Έντονα ανοδικές τάσεις επικράτησαν στη – νεόκοπη – αγορά των wearable συσκευών κατά το 3ο τρίμηνο του έτους. Οι πωλήσεις των wearables ενισχύθηκαν την περίοδο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου κατά 198% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, φθάνοντας τα 21 εκατ. τεμάχια, τριπλάσιες έναντι των 7,1 εκατ. συσκευών, που πωλήθηκαν, διεθνώς, την ίδια περίοδο του 2014. Ενδεικτική της έντονης κινητικότητας στην παγκόσμια αγορά των wearable συσκευών είναι η όξυνση του ανταγωνισμού μεταξύ των κατασκευαστών, με τις εκ Κίνας ορμώμενες εταιρείες να διεκδικούν – και να πετυχαίνουν – να προωθηθούν στο “top five” των κορυφαίων brands του κλάδου.
Πάντως, όπως σχολιάζουν οι αναλυτές της IDC, η ανάμειξη της Apple στις wearable συσκευές είναι εκείνη που δημιουργεί νέα δεδομένα στο χώρο, παράγοντας νέα δυναμική για το σύνολο της αγοράς, αλλά και για το σύνολο των κατασκευαστών, που δραστηριοποιούνται σε αυτή.
Παρά το ηχηρό ντεμπούτο της Apple, τα ηνία της αγοράς των wearables κράτησε το εξεταζόμενο διάστημα η Fitbit με πωλήσεις 4,7 εκατ. συσκευών, έναντι μόλις 2,3 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο, πετυχαίνοντας ετήσια αύξηση 101,7% και μερίδιο αγοράς 22,3% (από 32,8% έναν χρόνο νωρίτερα).
Από την πλευρά της, η νεοεισερχόμενη στον κλάδο των wearable συσκευών, Apple, αν και η εταιρεία δεν κατάφερε να εκθρονίσει την έχουσα την πρωτιά Fitbit, πέτυχε πωλήσεις, που την έφεραν σε απόσταση αναπνοής από την πρώτη θέση. Η Apple διέθεσε, στη διάρκεια του 3ου τριμήνου, 3,9 εκατ. wearable συσκευές στην παγκόσμια αγορά, συγκεντρώνοντας μερίδιο 18,6%. Όπως τονίζουν οι αναλυτές, η Apple, που εισήλθε στη συγκεκριμένη κατηγορία μόλις πριν από ένα τρίμηνο, θα συνεχίσει να λειτουργεί ως βαρόμετρο για τα wearables, θέτοντας τον πήχη και για τους άλλους κατασκευαστές του κλάδου.
Τα κινεζικά brands
Την τρίτη θέση της αγοράς απέσπασε η, επίσης, κινεζική Xiaomi, η οποία κατάφερε να βρεθεί πολύ κοντά στην έχουσα τη δεύτερη θέση Apple. Η κινεζική επιχείρηση διέθεσε, διεθνώς, το 3ο τρίμηνο 3,7 εκατ. wearable συσκευές, από μόλις 0,4 εκατ. ένα χρόνο νωρίτερα, αποσπώντας μερίδιο 17,4% της παγκόσμιας αγοράς. Την πρώτη πεντάδα των κατασκευαστών wearables συμπλήρωσε η Garmin στην τέταρτη θέση και η κινεζική ΒΒΚ (διαθέτει στην αγορά το brand XTC) στην πέμπτη.
Μάλιστα, σύμφωνα με τους αναλυτές, οι επιδόσεις της τελευταίας κατάφεραν να εκτοπίσουν τη Samsung από την κορυφαία πεντάδα των κατασκευαστών wearables, κατά το 3ο τρίμηνο του 2015.
“Η Κίνα αναδείχθηκε, σε σύντομο χρονικό διάστημα, στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά για τα wearables, προσελκύοντας εταιρείες, οι οποίες ανταγωνίζονται άλλους παίκτες τόσο σε χαρακτηριστικά, όσο και σε τιμές”,αναφέρουν οι αναλυτές της IDC, εκφράζοντας, ωστόσο, την επιφύλαξη τους για το κατά πόσο θα μπορέσουν να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους και εκτός της κινεζικής επικράτειας, όπου δραστηριοποιούνται μέχρι σήμερα.
Top 5 Κατασκευαστών Wearables, Πωλήσεις παγκοσμίως, Μερίδιο Αγοράς και Αύξηση από έτος σε έτος, Στοιχεία 3ου τριμήνου 2015 (σε εκατ. τεμ.)
Πηγή: IDC Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker, Δεκέμβριος 2015