Η σύνδεση του αγροδιατροφικού τομέα με τις τουριστικές επιχειρήσεις αποτελεί το μεγάλο στοίχημα του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) για την επόμενη τριετία, όπως τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του συνδέσμου Γιάννης Ρέτσος. Περιγράφοντας τη διαδικασία του εμπλουτισμού του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, ως απαραίτητη για την ποιοτική αναβάθμιση του, ο κ. Ρέτσος υπογράμμισε ότι αυτή πρέπει να περιλαμβάνει και άλλες δραστηριότητες της ελληνικής οικονομίας.
Ο κλάδος της αγροδιατροφής, όπως σημειώνει ο κ. Ρέτσος, είναι μια ώριμη δραστηριότητα που μπορεί να προσφέρει τα μέγιστα, ώστε ο πελάτης του ξενοδοχείου να βιώσει την αυθεντικότητα της περιοχής, αλλά και την εμπειρία, που πλέον είναι αναγκαία στην παροχή τουριστικών υπηρεσιών. “Μέχρι τώρα βασιζόμασταν στο μοντέλο ήλιος και θάλασσα” που ως προϊόν εξακολουθητικά παραμένει από τα πρώτα σε ζήτηση παγκοσμίως αλλά χρήζει εμπλουτισμού”, ανάφερε. Είναι πολύ σημαντικές οι προσπάθειες Ελλήνων παραγωγών τα τελευταία χρόνια που προχώρησαν σε τυποποιήσεις προϊόντων με όρους σύγχρονου Μάρκετινγκ και η παρουσία τους στις τουριστικές επιχειρήσεις συμβάλλει στην αναβάθμιση της ποιότητας.
Ο ΣΕΤΕ ήδη έχει υλοποιήσει 5 συναντήσεις με φορείς και τοπική αυτοδιοίκηση σε Πατρα, Αλεξανδρούπολη, Βόλο, Θεσσαλονίκη και Σαντορίνη και αναμένονται να πραγματοποιηθούν ακόμα έξι τον Σεπτέμβριο. Ενα από τα αγκάθια που μέχρι τώρα δεν έχουν ευνοήσει αυτή τη γέφυρα με την τουριστική οικονομία, ο κ. Ρέτσος εστιάσε στην απουσία πιστοποίησης των προϊόντων, ως μια σφραγίδα αυθεντικότητας αυτών. “Δεν υπάρχει το χαρακτηριστικό του Μade in Greece, δεν υπάρχει εθνικό σύστημα πιστοποίησης, ωστε αυτό να λειτουργήσει σαν γέυφυρα του παραγωγού με την τουριστική επιχείρηση”, ανάφερε ο κ. Ρέτσος.
Καταλυτικό ρόλο για την επίτευξη αυτού του στόχου, είναι η ενεργοποίηση των τοπικών κοινωνιών αλλά και της τοπικής αυτοδιοίκησης που ως “θήλακες” μοντέρνας επιχειρηματικότητας θα ξεπεράσουν όποια εμπόδια και θα εργαστούν για κοινούς στόχους, που δεν είναι άλλοι από την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και καταπολέμηση της ανεργίας. Η Σαντορίνη είναι για τον κ. Ρέτσο είναι ένα βέλτιστο παράδειγμα συνεργασίας αυτών των δυνάμεων με άμεσο αντίκτυπο και στην άμβλυνση της εποχικότητας. Η Σαντορίνη όπως είπε, τη χειμερινή περίοδο διέθετε 150 ξενοδοχειακές μονάδες σε πλήρη λειτουργία. Στο σημείο αυτό προσέθεσε το στοίχημα της εποχικότητας κερδίζεται από την ιδιωτική πρωτοβουλία και τις τοπικές κοινωνίες, που αυτοί θα ρισκάρουν να ανοίξουν τις ξενοδοχειακές μονάδες και όχι από τις εξαγγελίες των υπουργών.
Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη της τουριστικής κίνησης εφέτος, ο κ. Ρέτσος σημείωσε ότι ο ΣΕΤΕ δε μίλησε ποτέ για 30 εκατομμύρια τουρίστες, αλλά παραμένει ακόμα στην πρόβλεψη του, που ακόμα δεν έχει αναθεωρηθεί, ότι φέτος οι αφίξεις θα ανέλθουν σε 28,5 εκατομμύρια τουρίστες συμπεριλαμβανομένης και της Κρουαζιέρας (υπολογίζονται σε 2 με 2,5 εκατομμύρια τουρίστες). Ωστόσο σημείωσε θα είναι πολύ θετική εξέλιξη αν ξεπεραστούν τα 28,5 εκατομμύρια αφίξεων. Απαντώντας τέλος στις φωνές για χρησιμότητας ή όχι του All Inclusive, ο κ. Ρέτσος ανάφερε ότι “δεν υπάρχει καλό η κακό Αll Inclusive”. Ειναι ένα διεθνές προϊόν που εχει ζήτηση στην παγκόσμια αγορά και αν με κάποιο τρόπο αποφάσιζαν οι επιχειρηματίες και όχι το κράτος να μην το προσφέρουν, τότε αυτή η αγορά θα πήγαινε στους ανταγωνιστές μας”. Μελέτη του ΚΕΠΕ υπογραμμίζει ότι φέρνει το 10% του συνολικού συναλλάγματος, σημείωσε ο κ. Ρέτσος.