Νέος κανονισμός Διαδικτύου: Οι μηδενικές χρεώσεις και οι αποζημιώσεις χρηστών – Τι θα αλλάξει

διαδίκτυο

Νέο κανονισμό για το ανοικτό Διαδίκτυο θα φέρει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.

Ο νέος κανονισμός αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή έως το φθινόπωρο και μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά του εκτιμάται ότι θα είναι μεταξύ άλλων τα εξής: μεγαλύτερη διαφάνεια στις ταχύτητες Διαδικτύου, περαιτέρω διευκόλυνση στην καταβολή αποζημιώσεων στους καταναλωτές όταν έχουν πρόβλημα συνδεσιμότητας αλλά και ενίσχυση της ουδετερότητας του διαδικτύου.

Οι βασικές αλλαγές

Αξιοσημείωτο είναι δε πως στον νέο κανονισμό ανοικτού δικτύου θα συμπεριληφθούν οι υπηρεσίες μηδενικής χρέωσης  (zero rating). Δηλαδή με αυτές τις υπηρεσίες ο πάροχος δεν θα μπορεί να χρεώσει κίνηση δεδομένων. Επιπλέον θα αναβαθμιστούν περαιτέρω οι υπηρεσίες καταγραφής και παρουσίασης των ταχυτήτων μετάδοσης μέσω ευρυζωνικών δικτύων.

Πότε δεν θα γίνονται χρεώσεις 

Σύμφωνα με το κείμενο της διαβούλευσης, οι πάροχοι δεν θα μπορούν να χρεώσουν κίνηση (δεδομένα) στις υπηρεσίες μέτρησης της ταχύτητας του Διαδικτύου αλλά και στις υπηρεσίες παροχής τηλεκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Τι εξετάζει η ΕΕΤΤ 

Η ΕΕΤΤ εξετάζει :

Επιπλέον η ΕΕΤΤ θα διαχωρίζει τις συνδέσεις Internet σε 6 νέες κατηγορίες συνδέσεων, ανάλογα με την ταχύτητα. Αναλυτικά:

Σύμφωνα με νέο  κανονισμό οι πάροχοι θα πρέπει να ορίσουν τη διαφημιζόμενη/προτεινόμενη ταχύτητα προκειμένου να μην είναι υψηλότερη από τη μέγιστη πραγματική ταχύτητα που μπορεί να επιτευχθεί σε κάποια γεωγραφική περιοχή, ανάλογα με την τεχνολογία πρόσβασης.

Επίσης, με τον νέο κανονισμό η ΕΕΤΤ θα  απαγορεύει στους παρόχους:

Οι αποζημιώσεις 

Η ΕΕΤΤ θα υποχρεώνει τους παρόχους να δίνουν αποζημιώσεις ανεξαρτήτως τύπου δικτύου (σταθερό ή κινητό) στους καταναλωτές  όταν υπάρχει αστοχία σύνδεσης  ή και να επανορθώνουν.

Μερικές από αυτές τις επανορθώσεις μπορεί να είναι μεταξύ άλλων κάποια έκπτωση στον λογαριασμό, να διακόπτεται το συμβόλαιο χωρίς χρέωση, να γίνεται  επιστροφή τμήματος ή συνόλου του παγίου ή συνδυασμός αυτών.

Σε περίπτωση βλάβης  γραμμής ή  μειωμένης  απόδοσης, η αποζημίωση του καταναλωτή θα πρέπει να αφορά τουλάχιστον το διάστημα που υπήρξε το πρόβλημα.

Εάν η διάρκεια μιας προβληματικής σύνδεσης  υπερβαίνει τις 30 ημέρες, τότε ο καταναλωτής θα μπορεί να διακόψει τη σύνδεση αζημίως για τον ίδιο (με εξαίρεση τις υποχρεώσεις του για την απόκτηση επιδότησης εξοπλισμού).

Ωστόσο  τις τελικές αποφάσεις  θα τις λάβει η ΕΕΤΤ  μετά τις 10 Ιουλίου του 2023 μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία διαβούλευσης για τον νέο κανονισμό.

 

 

 

Exit mobile version