Κατά μέσο όρο ο κάθε άνθρωπος μπαίνει 14 φορές την ημέρα στο Facebook και περνά 50 λεπτά. Ο χρόνος που θα περάσουμε φέτος στο κινητό, θα είναι περισσότερος από τον χρόνο που θα περάσουμε στο ραδιόφωνο, την τηλεόραση ή σε έντυπα μέσα.
Το 57% των κατοίκων της Ελλάδας έχουν smartphone, ενώ 4,4 εκ. χρήστες μπαίνουν στο Facebook σε καθημερινή βάση. Συνολικά 4 εκατ. χρήστες χρησιμοποιούν το κινητό για να συνδεθούν στο Facebook.
Το Facebook είναι η μεγαλύτερη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να έρθουν σε επαφή με 2,2 δισεκατομμύρια πελάτες σε όλον τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων 5,3 εκατομμυρίων πελατών στην Ελλάδα.
Τα παραπάνω στοιχεία που δείχνουν τη δυναμική του Facebook, ως πλατφόρμας που βοηθά επιχειρήσεις στην ανάπτυξη και προώθηση των υπηρεσιών τους και στην επικοινωνία με υφιστάμενους και δυνητικούς πελάτες σε όλον κόσμο, παρουσιάστηκαν στην πρώτη εκδήλωση “Boost Your Business with Facebook” που διοργανώθηκε στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο της 83ης ΔΕΘ.
“Είναι ένας πόλεμος εκεί έξω”, είναι πολύ ανταγωνιστική η παγκόσμια αγορά κι αυτό σημαίνει ότι όλες οι επιχειρήσεις θα πρέπει να είναι εφοδιασμένες με τα κατάλληλα όπλα, είπε ο Ηλίας Σπυρτούνιας, εκτελεστικός διευθυντής του Ελληνο – Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, το οποίο ήταν συνδιοργανωτής της εκδήλωσης.
“Τα σημερινά όπλα δεν είναι μόνο η ποιότητα των προϊόντων μας, η παραγωγική μας ικανότητα, είναι και πως προωθούμε και προβάλλουμε αυτά τα προϊόντα στο εξωτερικό. Άρα έχει πολύ μεγάλη σημασία να μπορούμε να χρησιμοποιούμε τις νέες τεχνολογίες, έτσι ώστε να μπορούμε να προωθούμε καλύτερα την παρουσία μας στις διεθνείς αγορές” τόνισε ο κ. Σπυρτούνιας και πρόσθεσε ότι τα εργαλεία της Facebook είναι τα κατάλληλα για την προώθηση της επιχειρηματικότητας και των επενδύσεων. “Το Facebook είναι το πιο διαδεδομένο κοινωνικό δίκτυο στο Ίντερνετ. Είναι πολύ σημαντική όχι μόνο η παρουσία του στη φετινή Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης αλλά και η συμβολή του και η εμπιστοσύνη του στην ελληνική οικονομία” είπε.
Η Κέιτ Μπερνς, αναπληρώτρια Επικεφαλής Αποστολής της Πρεσβείας των ΗΠΑ στην Ελλάδα, ανέφερε ότι ως τιμώμενη χώρα στη ΔΕΘ οι ΗΠΑ αναδεικνύουν την υποστήριξή τους στην οικονομική ανάκαμψη της Ελλάδας και τις ευκαιρίες διεύρυνσης των διμερών εμπορικών σχέσεων. “Οι αμερικανικές εταιρείες που εκπροσωπούνται εδώ, όπως το Facebook, συνθέτουν την αμερικανική επινοητικότητα και την καινοτομία και είναι καίριες για την επίτευξη αυτών των στόχων” τόνισε.
Εν μέσω κρίσης με μοναδική πλατφόρμα διαφήμισης το Facebook και το Instagram
Ξεκίνησαν εν μέσω κρίσης με πολύ μικρό κεφάλαιο και με μοναδική πλατφόρμα διαφήμισης και δικτύωσης το Facebook και το Instagram και κατάφεραν να δραστηριοποιηθούν εκτός των ελληνικών συνόρων. Επιχειρηματίες τριών εταιριών στη διάρκεια της εκδήλωσης μοιράστηκαν τις δικές τους ιστορίες και το πως βοηθήθηκαν αξιοποιώντας τα εργαλεία του Facebook.
“Το 2012 θέλαμε να κάνουμε κάποιες αλλαγές στην ιστοσελίδα και είπα στον ιδιοκτήτη: “Αν βάλουμε πέντε ευρώ στο Facebook, σίγουρα θα μας δει κόσμος και θα έρθουν πελάτες”. Μου έδωσε πέντε ευρώ, τα βάλαμε και μέσα σε δύο ώρες είχαμε τον πρώτο πελάτη που ζήτησε το προϊόν που δείξαμε” είπε ο Χάρης Αναστασιάδης, διευθυντής μάρκετινγκ του εργοστασίου επίπλων Factory Sofa.
