Ξεπέρασε σήμερα για ακόμη μία ημέρα την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης το πετρέλαιο κίνησης. Σύμφωνα με τον ΣΚΑΙ, η αμόλυβδη βενζίνη είναι σήμερα στο 1, 929 ευρώ το λίτρο ενώ το diesel στο 1,969 ευρώ.
Αυτό συμβαίνει από το Σάββατο που η τιμή ξεπέρασε τα 2 ευρώ, ενώ την Κυριακή το ράλι αυτό συνεχίστηκε. Αυτό δεν επηρεάζει μόνο όσους κινούνται με diesel αλλά και όλα τα ελληνικά νοικοκυριά καθώς οι αυξήσεις στις τιμές του πετρελαίου κίνησης προκαλούν επιπλέον κόστος στις υπηρεσίες μεταφοράς κάτι που οδηγεί σε περαιτέρω ανατιμήσεις στα προϊόντα και κατ’ επέκταση σε αύξηση του πληθωρισμού.
Δείτε το ΒΙΝΤΕΟ του ΣΚΑΪ:
Πόσο κοστίζει το γέμισμα του ρεζερβουάρ ενός diesel αυτοκινήτου, μετά τη λήξη της επιδότησης και πόσο ενός αντίστοιχου μοντέλου για την βενζίνη
Τα πλεονεκτήματα ενός diesel οχήματος και το πρόβλημα
Σύμφωνα με την εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ”, οι χαμηλές τιμές του diesel πριν από έναν χρόνο αποτελούν μια καλή ανάμνηση για τους χιλιάδες ιδιοκτήτες των πετρελαιοκίνητων ΙΧ. Πλέον, μοναδικό πλεονέκτημα σε ένα diesel μοντέλο παραμένει αυτό της μειωμένης κατανάλωσης καυσίμου σε σχέση με ένα βενζίνης.
Συγκεκριμένα, ένας diesel κινητήρας 1,5 λίτρου καίει 5,5 λίτρα/100 χλμ., τη στιγμή που ένας αντίστοιχου κυβισμού κινητήρας βενζίνης καταναλώνει 7 – 8 λίτρα/100 χλμ. Η διαφορά των 2-2,5 λίτρων είναι πλέον και το μοναδικό όφελος για τους ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων ΙΧ.
Οι τελευταίες αυξήσεις στις τιμές του diesel αποτελούν και κόκκινο πανί για τους υποψήφιους αγοραστές, που όπως διαπιστώνεται και από το βιβλίο προπαραγγελιών μεγάλων αντιπροσωπειών της Ελλάδας, μόνο ένας στους δέκα οδηγούς στην Ελλάδα επιλέγει να αγοράσει πετρελαιοκίνητο ΙΧ. Ανασταλτικός παράγοντας στην αγορά ενός ντίζελ δεν αποτελεί μόνο η τιμή του καυσίμου, αλλά και άλλοι παράγοντες, όπως η επερχόμενη απαγόρευση στις πρωτεύουσες των αναπτυγμένων ευρωπαϊκών χωρών της κίνησης των πετρελαιοκίνητων οχημάτων που σύντομα θα επιβληθεί και στην Ελλάδα, η επιπλέον φορολογία, αλλά και η σημαντικά μειωμένη γκάμα επιλογών από τις εταιρείες που βγάζουν πλέον από τους στόλους τους και τα νέα τους μοντέλα τούς ντίζελ κινητήρες.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα εστιάζεται όμως στους ιδιοκτήτες φορτηγών, όπου οι νέες τιμές στο diesel «εκτοξεύουν» το μεταφορικό κόστος. Είναι χαρακτηριστικό ότι πέρυσι ένα φορτηγό βαρέος τύπου που φουλάριζε με 800 ευρώ, σήμερα φουλάρει με 1.200 ευρώ.
.