Επαναλειτουργούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger, έπειτα πολλές ώρες διακοπής τους, συμβάν χωρίς προηγούμενο για τον γιγαντιαίο όμιλο του Μαρκ Ζούκερμπεργκ, που ήδη αντιμετωπίζει κατακραυγή έπειτα από αποκαλύψεις για τις πρακτικές του. Μάλιστα ο ιστότοπος Downdetector περιέγραψε νωρίτερα το εν λόγω μπλακάουτ ως «το μεγαλύτερο που έχει παρατηρηθεί ποτέ». Η ομαλή λειτουργία των ιστότοπων αυτών είχε σχεδόν αποκατασταθεί περί τη 01:00 (ώρα Ελλάδας). Oι πλατφόρμες Facebook, Instagram, WhatsApp και Messenger ήταν εκτός λειτουργίας καθώς υπέστησαν μαζική βλάβη επηρεάζοντας δυνητικά δεκάδες εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, σύμφωνα με ιστοσελίδες εξειδικευμένες στην παρακολούθηση των πλατφορμών. Τα δύο μέσα κοινωνικής δικτύωσης Facebook και Instagram και οι δύο υπηρεσίες ανταλλαγής μηνυμάτων WhatsApp και Messenger του κολοσσού της Καλιφόρνιας παρουσίασαν τη Δευτέρα μαζική βλάβη. Η ιστοσελίδα Down Detector ανέφερε κυρίως βλάβες σε πυκνοκατοικημένες περιοχές όπως η Ουάσιγκτον και το Παρίσι. «Αυτός ο ιστότοπος δεν είναι προσβάσιμος», «αδύνατον να βρεθεί η διεύθυνση του διακομιστή», ανέφερε η ιστοσελίδα του Facebook απευθυνόμενη σε πολλούς χρήστες σήμερα γύρω στις 18.00 ώρα Ελλάδος.
Πού απέδωσε η εταιρεία το «κρασάρισμα» σε Facebook, Instagram, WhatsApp και Messenger
Οι μηχανικοί λογισμικού της εταιρείας Facebook απέδωσαν αργά το βράδυ της Δευτέρας σε ανακοίνωσή τους τη διακοπή της λειτουργίας των εφαρμογών κοινωνικής δικτύωσης Facebook, Instagram, WhatsApp και Messenger για περίπου έξι ως επτά ώρες σε «προβληματικές αλλαγές ρυθμίσεων» σε δρομολογητές και εξυπηρετητές τους, που έθεσαν εκτός λειτουργίας τα κέντρα δεδομένων τους.
«Άνθρωποι και επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο εξαρτώνται από εμάς για να παραμένουν συνδεδεμένοι», σημείωσε ο όμιλος σε ανάρτησή του (https://engineering.fb.com/2021/10/04/networking-traffic/outage), χωρίς να διευκρινίσει από ποιον έγιναν οι αλλαγές ρυθμίσεων, ούτε εάν επρόκειτο για προγραμματισμένη αναβάθμιση.
«Ζητάμε συγγνώμη από όσους επλήγησαν», πρόσθεσαν οι τεχνικοί της εταιρείας, τις πλατφόρμες της οποίας χρησιμοποιούν 3,5 δισεκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο.
Νωρίτερα, υπάλληλοι της εταιρείας του Μαρκ Ζούκερμπεργκ, που δεν θέλησαν να κατονομαστούν, εκμυστηρεύτηκαν στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, πως το μπλακάουτ προκλήθηκε από εσωτερικό λάθος στη διαχείριση της διαδικτυακής κίνησης προς τα συστήματά της.
Το πρόβλημα περιέπλεξε το γεγονός πως η αλλαγή ρυθμίσεων σε δρομολογητές και εξυπηρετητές της εταιρείας σήμαινε πως δεν ήταν διαθέσιμα ούτε τα εργαλεία λογισμικού των ίδιων των τεχνικών για να διαγνώσουν και να διορθώσουν το πρόβλημα, κατά τις ίδιες πηγές.
Το σενάριο της κακόβουλης ενέργειας στο οποίο είχαν αναφερθεί ειδικοί στην κυβερνοασφάλεια αποκλείστηκε από τους τεχνικούς της εταιρείας.
Ο εξειδικευμένος ιστότοπος Downdetector, που παρακολουθεί συστηματικά τα τεχνικά προβλήματα στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, περιέγραψε το χθεσινό μπλακάουτ ως «το μεγαλύτερο που έχει παρατηρηθεί ποτέ».
Η λειτουργία των ιστότοπων σταδιακά αποκαταστάθηκε, διαπίστωσαν νωρίτερα δημοσιογράφοι και χρήστες των υπηρεσιών που προσφέρει ο γιγαντιαίος όμιλος, ο οποίος ήδη αντιμετωπίζει κατακραυγή έπειτα από αποκαλύψεις για τις πρακτικές του.
Ο όμιλος καταγράφει τα δεύτερα μεγαλύτερα διαφημιστικά έσοδα σε όλο το διαδίκτυο παγκοσμίως και έχανε πάνω από μισό εκατομμύριο δολάρια κάθε ώρα διακοπής της λειτουργίας των πλατφορμών του, σύμφωνα με υπολογισμούς της εταιρείας μετρήσεων Standard Media Index.