Κρήτη, την Πελοπόννησο και από εκεί στην Ήπειρο και την Ιταλία και στην υπόλοιπη Ευρώπη, αυτό δεν είναι αναβίβαση της γεωστρατηγικής σημασίας της Ελλάδας;».
Οι υποδομές πια χαρακτηρίζονται και στρατηγικά διευθύνονται από έναν σχεδιασμό εθνικό που έχει ως απώτερο σκοπό τη γεωστρατηγική αναβίβαση της Ελλάδας δηλαδή στους σιδηροδρόμους και τις οδούς, είπε ο υφυπουργός υποδομών. Όπως εξήγησε, στόχος είναι οι υποδομές να παίξουν ρόλο στο να γίνει ο τόπος, θελκτικότερος από ό,τι ήταν, με γεωστρατηγική σημασία μεγάλη στο ευρύτερο περιβάλλον το οικονομικό, ούτως ώστε να γίνει η Ελλάδα επιλέξιμη χώρα για διαμετακομιστικό εμπόριο.
Αναφέρθηκε στις υποδομές ως μοχλούς ανάπτυξης και προστιθέμενης αξίας στην ίδια την εθνική οικονομία σημειώνοντας ότι το Θριάσιο σαράντα χρόνια σχεδιαζόταν, από το 1976. Το 1984 έγινε ο πρώτος σχεδιασμός επίσημα από τον ΟΣΕ και το ελληνικό Δημόσιο. Πέντε διαγωνισμοί άκαρποι. Αλλά τώρα έγινε αυτό το οποίο έπρεπε να γίνει, καθώς το Θριάσιο αποτελεί μια στρατηγική επένδυση για την ελληνική οικονομία.
Ο κ. Μαυραγάνης αναφέρθηκε και στα έργα αποκατάστασης του δικτύου στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης, όπου για τις αρχές του 2018 υπολογίζεται η παράδοση του μεγαλύτερου μέρους των γραμμών και στο τέλος του 2018 η ολοκληρωμένη παράδοση. Με την ολοκλήρωση του έργου η μετάβαση στη Θεσσαλονίκη θα γίνεται σε τρεισήμισι ώρες.