“Αυτή τη στιγμή έχουμε δύο καταστήματα, ένα στην Αθήνα και ένα στην Κατερίνη, ανοίγουμε ένα για να εξυπηρετεί τα νησιά και έχουμε ένα γραφείο στη Μέση Ανατολή (Ντουμπάι)” τόνισε. Όλη η προώθηση έχει γίνει μέσω Facebook και Instagram και δεν σταματάμε” είπε.
“Δουλεύουμε πολύ δυνατά με το Facebook, το οποίο μας βοήθησε να βάλουμε τη Λήμνο στον παγκόσμιο χάρτη του θαλάσσιου surf. Είχαμε δοκιμάσει τα πάντα, συμμετοχή σε εκθέσεις στο εξωτερικό, επικοινωνία με tour operators. Με το Facebook, το οποίο εξελίσσεται και εμπλουτίζεται με νέα εργαλεία, μπορούμε και στοχεύουμε σε συγκεκριμένο κοινό” ανέφεραν οι Κωνσταντίνος Καρτίτσης και Γιάννης Δούμτσιος, από το Surf Club Keros, σχολή μάθησης θαλασσίων σπορ και αθλητικό προορισμό (πρώτο θεματικό resort πολυτελείας με σκηνές στην Ελλάδα) στη Λήμνο. Με το Facebook έχεις τη δυναότητα να κάνεις branding και άμεσες πωλήσεις ταυτόχρονα, υπογράμμισαν.
“Αν δεν έχεις σελίδα στο Facebook, είναι σαν μην υπάρχεις. Όταν κάποιος μπαίνει σε μία σελίδα και βλέπει ότι δεν είναι ανανεωμένη, ότι δεν έχει αναρτήσεις, τότε νομίζει ότι κάτι δεν πάει καλά, ότι δεν λειτουργεί η επιχείρηση” τόνισε ο Μιχάλης Κόκκινος, συνιδρυτής της Double O Woodcrafts, εταιρείας ξύλινων αξεσουάρ από το Ηράκλειο Κρήτης.
Η συνιδρύτρια της εταιρείας Χριστίνα – Ελπίδα Ξιφαρά, είπε ότι η εταιρεία ξεκίνησε το 2013, με ξύλινα γυαλιά και σήμερα φτιάχνει διάφορα ξύλινα αξεσουάρ. “Επειδή προωθούμε ένα προϊόν μόδας, πρέπει να είμαστε συνεχώς ενημερωμένοι και να ενημερώνουμε την αγορά. Εργαζόμαστε από ένα ξυλουργείο. Το Facebook μας έδωσε τη δυνατότητα να αποκτήσουμε μία “ψηφιακή βιτρίνα” και να δείξουμε τα προϊόντα χωρίς να προβάλλουμε που κατασκευάζονται” εξήγησε.
Για τη σημασία ανάπτυξης από τις επιχειρήσεις μίας mobile στρατηγικής μίλησε η Μαρία Μανωλιούδη, Facebook Client Soluntions Manager, με έδρα το Δουβλίνο, η οποία σχεδιάζει με την ομάδα της τη στρατηγική για την ελληνική και την κυπριακή αγορά και βοηθά ελληνικές εταιρείες να αναπτυχθούν μέσω του Facebook και του Instagram.
Η τεχνολογία σπρώχνει τις επιχειρήσεις στις νέες τεχνολογίες και τα social media, είπε σημειώνοντας έως το 2020 το 85% των επιχειρήσεων θα αλληλεπιδρούν με τους πελάτες τους χωρίς ανθρώπινη διαμεσολάβηση, δηλαδή μέσω Messenger και Whatsapp.
Το πρόγραμμα “Boost your Business with Facebook” με εκδηλώσεις που περιλαμβάνουν εργαστήρια, ομιλίες και συναντήσεις δικτύωσης, σε διάφορες πόλεις υλοποιείται με στόχο τη βελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων, την ανάδειξη και προώθησης της ψηφιακής οικονομίας στην Ευρώπη. Στην Ελλάδα διοργανώθηκαν άλλες δύο αντίστοιχες εκδηλώσεις, στην Αθήνα και στα Χανιά.
H Facebook με το πρόγραμμα “Boost Your Business” έχει προσεγγίσει τα τελευταία χρόνια πάνω από 5.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις ανά τον κόσμο.
Πηγή πληροφοριών: ΑΠΕ-ΜΠΕ