Τουλάχιστον 1,7 δισεκατομμύρια διαφημίσεις που παραβίαζαν τις πολιτικές της Google αφαίρεσε η εταιρεία μέσα στο 2016, διπλάσιο αριθμό σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.
Οι διαφημίσεις παίζουν σημαντικό ρόλο στο να εξασφαλιστεί ότι οι χρήστες έχουν πρόσβαση σε ακριβείς και ποιοτικές πληροφορίες στο Διαδίκτυο. Ωστόσο, οι ψευδείς διαφημίσεις μπορούν να καταστρέψουν τη διαδικτυακή εμπειρία, αφού προωθούν παράνομα προϊόντα και μη ρεαλιστικές προσφορές. Μπορούν να ξεγελάσουν τους χρήστες ωθώντας τους να μοιραστούν προσωπικές πληροφορίες αλλά ταυτόχρονα και να μολύνουν συσκευές με κακόβουλο λογισμικό.
Το 2016 η Google προχώρησε σε δύο βασικά βήματα προκειμένου να βελτιώσει τις επιδόσεις της πλατφόρμας της.
Διεύρυνε την πολιτική της με σκοπό να προστατεύσει τους χρήστες από παραπλανητικές και επιθετικές προσφορές. Μέσα σε διάστημα 6 μηνών αφαίρεσε πάνω από 5 εκατομμύρια διαφημίσεις που προωθούσαν τα λεγόμενα πρόσκαιρα δάνεια (payday loans), αφού αυτά κατέληγαν σε υπέρογκους λογαριασμούς και υψηλό ποσοστό αθέτησης για τους χρήστες.
Στη συνέχεια η εταιρεία ενδυνάμωσε την τεχνολογία της ώστε να είναι άμεσος και πιο αποτελεσματικός ο εντοπισμός και η απενεργοποίηση των ψευδών διαφημίσεων. Για παράδειγμα, οι διαφημίσεις «trick-to-click» εμφανίζονται συχνά ως ειδοποιήσεις συστήματος με στόχο να πείσουν τους χρήστες να κάνουν κλικ επάνω τους, χωρίς αυτοί να συνειδητοποιούν ότι στην πραγματικότητα κατεβάζουν εν αγνοία τους κακόβουλο λογισμικό. Το περασμένο έτος, τα συστήματα της Google εντόπισαν και απενεργοποίησαν συνολικά 112 εκατομμύρια διαφημίσεις «trick-to-click», 6 φορές περισσότερες σε σχέση με το 2015.
Επιπλέον, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, μέσα στο 2016 παρατηρήθηκε ραγδαία αύξηση των λεγόμενων tabloid-cloackers, ένα νέο είδος απατεώνων που στόχο έχουν να ξεγελάσουν τα συστήματα της εταιρείας προβάλλοντας υποτιθέμενες ειδήσεις. Οι cloackers συχνά εκμεταλλεύονται επίκαιρα θέματα και φτιάχνουν διαφημίσεις που μοιάζουν με τίτλους ειδησεογραφικών ιστότοπων. Ωστόσο, όταν οι χρήστες πατούν πάνω σε ένα τέτοιο «δημοσίευμα», μεταφέρονται σε μια ιστοσελιδα που πουλάει διάφορα προϊόντα -όπως διαιτητικά χάπια- και όχι σε ένα ενημερωτικό άρθρο.
Για την καταπολέμηση αυτού του φαινομένου, η Google προχωρά στην αφαίρεση των ίδιων των απατεώνων απαγορεύοντάς τους να καταχωρήσουν ξανά οποιαδήποτε διαφήμιση στην πλατφόρμα της. Μέσα στο 2016 αναστάλθηκαν τουλάχιστον 1.300 λογαριασμοί για tabloid cloacking, ωστόσο αυτό το είδος ψευδών ειδήσεων κερδίζει ολοένα και περισσότερη δημοτικότητα.
Επιπλέον, οι εκδότες και οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων χρησιμοποιούν την πλατφόρμα AdSense της Google, για να καταχωρήσουν τις διαφημίσεις τους. Για το λόγο αυτό η εταιρεία έχει θεσπίσει αυστηρές πολιτικές με στόχο να διατηρηθεί το περιεχόμενο της Google και των δικτύων αναζήτησης καθαρό για διαφημιστές, χρήστες και εκδότες. Αυτό σημαίνει ότι όταν ένας εκδότης παραβιάζει τις πολιτικές της εταιρείας, η Google σταματά να προβάλει διαφημίσεις στην ιστοσελίδα του ή ακόμα προχωρά στην απενεργοποίηση του λογαριασμού του.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση που εξέδωσε η Google, η εταιρεία έλαβε δράση εναντίον 340 εκδοτών ή ιδιοκτητών ιστοσελίδων που παραβίασαν την πολιτική της, τόσο για διαστρέβλωση όσο και για άλλες παραβιάσεις. Σχεδόν 200 εκδότες εκδιώχθηκαν από το δίκτυο της εταιρείας.