Εθνικό θεσμικό πλαίσιο για αγροτουρισμό και οινοτουρισμό

της Κωνσταντίνας Χελιδώνη

Τις δυνάμεις τους ενώνουν τα Υπουργεία Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Τουρισμού καταρτίζοντας για πρώτη φορά Ενιαίο Θεσμικό Πλαίσιο με στόχο την ανάδειξη και ανάπτυξη του αγροτουρισμού και οινοτουρισμού.

«Με την πρόσφατη ψήφιση του ν. 4276/2014 δημιουργείται για πρώτη φορά εθνικό θεσμικό πλαίσιο που αφορά τον αγροτουρισμό καθώς και τον οινοτουρισμό. Με τον οινοτουρισμό επιδιώκουμε και φιλοδοξούμε την προσέγγιση του εσωτερικού και εξωτερικού επισκέπτη σε αμπελουργικές περιοχές όπου παράγονται παραδοσιακά υψηλής ποιότητας οίνοι, σε συνδυασμό πάντα με πλήθος τοπικών πολιτιστικών δραστηριοτήτων, καθώς και την ανάδειξη – διατήρηση του τοπίου και την προστασία του περιβάλλοντος», ανέφερε ο Πάρις Κουκουλόπουλος.

 

Στα σκαριά η ΚΥΑ
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων μιλώντας στην εκδήλωση για τον οινοποιητικό κλάδο «Χάρτης των Γεύσεων», που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη ανέλυσε το Σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) που προετοιμάζουν. Οι προδιαγραφές της ΚΥΑ αφορούν, την παροχή υπηρεσιών υποδοχής, ξενάγησης, φιλοξενίας και εστίασης σε χώρους λειτουργικά ενοποιημένους με οινοποιητικές εγκαταστάσεις ή και αμπελώνες, τις τεχνικές και λειτουργικές προδιαγραφές των ανωτέρω εγκαταστάσεων για την ίδρυση μη κύριων τουριστικών καταλυμάτων εντός αυτών, τις ειδικές προδιαγραφές επισκεψιμότητάς τους, τη μορφή και τον τύπο του Σήματος Επισκέψιμου Οινοποιείου κ.ά.
 

Στόχος η ανάδειξη ελληνικών προϊόντων
«Η πολιτεία βρίσκεται σε μόνιμη συνεργασία με τους φορείς του αμπελοοινικού τομέα με μοναδικό σκοπό την προστασία και ανάδειξη των ελληνικών ποιοτικών οίνων στη εγχώρια και τη διεθνή αγορά, επισημαίνοντας παράλληλα τη σημασία του προγράμματος «Προώθηση οίνων στις διεθνείς αγορές που υλοποιεί το ΥπΑΑΤ», πρόσθεσε ο Π. Κουκουλόπουλος για να καταλήξει ότι «Η σημασία της σωστής διακίνησης και προβολής των οίνων μας τόσο στην εσωτερική αλλά κυρίως στην εξωτερική αγορά, θεωρούμε ότι είναι κρίσιμη και κεφαλαιώδης, τόσο για τον οικονομικό αντίκτυπο όσο και για τα πολιτιστικά και πολιτισμικά μηνύματα που μεταφέρει το κρασί.

Η αποτελεσματική και δυναμική διείσδυση καθώς και καθιέρωση στη παγκόσμια αγορά των κρασιών μας που διαθέτουν «ταυτότητα» και έχουν να αναδείξουν εξαιρετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά, άμεσα συνδεδεμένα με τον τόπο καταγωγής τους, πραγματοποιείται ήδη μέσω ευρέως φάσματος προωθητικών δράσεων, με το πρόγραμμα «Προώθηση οίνων σε διεθνείς αγορές».

Exit mobile version