Πάνω από 50 εκατ. «έξυπνες» συσκευές που φοριούνται θα πωληθούν εντός του 2015, σύμφωνα με στοιχεία παγκόσμιας μελέτης της εταιρείας GfK.
Όπως προκύπτει από την έρευνα, κατά το 2014, πουλήθηκαν 17,6 εκατ. «έξυπνα» ρολόγια (smartwatches) και «έξυπνες» συσκευές υγείας και άθλησης (health & fitness trackers). Σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK, τα προϊόντα health & fitness trackers αποτέλεσαν το 77% των συνολικών πωλήσεων με 13,5 εκατ. έναντι 4,1 εκατ. «έξυπνων» ρολογιών.
Ωστόσο, η GfK προβλέπει ότι οι πωλήσεις «έξυπνων» ρολογιών θα ξεπεράσουν αυτές των health & fitness trackers το 2015, ενώ η συνολική αγορά «έξυπνων» ρολογιών και health & fitness trackers θα τριπλασιαστεί με τις πωλήσεις να ξεπερνούν τα 51 εκατ.
«Πολλοί καταναλωτές δεν έχουν ακόμα αντιληφθεί τα επιπρόσθετα πλεονεκτήματα που μπορεί να προσφέρει ένα “έξυπνο” ρολόι. Πιστεύουμε ότι αυτό θα αλλάξει, οδηγούμενο από κινήσεις μάρκετινγκ που θα γίνουν στην αγορά αυτό το χρόνο» σχολιάζει ο Δρ. Γιαν Βάσμαν, επικεφαλής μάνατζερ προϊόντων που φοριούνται της GfK.
Στην έρευνα, υπογραμμίζεται ότι έχει παρατηρηθεί μια «καθαρή σύγκλιση των δύο υποκατηγοριών, η οποία ξεκίνησε το δεύτερο εξάμηνο του 2014, και αναμένουμε να συνεχιστεί και να διευρυνθεί».
Επιπλέον, αναφέρεται ότι «οι κατασκευαστές health & fitness trackers παρουσιάζουν νέα μοντέλα τα οποία ενσωματώνουν “έξυπνες” λειτουργίες, όπως ενημερώσεις και μηνύματα. Ακόμη, πολλά νέα “έξυπνα” ρολόγια έχουν πλέον αισθητήρες καρδιακών παλμών και δυνατότητες καταγραφής δραστηριότητας και συνεπώς προωθούνται ως υβριδικές συσκευές fitness».
Η GfK αναμένει ότι η αγορά των “έξυπνων” ρολογιών συγκεκριμένα, θα μεγαλώσει σημαντικά, ενισχυμένη και από την ανερχόμενη υποκατηγορία των ανεξάρτητων συσκευών οι οποίες θα περιλαμβάνουν κάρτα SIM για την απευθείας σύνδεση σε δίκτυα κινητής τηλεφωνίας – καθιστώντας τις συγκεκριμένες συσκευές πιο συγγενικές με τα έξυπνα τηλέφωνα.
Η έρευνα της GfK κατέγραψε ότι πάνω από τους μισούς (56%) κατόχους έξυπνων τηλεφώνων, οι οποίοι ρωτήθηκαν σε πέντε χώρες, θεωρούν ότι αυτό αποτελεί μια σημαντική δυνατότητα η οποία καθιστά πιο πιθανή την αγορά ενός έξυπνου ρολογιού, καθώς τους δίνει την «ελευθερία» να αφήσουν το «έξυπνο» τηλέφωνο στο σπίτι τους.
Η GfK διεξήγαγε την έρευνα σε 5000 κατόχους «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων σε Κίνα, Γερμανία, Νότια Κορέα, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ.