Η CeBIT στον αστερισμό της ψηφιακής οικονομίας

Κάποτε η CeBIT ήταν η μεγαλύτερη έκθεση ηλεκτρονικών υπολογιστών στον κόσμο. Εντούτοις οι ραγδαίες εξελίξεις που επέφερε η ψηφιοποίηση τόσο στην οικονομία όσο και στην κοινωνία, έμελλε να αλλάξουν και τον χαρακτήρα μιας τέτοιας έκθεσης.

Στο πεδίο των smartphone και tablets για παράδειγμα, η Mobile World Congress της Βαρκελώνης ή η Consumer Electronic Show CES του Λας Βέγκας έχουν κλέψει προ πολλού τα ηνία από το Ανόβερο.

Έτσι η CeBIT αποφάσισε να επιστρέψει εκεί από όπου ξεκίνησε: σε μια έκθεση αμιγώς για επιχειρηματίες -όπως στα μέσα της δεκαετίας του 1980- που να είναι λιγότερο πολύχρωμη και να επικεντρώνεται περισσότερο στην ουσία.

 

Η Κίνα τιμώμενη χώρα

Στο επίκεντρο της φετινής έκθεσης τίθεται η ψηφιοποίηση που δεν επηρεάζει πλέον μόνον την καθημερινότητα των ανθρώπων αλλά και τη λειτουργία των επιχειρήσεων. Οι διοργανωτές επέλεξαν το σύνθημα «d!conomy», από το digital και economy, δηλαδή ψηφιακή οικονομία, όπως εξηγεί ο επικεφαλής της CeBIT Όλιβερ Φρέζε:

«Η d!conomy» είναι το κυρίαρχο θέμα της CeBIT. Περιγράφει την τάχιστη είσοδο της ψηφιοποίησης σε όλους τους οικονομικούς και κοινωνικούς τομείς. Πριν γίνει πραγματικότητα το ‘ίντερνετ των πραγμάτων’, οι επιχειρήσεις πρέπει να επενδύσουν δισεκατομμύρια σε τηλεπικοινωνιακές δομές, σε διαδικασίες ανάλυσης δεδομένων, σε εργαλεία αξιολόγησης. Όλα αυτά παρουσιάζονται εδώ στη CeBIT».

Στη φετινή έκθεση συμμετέχουν περισσότεροι από 3.300 εκθέτες από 70 χώρες του κόσμου, ανάμεσά τους πολλά μεγάλα ονόματα του χώρου: Samsung, Vodafone, Deutsche telekom, Huawei, Hewlett Packard, Intel αλλά και Dropbox και Xiaomi.

Η τελευταία είναι μια κινεζική εταιρία που ιδρύθηκε μόλις πριν από πέντε χρόνια και η οποία είναι εν τω μεταξύ πρώτη σε πωλήσεις smartphone στην Κίνα. Η Κίνα παίζει εξέχοντα ρόλο στη φετινή έκθεση αφού είναι η τιμώμενη χώρα. Το 20% των εκθετών είναι Κινέζοι.

«Η Κίνα είναι η ισχυρότερη τιμώμενη χώρα που είχε ποτέ η CeBIT, με περισσότερες από 600 επιχειρήσεις. Από ένα καθαρό εργοστάσιο η Κίνα εξελίχθηκε σε έναν παγκόσμιο πάροχο λύσεων για τον ψηφιακό κόσμο», λέει ο Όλιβερ Φρέζε.

 

Ρίσκο ή ευκαιρία η ψηφιοποίηση;

Τι ρόλο μπορεί να διαδραματίσει σε όλα αυτά η Γερμανία; Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε ο σύνδεσμος Bitkom, το 86 % των ερωτηθέντων αντιμετωπίζουν την ψηφιοποίηση περισσότερο σαν ευκαιρία παρά σαν ρίσκο. Γεγονός είναι ότι ο κλάδος δημιουργεί συνεχώς νέες θέσεις εργασίας στη Γερμανία.

Αυτές της ημέρες το Ανόβερο γίνεται λοιπόν τόπος συνάντησης όχι μόνον των μεγάλων επιχειρήσεων αλλά και των start-up και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Μολονότι θωρούνται ραχοκοκαλιά της γερμανικής οικονομίας, οι μικρομεσαίοι βρίσκονται ακόμη στα πρώτα βήματα της ψηφιοποίησης ενώ και τα start-up έχουν να διανύσουν ακόμη έναν εξαιρετικά μακρύ δρόμο.

Εντούτοις το ερώτημα που τίθεται -και σε αυτό φαίνεται να συμφωνούν όλοι οι ειδικοί στο Ανόβερο- δεν είναι εάν θα πρέπει μια εταιρία να προσαρμόσει ή να αναθεωρήσει το επιχειρηματικό της μοντέλο, αλλά απλά πότε;

Ο επικεφαλής της Bitkom Ντίτερ Κεμπφ χρησιμοποιεί συχνά το εξής παράδειγμα για να περιγράψει την κατάσταση: «Το ωραιότερο παράδειγμά μου, γιατί πολλοί το θεωρούν τρελό: Σήμερα ένα μαραγκός σκέφτεται ότι ο απέναντι μαραγκός είναι ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής του. Εγώ λέω ότι ίσως να πλανάται. Ενδεχομένως το κατάστημα φωτοτυπιών δίπλα του να κατασκευάζει σε 5-7 χρόνια έπιπλα με έναν τρισδιάστατο εκτυπωτή. Όχι από ξύλο, αλλά σίγουρα από πλαστικό ή μέταλλο».

Δεν είναι τυχαίο ότι στην ίδια έρευνα της Bitkom, ένας στους πέντε επιχειρηματίες υποστηρίζει ότι η ψηφιοποίηση θέτει σε κίνδυνο την επαγγελματική του επιβίωση.

 

Πηγή: Deutsche Welle

Exit mobile version