Quantcast
Κάμψη για την αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων στο β' τρίμηνο - enikonomia.gr
share

Κάμψη για την αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων στο β’ τρίμηνο

δημοσιεύτηκε:

Μείωση 6,8% παρουσίασε το δεύτερο τρίμηνο του 2016, η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων στην Ελλάδα, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015, με τον συνολικό τζίρο να ανέρχεται σε 425 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της GfK TEMAX για την Ελλάδα, για το δεύτερο τρίμηνο του 2016, οι τομείς των φωτογραφικών ειδών (PH) και των προϊόντων Πληροφορικής (IT) επηρεάστηκαν στο μεγαλύτερο βαθμό με πτώση 15,3% και 27,2% αντίστοιχα.

Αναλυτικότερα, η ελληνική αγορά των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών αυξήθηκε το δεύτερο τρίμηνο του 2016 –αύξηση 4,2%, σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2015. Οι τηλεοράσεις, το σημαντικότερο τμήμα του τομέα, παρουσίασαν αύξηση κατά 8,4%. Ήταν η πρώτη φορά που η κατηγορία είχε θετικό πρόσημο μετά από σχεδόν ένα χρόνο, αποκομώντας σημαντικό όφελος από το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου. Επίσης, η πτώση της μέση τιμής στις κάμερες δράσης είχε ως αποτέλεσμα την αυξημένη ζήτηση.

Στα φωτογραφικά είδη υπήρξε περαιτέρω μείωση στον τομέα των φωτογραφικών ειδών. Συγκεκριμένα, το δεύτερο τρίμηνο του 2015 παρατηρήθηκε μείωση 15,3%, σε σύγκριση με τη αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Συνεχιζόμενη έντονη μείωση σημειώθηκε και στην κατηγορία των φωτογραφικών μηχανών με σταθερούς φακούς. Επιπλέον, οι πωλήσεις τόσο των SLR φωτογραφικών μηχανών όσο και των mirrorless (χωρίς καθρέφτη) φωτογραφικών μηχανών παρέμειναν αρνητικές. Επίσης, παρατηρήθηκε πτώση στην μέση τιμή πώλησης των φωτογραφικών μηχανών με αποσπώμενους φακούς.

Ο τομέας των μεγάλων οικιακών συσκευών παρέμεινε θετικός το δεύτερο τρίμηνο του 2016, αυξανόμενος κατά 2,1%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2015. Η ζήτηση για προϊόντα ψύξης αυξήθηκε 7%, χάρη στη θετική απόδοση των ψυγείων με κατάψυξη, καθώς και των τεχνολογικών εξελίξεων. Όλα τα εντοιχιζόμενα μοντέλα είχαν καλή απόδοση, ενώ σταθερά σε πωλήσεις παρέμειναν τα πλυντήρια και στεγνωτήρια.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το δεύτερο τρίμηνο του 2016 ήταν μία περίοδος σταθεροποίησης για τον τομέα των μικρών οικιακών συσκευών, καταγράφοντας μία μικρή αύξηση 1,1%, σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2015. Αύξηση παρουσιάστηκε στις κατηγορίες των αποχυμωτών, αντανακλώντας την τρέχουσα τάση προς το «ευ ζην» και την υγιεινή διατροφή. Άλλα προϊόντα που κινήθηκαν ανοδικά ήταν τα σίδερα σιδερώματος, οι ξυριστικές μηχανές και τα προϊόντα hair styling. Οι πωλήσεις τωνηλεκτρικών σκουπών είχαν επίσης θετική τάση (αύξηση κατά 4,6%) σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο το 2015.

Επίσης, το δεύτερο τρίμηνο του 2016, ο τομέας των προϊόντων πληροφορικής παρουσίασε πτώση κατά 27,2%, σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2015. Οι δύο μεγαλύτερες κατηγορίες, οι φορητοί υπολογιστές και οι ταμπλέτες, μειώθηκαν κατά 32,1% και 37,4% αντίστοιχα. Αντίθετα, οι οθόνες υπολογιστών και τα περιφερειακά παιχνιδιών παρουσίασαν αυξητική τάση. Αύξηση παρουσιάστηκε στη μέση τιμή πώλησης σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες.

Μετά από 6 θετικά τρίμηνο, ο τομέας των τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα κατέγραψε πτώση το δεύτερο τρίμηνο του 2016, κατά 5,9% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015. Η κατηγορία των κινητών τηλεφώνων είχε σημαντική συμβολή στη μείωση του τομέα, καθώς οι πωλήσεις των κινητών μειώθηκαν κατά 6,7%. Αντίθετα, σημαντική αύξηση σημειώθηκε στην κατηγορία των wearables (60,5%) σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2015. Η μέση τιμή πώλησης αυξήθηκε σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων.

Όσον αφορά στα είδη εξοπλισμού γραφείου & τα αναλώσιμα, μετά από τέσσερα συνεχόμενα πτωτικά τρίμηνα, τόσο τα πολυμηχανήματα όσο και οι εκτυπωτές παρέμειναν σταθερά σε πωλήσεις το δεύτερο τρίμηνο του 2016 καθώς ο τομέας συνολικά παρουσίασε οριακή πτώση κατά 0,7%, σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2015.


share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.