Ελληνική Start-up μετράει τα μερίδια αγοράς που πωλούνται από e-καταστήματα

Τη μέτρηση των μεριδίων αγοράς –και μάλιστα σε πραγματικό χρόνο– για τα καταναλωτικά αγαθά που πωλούνται από ηλεκτρονικά καταστήματα πέτυχε η Convert Group. Πρόκειται για επίτευγμα που υλοποιείται πρώτη φορά παγκοσμίως και το καθιστά ακόμη πιο σημαντικό το γεγονός ότι αναπτύχθηκε από μια ελληνική Start-up εννέα ατόμων, κυρίως απόφοιτοι του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, η οποία δημιουργήθηκε πριν από τρία χρόνια. Tο εν λόγω πρόγραμμα φέρει την ονομασία «eRetail Audit».

Η εταιρεία έχει ήδη συνάψει συμβόλαια με τέσσερις μεγάλες εταιρείες, εκ των οποίων οι δύο είναι θυγατρικές πολυεθνικών ομίλων, ενώ πλέον διενεργεί μετρήσεις στο 30% των διαδικτυακών φαρμακείων και στο 75% των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ.

Επόμενοι στόχοι της εταιρείας που σχεδιάζονται για το 2017 είναι, σύμφωνα με την Καθημερινή, η είσοδος σε δύο ευρωπαϊκές χώρες –με τις περισσότερες πιθανότητες να συγκεντρώνουν η Γαλλία και η Ιταλία–, η αύξηση βεβαίως των συμβολαίων με εταιρείες παραγωγής καταναλωτικών αγαθών και η μέτρηση του 50% των διαδικτυακών φαρμακείων.

Η έξοδος, βεβαίως, εκτός συνόρων θα απαιτήσει χρηματοδότηση, είτε από κάποιο fund είτε από στρατηγικό επενδυτή, ενώ η όποια επέκταση της Convert Group πρέπει να γίνει γρήγορα, καθώς ελλοχεύει ο κίνδυνος αντιγραφής του προγράμματός της από άλλη εταιρεία.

Οι εταιρείες με τις οποίες έχει υπογράψει συμβόλαιο η Convert Group για τη χρήση του εργαλείου μέτρησης μεριδίων είναι η L’ Oreal Hellas, η Ales Groupe Hellas (θυγατρική του γαλλικού ομίλου Ales Groupe), η Apivita και η Γρ. Σαράντης ΑΒΕΕ. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Convert Group, δέκα ακόμη εταιρείες αξιολογούν αυτή τη στιγμή το eRetail Audit.

Το πρόγραμμα που ανέπτυξε η Convert Group και ονομάζεται eRetail Audit αποκτά ιδιαίτερη σημασία δεδομένης της ανάπτυξης που γνωρίζει το ηλεκτρονικό εμπόριο εντός και εκτός συνόρων. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα ανέρχεται πλέον σε 4,5 δισ. ευρώ και αποτελεί έναν από τους ελάχιστους κλάδους με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης. Στην Ευρώπη ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου υπολογίζεται σε 420 δισ. ευρώ, ενώ παγκοσμίως ανέρχεται σε περίπου 1,5 τρισ. ευρώ.

Τι ακριβώς όμως κάνει το eRetail Audit; Αξιοποιώντας τα cookies (τα μικρά αρχεία με πληροφορίες που μια ιστοσελίδα αποθηκεύει στον υπολογιστή ενός χρήστη) και στατιστικά στοιχεία (όπως τα google analytics) παρέχει δύο ομάδες πληροφοριών, με την πρώτη να απευθύνεται στα ηλεκτρονικά καταστήματα και η δεύτερη στους προμηθευτές. Μεταξύ των δεδομένων που λαμβάνουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα και παρέχονται δωρεάν είναι ο ρυθμός ανάπτυξης της συνολικής αγοράς και το μερίδιο που κατέχουν σε αυτή, τα δημοφιλέστερα προϊόντα, η ανάλυση ηλεκτρονικού «καλαθιού» για ευκαιρίες παράλληλης πώλησης, καθώς και οι πηγές επισκεψιμότητας που απέφεραν τις διαδικτυακές πωλήσεις.

Οι προμηθευτές, οι οποίοι πληρώνουν για τη λήψη των στοιχείων, μπορούν να λάβουν δεδομένα για τα μερίδια αγοράς, για την εποχικότητα των προϊόντων αλλά και για την αποτελεσματικότητα των προωθητικών ενεργειών.


Exit mobile version