Λήγει αύριο, Τρίτη,12 Δεκεμβρίου η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για το Υouth Pass ύψους 150 ευρώ στους πολίτες ηλικίας 18 και 19 ετών. Οι αιτήσεις για το voucher μπορούν να γίνουν είτε μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας vouchers.gov.gr, είτε μέσω των Κ.Ε.Π. και δεν προβλέπονται περιουσιακά ή εισοδηματικά κριτήρια.
Υπενθυμίζεται πως δικαιούχοι του Youth Pass είναι όλοι οι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος που έχουν συμπληρώσει το 18ο ή 19ο έτος της ηλικίας τους εντός του προηγούμενου από την αίτηση έτους και υποβάλλουν αίτηση στην πλατφόρμα. Πιο αναλυτικά, για τη φετινή ενίσχυση δικαίωμα υποβολής αίτησης έχουν οι νέοι που συμπλήρωσαν είτε το 18ο έτος είτε το 19ο έτος της ηλικίας τους από την 1η Ιανουαρίου 2022 έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2022.
Η αίτηση υποβάλλεται άπαξ και δεν επανυποβάλλεται μετά και τη συμπλήρωση του 19ου έτους της ηλικίας του δικαιούχου. Επομένως, ένας νέος 18 ετών που υποβάλει έως αύριο, Δευτέρα, 12 Δεκεμβρίου 2023 αίτηση για το Youth Pass θα λάβει 150 ευρώ φέτος και επιπλέον 150 ευρώ το 2024 χωρίς να υποβάλει νέα αίτηση. Σημειώνεται ότι, εάν για τον οποιοδήποτε λόγο, ένας νέος δεν υποβάλει την αίτησή του όταν είναι 18 ετών, μπορεί να το πράξει όταν γίνει 19 ετών, λαμβάνοντας βέβαια την ενίσχυση μόνο για το δεύτερο έτος και όχι αναδρομικά.
Πώς θα γίνουν οι πληρωμές
Αναλυτικά, οι ενισχύσεις θα καταβληθούν σε δύο στάδια:
- Για τους δικαιούχους που υπέβαλαν την αίτησή τους έως την Τρίτη 5 Δεκεμβρίου: Οι ενισχύσεις θα αποσταλούν στα πιστωτικά ιδρύματα έως και την Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου και όλοι οι δικαιούχοι θα λάβουν την ενίσχυση περίπου 3-4 εργάσιμες ημέρες αργότερα.
- Για τους δικαιούχους που θα υποβάλουν την αίτησή τους έως και την Τρίτη 12 Δεκεμβρίου: Οι ενισχύσεις θα αποσταλούν στα πιστωτικά ιδρύματα μέχρι την 21η Δεκεμβρίου 2023 και θα καταβληθούν στους δικαιούχους τις επόμενες εργάσιμες ημέρες ανάλογα με τις εσωτερικές διαδικασίες των τραπεζικών ιδρυμάτων.
Διαδικασία πίστωσης
Μετά την υποβολή της αίτησης, το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός ενημερώνει τον δικαιούχο για την πρώτη ενεργοποίηση της κάρτας και την πίστωση του χρηματικού ποσού μέσω γραπτού μηνύματος (sms) ή μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) με ενσωματωμένο σύνδεσμο για την ενεργοποίηση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας. Οι ωφελούμενοι μπορούν να αξιοποιήσουν την ενίσχυση που θα λάβουν για την πραγματοποίηση αγορών ή τη λήψη υπηρεσιών από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του τουρισμού (π.χ. σε τουριστικά καταλύματα), του πολιτισμού (π.χ. για παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων ή συναυλιών, για την αγορά βιβλίων κ.ά.) και των μεταφορών (ταξί, λεωφορεία, τρένα, ακτοπλοϊκά – αεροπορικά εισιτήρια ή για την ενοικίαση ΙΧ ή σκαφών αναψυχής κ.ά.).
