Στα πρώτα βήματα της διαδικασίας, που ονομάζεται ψηφιακός
μετασχηματισμός και θεωρείται το “κλειδί” για την επιβίωση στην digital εποχή,
βρίσκονται επιχειρήσεις και οργανισμού στην περιοχή της Κεντρικής και
Ανατολικής Ευρώπης και της Αφρικής.
Για τις περισσότερες εταιρείες της εν λόγω ζώνης, στην οποία ανήκει και
η Ελλάδα, ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν έχει ακόμη αναδειχθεί ως
προτεραιότητα. Μάλιστα, το 32% των συμμετεχόντων σε σχετική έρευνα των Oracle
και IDC δηλώνει ότι δεν έχει σχέδια για το συγκεκριμένο τομέα. Επιπλέον, προς
το παρόν τουλάχιστον, διαδικασίες ψηφιακού μετασχηματισμού εκτελούνται σε
λιγότερο από το 35% των οργανισμών και εταιρειών της περιοχής, ενώ σύντομα θα
ξεκινήσουν στο 34%.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, μάλιστα, μέχρι το τέλος του 2017, ο ψηφιακός
μετασχηματισμός θα αποτελεί σημείο εστίασης της επιχειρηματικής στρατηγικής για
πάνω από τα δύο τρίτα των κορυφαίων εταιρειών παγκοσμίως.
Η Oracle και η IDC πραγματοποίησαν την έρευνα (“The Fusion of Business
and Technology in the age of Digital”), προκειμένου να διερευνηθεί ο τρόπος με
τον οποίο διαμορφώνεται το νέο επιχειρηματικό μοντέλο στις χώρες της ΚΑΕ και
της Αφρικής. Στην έρευνα συμμετείχαν ανώτερα στελέχη από περισσότερους από 251
οργανισμούς σε διάφορους κλάδους, με συμμετοχή στελεχών και από την Ελλάδα.
Σχετικά με τη διαδικασία του ψηφιακού μετασχηματισμού σε εταιρείες από
την περιοχή, η έρευνα διαπιστώνει ότι οι τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται,
περιλαμβάνουν, κυρίως, το cloud, τις φορητές συσκευές, τα Big Data και την
κοινωνική δικτύωση.
Η έρευνα διαπιστώνει ότι η περιοχή της ΚΑΕ εξακολουθεί να είναι πίσω σε
σχέση με τη Δυτική Ευρώπη, όσον αφορά στη χρήση αυτών των τεχνολογιών από τις
εταιρείες, αν και εντοπίζει ότι ολοένα και περισσότερες σχεδιάζουν να τις
υλοποιήσουν ή να αξιολογήσουν τη δυνατότητα υλοποίησης τους.
Cloud και Big Data
Σύμφωνα με την έρευνα της IDC, το 34% των συμμετεχόντων χρησιμοποιεί
τεχνολογίες cloud, ενώ το 39% σχεδιάζει να υλοποιήσει τεχνολογίες cloud ή
μελετάει μια τέτοια δυνατότητα. Επιπλέον, το 41% κάνει χρήση τεχνολογιών για φορητές
συσκευές, ενώ περίπου μία στις τέσσερις επιχειρήσεις χρησιμοποιεί λύσεις Big
Data.
Από άλλα ευρήματα της έρευνας τεκμαίρεται ότι, για το 72% των
συμμετεχόντων η βελτίωση της εμπειρίας των πελατών, είναι η κύρια
επιχειρηματική προτεραιότητα για τους επόμενους 12 μήνες. Επιπλέον, το 41% των
συμμετεχόντων δηλώνει ότι το εταιρικό IT έχει υποστηρικτικό ρόλο, αυξάνοντας
την επιχειρηματική αποτελεσματικότητα, ενώ το 40% των ερωτηθέντων εκτιμά ότι το
IT διαμορφώνει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και της επιτρέπει τη δημιουργία
εσόδων. Μάλιστα, μόνο το 18% δήλωσε ότι το IT θεωρείται ως ένα αναγκαίο κόστος.
Συνολικά, ο ψηφιακός μετασχηματισμός θεωρείται από τις ίδιες τις
επιχειρήσεις ως μια διαδικασία με σημαντικά πλεονεκτήματα, με την έρευνα να
δείχνει άμεση σχέση ανάμεσα στην υλοποίηση μιας στρατηγικής ψηφιακού
μετασχηματισμού και στην αύξηση των εσόδων.
Καινοτομία
“Η ανάδειξη μιας νέας κατηγορίας επιχειρήσεων, οι οποίες είναι πιο
ευέλικτες από τους ανταγωνιστές τους και συνεπώς, σε καλύτερη θέση για τη δημιουργία
νέων και καινοτόμων υπηρεσιών που θα είναι πιο κοντά σε αυτό που πραγματικά
θέλουν οι πελάτες, έχει σηματοδοτήσει την απαρχή των διαδικασιών ψηφιακού
μετασχηματισμού”, αναφέρει η Oracle σχετικά. Προσθέτει δε ότι και οι
παραδοσιακοί οργανισμοί, για να αντιμετωπίσουν το νέο ανταγωνισμό,
“χρησιμοποιούν, με ολοένα αυξανόμενη αξιοπιστία, νέες τεχνολογίες για να
δημιουργούν καινοτόμα προϊόντα, διαδικασίες ή πολύπλοκα επιχειρηματικά μοντέλα,
διαμορφώνοντας, έτσι, νέες ψηφιακές στρατηγικές”.