Πτωτικά, σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, κινήθηκε το 3ο τρίμηνο του
2016 η αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων στη Δυτική Ευρώπη, με την
αξία της να υποχωρεί κατά 2,4% και το συνολικό τζίρο να διαμορφώνεται σε €49,7
δις. Με εξαίρεση τον τομέα των Τηλεπικοινωνιών και των Μεγάλων και Μικρών
Οικιακών Συσκευών, οι υπόλοιπες υποκατηγορίες της αγοράς βρέθηκαν σε πίεση, με
τις συναλλαγματικές ισοτιμίες να παίζουν κομβικό ρόλο στη διαμόρφωση του
τελικού αρνητικού αποτελέσματος.
Μία από τις πιο “φωτεινές” εξαιρέσεις της αγοράς των τεχνολογικών
καταναλωτικών προϊόντων στην “ώριμη” Δυτική Ευρώπη ήταν οι Τηλεπικοινωνίες,
που, κινούμενες αντίθετα στο γενικό κλίμα, κατάφεραν να ενισχύσουν τις πωλήσεις
τους. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα της GfK, η αγορά ενισχύθηκε – σε αξία
– κατά 5,9% σε σχέση με το 3ο τρίμηνο του 2015, φθάνοντας τα €13,3 δις, με τις
Τηλεπικοινωνίες να αποτελούν τη “ναυαρχίδα” των πωλήσεων για τα τεχνολογικά
καταναλωτικά προϊόντα στη Δυτική Ευρώπη. Δεν είναι τυχαίο ότι σε όλες τις
επιμέρους αγορές, πλην της Μεγάλης Βρετανίας, διαπιστώθηκε το εξεταζόμενο
διάστημα αύξηση των πωλήσεων στα τεχνολογικά προϊόντα, που σχετίζονται με τις
Τηλεπικοινωνίες. Από τις επιμέρους κατηγορίες των τεχνολογικών καταναλωτικών
προϊόντων τηλεπικοινωνίας, τα smartphones και τα wearables ήταν αυτά που
κατέγραψαν τις καλύτερες επιδόσεις.
Προϊόντα Πληροφορικής
Στον αντίποδα, των Τηλεπικοινωνιών κινήθηκε η κατηγορία των Προϊόντων
Πληροφορικής, η οποία είδε το 3ο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης τις πωλήσεις να
υποχωρούν κατά 8,8%, διαμορφούμενες στα επίπεδα των €12,6 δις. Εξαιρουμένης της
Αυστρίας, όπου οι πωλήσεις Προϊόντων Πληροφορικής ενισχύθηκαν κατά 4,9% σε
ετήσια βάση και της Φινλανδίας, όπου η άνοδος ήταν της τάξης του 15,8%, όλες οι
επιμέρους αγορές της Δυτικής Ευρώπης κινήθηκαν πτωτικά.
Από τις δύο μεγαλύτερες κατηγορίες των Προϊόντων Πληροφορικής, οι μεν
φορητοί υπολογιστές κινήθηκαν ανοδικά, ενώ οι πωλήσεις των tablets μειώθηκαν,
κυρίως, λόγω των υψηλών επιπέδων ωρίμανσης της αγοράς στη Δυτική Ευρώπη.
Ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά
Η αγορά των Ηλεκτρονικών Καταναλωτικών Αγαθών στην περιοχή της Δυτικής
Ευρώπης υποχώρησε το εξεταζόμενο διάστημα κατά 7,4%, διαμορφούμενη στα επίπεδα
των €5,9 δις.
Στο μεταξύ, σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK, τα Φωτογραφικά Είδη
κατέγραψαν επίσης πτώση, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 12,3% στο €1,2 δις.
Όσον αφορά τις Μεγάλες Οικιακές Συσκευές, το πρόσημο ήταν οριακά θετικό
κατά 0,1% το 3ο τρίμηνο του 2016 σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ στις
Μικρές Οικιακές Συσκευές επιτεύχθηκε επίσης οριακή ανάκαμψη, που ποσοστιαία
κινήθηκε στο 0,5%.
Ο τομέας του Ειδών Εξοπλισμού Γραφείου & Αναλώσιμων είδε το
εξεταζόμενο διάστημα τις πωλήσεις του να υποχωρούν κατά 2,6% σε σχέση με το 3ο
τρίμηνο του 2016.