H χρήση
Το Youth Pass έχει τη μορφή ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, την οποία οι δικαιούχοι θα μπορούν να την χρησιμοποιούν σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του πολιτισμού, του τουρισμού και των μεταφορών.
Ερωτήσεις και απαντήσεις
Δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα https://vouchers.gov.gr/youthpass ένας χρήσιμος οδηγός με ερωτήσεις και απαντήσεις για το Υouth Pass.Αναλυτικά:
1.Δεν μπορώ να συνδεθώ στην εφαρμογή – με εμποδίζει το πρόγραμμα antivirus
Κάποια προγράμματα antivirus εμποδίζουν την είσοδο στην εφαρμογή λόγω εσφαλμένων αξιολογήσεων (false positives) για την εν λόγω εφαρμογή, αλλά και για άλλα URLs (ακόμη και τραπεζών, στο παρελθόν).
Στην περίπτωση αυτή, θα χρειαστεί να προσθέσετε μία εξαίρεση (exception) για το api.vouchers.gov.gr μέσα από τις ρυθμίσεις του προγράμματος antivirus σας.
Παραθέτουμε εδώ τη διαδικασία προσθήκης exceptions για το Avast Antivirus στην αγγλική και ελληνική γλώσσα, προκειμένου να βοηθήσουμε τους χρήστες που αντιμετωπίζουν αυτό το πρόβλημα.
Βήματα στην αγγλική γλώσσα:
1. Open Avast Antivirus and go to Menu on the top right of the window
2. Click Settings
3. Go to General > Exceptions
4. Click Add Exception
5. On the next screen enter the URL.api.vouchers.gov.gr.and click Add Exception
Βήματα στην ελληνική γλώσσα:
1. Ανοίγουμε το Avast Antivirus και επισκεπτόμαστε το Μενού πάνω δεξιά στο παράθυρο του Avast
2. Πατάμε στις ρυθμίσεις
3. Επιλέγουμε τις γενικές ρυθμίσεις από τη στήλη αριστερά
4. Στις Εξαιρέσεις πατάμε Προσθήκη Εξαίρεσης
5. Στην επόμενη οθόνη γράφουμε το URL.api.vouchers.gov.gr.και πατάμε Προσθήκη Εξαίρεσης
Με τα βήματα αυτά η σελίδα πλέον δεν θα μπλοκάρεται από το Avast.
Τα παραπάνω βήματα περιλαμβάνονται και στη σελίδα του Avast με εικόνες για κάθε βήμα: https://support.avast.com/en-us/article/Antivirus-scan-exclusions#pc
2.Ποιες είναι οι πιθανές καταστάσεις της αίτησής μου και τι σημαίνουν;
- ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟ: Η αίτηση δεν έχει υποβληθεί οριστικά, καθώς ο αιτούμενος δεν έχει πιέσει το πλήκτρο ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ στο κάτω δεξιά μέρος της οθόνης.
- ΥΠΟ ΕΛΕΓΧΟ: Η αίτηση έχει υποβληθεί οριστικά και βρίσκεται στο στάδιο επαλήθευσης των στοιχείων που υποβλήθηκαν.
- ΕΓΚΡΙΘΕΙΣΑ (ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ): Η αίτηση είναι έγκυρη και αναμένεται η αποστολή της στο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα που επέλεξε ο δικαιούχος. Περισσότερες πληροφορίες κατά το στάδιο αυτό παρέχονται στον Πίνακα Πληρωμών.
- ΕΓΚΡΙΘΕΙΣΑ (ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΕΣ ΠΛΗΡΩΜΕΣ): Η αίτηση έχει εγκριθεί και έχουν ολοκληρωθεί όλες οι προβλεπόμενες πληρωμές.
- ΑΠΟΡΡΙΦΘΕΙΣΑ: Η αίτηση έχει απορριφθεί μετά από τους προβλεπόμενους ελέγχους. Για την απόρριψη ο δικαιούχος λαμβάνει ενημέρωση μέσω e-mail.
