Τα wearables, δηλαδή οι ψηφιακές συσκευές που φοριούνται στο χέρι των χρηστών, αποτελούν ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα του κλάδου της τεχνολογίας, καθώς οι μεγάλοι κατασκευαστές αναζητούν την επόμενη κατηγορία προϊόντων που θα τους επιτρέψει να συνεχίζουν να παρουσιάζουν θετικό ρυθμό ανάπτυξης.
Οι εκτιμήσεις των αναλυτών, σύμφωνα με την Ημερησία, δείχνουν ότι το στοίχημα αυτό ίσως και να κερδηθεί, καθώς η γνωστή εταιρεία ερευνών IDC αναμένει εντυπωσιακή άνοδο στις πωλήσεις των wearable συσκευών τα επόμενα χρόνια.
Συγκεκριμένα, η IDC εκτιμά ότι οι πωλήσεις για το 2015 θα φθάσουν στα 76,1 εκατ. παρουσιάζοντας 163,6% σε σχέση με τα 28,9 εκατ. τεμάχια που διατέθησαν το 2014, ενώ υποστηρίζει ότι το 2019 θα διατεθούν σε παγκόσμιο επίπεδο περίπου 173,4 εκατ. wearable συσκευές, με τον μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης να διαμορφώνεται στο 22,9%.
Σύμφωνα με την άποψη της IDC, η αύξηση θα προέλθει από τον πολλαπλασιασμό των επιλογών που θα έχουν οι καταναλωτές, τη βελτίωση του επιπέδου της ευχρηστίας των συσκευών και τη μείωση των τιμών.
Δύο κατηγορίες
Στα νούμερα της IDC περιλαμβάνονται πάντως δύο μεγάλες κατηγορίες wearable συσκευών: η πρώτη αφορά τις «βασικές» wearable συσκευές στις οποίες δεν μπορούν να εγκατασταθούν εφαρμογές τρίτων και οι περισσότερες από τις οποίες είναι τα αποκαλούμενα smartbands, τα οποία είναι συσκευές παρακολούθησης λειτουργιών του σώματος.
Εδώ δραστηριοποιούνται κατά κύριο λόγο κατασκευαστές που δεν είναι ιδιαίτερα γνωστοί στο ευρύ κοινό όπως είναι η Fitbit και η Jawbone, τα προϊόντα των οποίων ειδικά στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού είναι εξαιρετικά δημοφιλή.
Τα προϊόντα αυτής της κατηγορίας προτιμώνται από όσους αθλούνται και θέλουν να παρακολουθούν τις επιδόσεις τους και γενικότερα από ανθρώπους που προσπαθούν να βελτιώσουν τη φυσική κατάστασή τους.
Η δεύτερη κατηγορία είναι οι «έξυπνες» wearable συσκευές, όπου είναι εφικτή η εγκατάσταση εφαρμογών τρίτων.
Στη δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνονται προϊόντα όπως το Apple Watch, το Samsung Gear S2, το Moto 360 της Motorola. Εδώ εντάσσονται τα «έξυπνα» ρολόγια (smart watches), για τα οποία έχει γίνει πολύς λόγος τα τελευταία δύο χρόνια και είναι μία κατηγορία συσκευών που παρουσιάζει μία δυναμική κυρίως λόγω του Apple Watch.
Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι το 2015 ο κύριος όγκος των πωληθέντων wearable θα είναι «βασικές» συσκευές, καθώς τα «έξυπνα» προϊόντα της κατηγορίας αντιπροσωπεύουν μόλις το ένα τρίτο των συνολικών πωλήσεων wearables. Η IDC αναμένει ότι το 2018 οι πωλήσεις των «έξυπνων» wearable συσκευών θα ξεπεράσουν αυτές των «βασικών».
Η «μάχη» των λειτουργικών
Όσον αφορά το Apple Watch, η IDC εκτιμά ότι το 2015 θα διατεθούν περίπου 13,9 εκατ. τεμάχια με το μερίδιο αγοράς μεταξύ των «έξυπνων» wearable συσκευών να διαμορφώνεται στο 58,3%.
Τα «έξυπνα» wearable με Android Wear θα έχουν ένα μερίδιο αγοράς της τάξεως του 17,4%. Η IDC εκτιμά ότι το 2019 το μερίδιο του Apple Watch όσον αφορά τις «έξυπνες» wearable συσκευές θα είναι στο 47,4% με 40,3 εκατ. τεμάχια και εκείνο των Android συσκευών στο 38,4% με 32,6 εκατ. συσκευές.
Το watchOS (σ.σ. το λειτουργικό σύστημα της Apple για τα «έξυπνα» ρολόγια της) και το Android Wear (σ.σ. η έκδοση του συστήματος της Google για τα smart watches) δείχνουν ότι θα είναι οι κυρίαρχοι του «παιχνιδιού» στα smart wearables, αλλά είναι ενδιαφέρον ότι υπάρχουν και άλλοι «παίκτες».
Όπως, για παράδειγμα, το Tizen της Samsung, το οποίο χρησιμοποιείται σε μοντέλα όπως το Gear S2 του κορεατικού κολοσσού. Η Samsung θεωρεί το Tizen ως «κλειδί» για τα προϊόντα που εντάσσονται στο Διαδίκτυο των Πραγμάτων (Internet of Things) και η προώθηση του συγκεκριμένου λειτουργικού συστήματος αποτελεί μεγάλο στοίχημα για τους Κορεάτες.
Η IDC δεν δείχνει πάντως ιδιαίτερα αισιόδοξη για το Tizen καθώς εκτιμά ότι το μερίδιο του συγκεκριμένου OS στα smart wearables από 6,7% που θα είναι φέτος θα πέσει στο 2,2% το 2019. Εντύπωση προκαλεί επίσης το γεγονός ότι η IDC προτίμησε να αφήσει «εκτός» τη Microsoft που έχει ανακοινώσει ότι θα κάνει τη δική της κίνηση στον χώρο των wearables.