Η Μάρθα Γιαννακούδη, επικεφαλής της εταιρείας Synnous, είναι πρόεδρος της Ένωσης Γερμανίδων Επιχειρηματιών στη Ρηνανία. Για την Ελλάδα πιστεύει ότι έχει πολλές δυνατότητες ανάπτυξης. Αρκεί να τις αξιοποιήσει.
Η Μάρθα Γιαννακούδη μας υποδέχεται στα γραφεία της εταιρείας της στο Ντίσελντορφ. Το μπλε κυριαρχεί παντού, από τους πίνακες στους τοίχους μέχρι τα ενημερωτικά φυλλάδια. Η 46χρονη επιχειρηματίας γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Νόις της Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας. Σπούδασε στην Κολωνία και το Ντίσελντορφ γερμανική και αγγλική φιλολογία καθώς και πολιτικές επιστήμες και παρακολούθησε κάποια εξάμηνα στη Νομική Αθηνών, αλλά όπως η ίδια λέει η Ρηνανία την τράβηξε πίσω. Εργάστηκε για πολλά χρόνια στον οικονομικό τομέα και σε μεγάλες τράπεζες όπως η Deutsche Bank, η Commerzbank και η Citybank.
«Όλα αυτά τα χρόνια είχα την ευκαιρία να γνωρίσω τι προσφέρουν τα τμήματα προσωπικού των μεγάλων εταιρειών, τόσο στους απλούς εργαζόμενους όσο και στα διευθυντικά στελέχη. Κάτι ανάλογο δεν υπάρχει στις μεσαίες επιχειρήσεις, και η ιδέα μου ήταν να μεταφέρω αυτή την τεχνογνωσία στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις».
Έτσι δημιουργήθηκε η εταιρεία Synnous το 2015. Μια νεοφυής εταιρεία, η οποία αναλαμβάνει για παράδειγμα την εύρεση προσωπικού αλλά και την εκπαίδευση διευθυντικών στελεχών, διότι όπως λέει η κυρία Γιαννακούδη οι εργαζόμενοι δεν εγκαταλείπουν εταιρείες αλλά διευθυντές. Ένα καλό εργασιακό κλίμα, με αμοιβαίο σεβασμό, ικανοποιητικές αποδοχές, αναγνώριση, παροχή κινήτρων και δυνατότητα εξέλιξης των εργαζομένων, είναι πολύ σημαντικά στοιχεία για την εύρυθμη λειτουργία της επιχείρησης.
Από την άλλη πλευρά, η εταιρεία Synnous παρέχει υπηρεσίες σε ανθρώπους που αναζητούν εργασία ώστε να βελτιώσουν τον τρόπο παρουσίασης του προφίλ τους. Το τελευταίο διάστημα στο γραφείο της κυρίας Γιαννακούδη απευθύνονται όλο και περισσότεροι Έλληνες επιστήμονες που ψάχνουν δουλειά στη Γερμανία. Τους βοηθούν, για παράδειγμα, στον τρόπο σύνταξης του βιογραφικού και στην προετοιμασία των συνεντεύξεων.
Πρόεδρος της Ένωσης Γερμανίδων Επιχειρηματιών στη Ρηνανία
Η Μάρθα Γιαννακούδη διαθέτει όμως και άλλη μια ενδιαφέρουσα ιδιότητα. Είναι πρόεδρος της Ένωσης Γερμανίδων Επιχειρηματιών στη Ρηνανία (VdU). Στη Γερμανία λειτουργούν 16 τέτοιες ενώσεις ενώ η Ομοσπονδιακή Ένωση Γερμανίδων Επιχειρηματιών περιλαμβάνει 1.800 επιχειρήσεις, οι οποίες απασχολούν πάνω από ένα εκατομμύριο εργαζομένους. Η Μάρθα Γιαννακούδη είναι πρόεδρος της ένωσης στη Ρηνανία, στην οποία είναι μέλη 180 επιχειρήσεις. Μια ένωση που διαχειρίζεται μια μεγάλη τράπεζα δεδομένων με γυναίκες, οι οποίες διαθέτουν πραγματικά πολλά προσόντα και μπορούν κάλλιστα να συμμετέχουν στα διοικητικά συμβούλια μεγάλων επιχειρήσεων. Με τον τρόπο αυτό προσπαθούν να καταρρίψουν το επιχείρημα που καμιά φορά ακούγεται ότι «που να βρω μια γυναίκα με τόσα προσόντα για αυτή την υψηλόβαθμη θέση».
«Το πολύ ωραίο στην ένωση αυτή είναι ότι έχουμε την ευκαιρία να γνωρίζουμε γυναίκες επιχειρηματίες και να ανταλλάσσουμε απόψεις πάνω σε παρόμοια προβλήματα που αντιμετωπίζουμε. Οι γυναίκες αυτές ανήκουν και σε άλλες επιχειρηματικές ενώσεις, δεν είναι απομονωμένες, ωστόσο χαίρονται να είναι μέλη και στη δική μας ένωση».
Η Ελλάδα έχει μεγάλες δυνατότητες
Η συζήτηση βεβαίως περιστρέφεται και γύρω από την Ελλάδα και στις συμβουλές που θα μπορούσε να δώσει η κυρία Γιαννακούδη στις μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις. Καταρχάς μας απαντά ότι έχει επαφή με πολλές εταιρείες στην Ελλάδα και είναι απογοητευτικά τα όσα της μεταφέρουν. Πολλοί μιλούν για πτώση του τζίρου κατά 90% ενώ το περιβάλλον στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια της κρίσης δεν ευνοεί την επιχειρηματικότητα. Δηλώνει πως είναι πραγματικά δύσκολο να δώσει κάποια συμβουλή, ωστόσο λέει:
«Το μόνο που μπορώ να πω είναι να αναπτύξουν νέες ιδέες, να οργανωθούν καλύτερα και να εξαντλήσουν τις δυνατότητες που έχουν. Στο τομέα του τουρισμού η Ελλάδα έχει πολλές δυνατότητες, τις οποίες δεν έχει εξαντλήσει γιατί δεν έχει οργανωθεί καλά. Εάν συγκρίνει κανείς την Ελλάδα με την Ισπανία μπορούν να γίνουν ακόμα πολλά πράγματα. Επιπλέον οι Έλληνες θα μπορούσαν να προσφέρουν πολλά σε Γερμανούς και Γάλλους τουρίστες όσον αφορά την προώθηση προϊόντων μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας. Οι Έλληνες, της δικής μου γενιάς τουλάχιστον, διαθέτουν πολύ καλή κατάρτιση και μια ιδιαίτερη επαφή με τα νέα μέσα. Μέσω του διαδικτύου θα μπορούσαν να κάνουν πολλά. Θα μπορούσαν ακόμα να προσφέρουν στον τομέα της παροχής υπηρεσιών. Μιλάνε θαυμάσια πολλές γλώσσες. Θα μπορούσαν να ανοίξουν τέτοια γραφεία στην Ελλάδα. Τέλος, στον τομέα της γεωργίας μπορούν να γίνουν πολλά. Με εξαιρετικά προϊόντα όπως το λάδι ή ακόμα οι μαρμελάδες μπορούν να δημιουργηθούν νέες ευκαιρίες».
Πηγή: DW