- ΑΠΟΡΡΙΦΘΕΙΣΑ ΠΛΗΡΩΜΗ: Η αίτηση είναι έγκυρη και απεστάλη προς πληρωμή, αλλά δεν κατέστη δυνατή η πραγματοποίηση της πίστωσης από το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα που επέλεξε ο δικαιούχος. Στην περίπτωση αυτή ο δικαιούχος λαμβάνει ενημέρωση μέσω e-mail.
- ΜΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΗ: Απαιτείται επικοινωνία του δικαιούχου με το Τηλέφωνο Εξυπηρέτησης Κοινού 2102157518 (Δευτέρα έως Παρασκευή 09:00-17:00).
3.Τι σημαίνουν τα μηνύματα κατάστασης του Πίνακα Πληρωμών;
- ΠΡΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ: Η συγκεκριμένη πληρωμή θα αποσταλεί στο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα προς πραγματοποίηση κατά την εκτιμώμενη ημερομηνία εκτέλεσης.
- ΑΠΕΣΤΑΛΜΕΝΗ – ΣΕ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ: Η συγκεκριμένη πληρωμή έχει αποσταλεί στο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα και η επεξεργασία της μπορεί να διαρκέσει έως δέκα (10) εργάσιμες ημέρες.
- ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ: Η συγκεκριμένη πληρωμή έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς.
- ΑΠΟΡΡΙΦΘΕΙΣΑ: Δεν κατέστη δυνατή η πραγματοποίηση της συγκεκριμένης πληρωμής. Στην περίπτωση αυτή ο δικαιούχος λαμβάνει ενημέρωση μέσω e-mail.
- ΠΡΟΣ ΕΛΕΓΧΟ: Aπαιτείται επανέλεγχος πλήρωσης των προϋποθέσεων χορήγησης της οικονομικής ενίσχυσης, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η πληρωμή για το επόμενο έτος, έως την αναγραφόμενη ημερομηνία.
- ΜΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΗ: Απαιτείται επικοινωνία του δικαιούχου με το Τηλέφωνο Εξυπηρέτησης Κοινού 2102157518 (Δευτέρα έως Παρασκευή 09:00-17:00).
4.Ποια χρηματοπιστωτικά ιδρύματα διατίθενται για την έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας;
- VIVA WALLET, ΤΡΑΠΕΖΑ EURO BANK και ΤΡΑΠΕΖΑ ALPHABANK.
- Για την έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας δεν προαπαιτείται ο δικαιούχος να είναι πελάτης των ως άνω ιδρυμάτων.
- ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι ψηφιακές χρεωστικές κάρτες του Προγράμματος Youth Pass παραμένουν ενεργές για δύο (2) έτη από τον επόμενο μήνα της έκδοσής τους. Μετά την πάροδο του διαστήματος αυτού δεν είναι δυνατή η πραγματοποίηση συναλλαγών με αυτές.
3.Θα ενημερωθώ για την πραγματοποίηση της πίστωσης της ενίσχυσης;
Κατόπιν της διενέργειας των πληρωμών των ενισχύσεων αποστέλλεται αυτοματοποιημένο μήνυμα στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του δικαιούχου που έχει δηλωθεί στην αίτηση για τη λήψη της οικονομικής διευκόλυνσης, για την επιτυχή πίστωση της ενίσχυσης που καταβλήθηκε ή ενημέρωση σε περίπτωση απόρριψής της.
Τι ισχύει από το επόμενο έτος
Το Youth Pass αποτελεί μόνιμο μέτρο ενίσχυσης των νέων. Συνεπώς, από το 2024 και εφεξής η ειδική εφαρμογή θα δέχεται τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων από την 1η Απριλίου μέχρι και τη 15η Μαΐου κάθε έτους. Η ενίσχυση για όλους τους δικαιούχους θα καταβάλλεται μια φορά ετησίως μέχρι την 31η Μαΐου κάθε έτους