Εκτιμήσεις για το πώς θα διαμορφωθεί η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης το επόμενο 10 ήμερο και τις ημέρες του Πάσχα έκανε ο πρόεδρος πρατηριούχων Αττικής Νίκος Παπαγεωργίου μιλώντας σε τηλεοπτική εκπομπή του Οpen.
« Πωλείται και διαπραγματεύεται αυτές τις ημέρες το πετρέλαιο brent στα 80 δολάρια. Εάν ξεπεράσει το φράγμα αυτό προφανώς, τότε θα δούμε και σε αστικές περιοχές την τιμή της βενζίνης αμόλυβδης να είναι πάνω από 2 ευρώ. Στα νησιά ήδη καταγράφονται αυτές οι τιμές» σημείωσε και ανέφερε πώς θα διαμορφωθούν το επόμενο διάστημα οι τιμές στην βενζίνη στα νησιά.
«Οι τιμές της βενζίνης στα νησιά θα είναι πάνω από 2,10 ευρώ το λίτρο. Μάλιστα οι μέσες τιμές θα είναι 2.15 ευρώ το λίτρο με 2,20 ευρώ το λίτρο. Γιατί από νησί σε νησί έχει μεγάλη διαφορά η μέση τιμή στην βενζίνη. Το μεταφορικό κόστος στα νησιά επιβαρύνει πάρα πολύ την τιμή» επεσήμανε και διευκρίνισε πως είναι μετέωρη η κατάσταση για το πού θα φτάσουν οι τιμές της βενζίνης το επόμενο διάστημα.
« Είναι τόσο ρευστά τα πράγματα, που οι διεθνείς οίκοι λένε ότι το πετρέλαιο brent μπορεί να διαπραγματεύεται από 40 δολάρια το βαρέλι μέχρι και 140 δολάρια το βαρέλι. Αντιλαμβάνεστε ότι έχει δημιουργηθεί μια ρευστή κατάσταση με τον πόλεμο στην Ουκρανία σε συνδυασμό ότι οι μεγάλες εταιρείες επένδυαν σε Ανανεώσιμες πηγές Ενέργειας. Αυτό σημαίνει ότι η παραγωγή πετρελαίου δεν είναι αυτή που χρειάζεται η αγορά. Άρα η μικρότερη ποσότητα που διατίθεται και η μεγαλύτερη ζήτηση οδηγούν την τιμή σε υψηλά επίπεδα»
Γιατί δεν πέφτει η τιμή της βενζίνης
Επίσης εξήγησε και τον λόγο για τον οποίο δεν πέφτει η τιμή της βενζίνης στην αντλία παρόλο που έχει πτωτική πορεία το brent. «Έπρεπε να είναι χαμηλότερη η τιμή στην βενζίνη. Βέβαια, με τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα 70 λεπτά το λίτρο και τον ΦΠΑ στα 24% κάτω από 1,50 ευρώ δεν θα δούμε εύκολα την τιμής της βενζίνης στην Ελλάδα όσο και να πάει το πετρέλαιο » σημείωσε. « Η βενζίνη είναι χρηματιστηριακό προϊόν. Κανείς δεν μπορεί να ελέγξει την τιμή και ούτε να προκαθορίσει ποια είναι η τιμή. Εγώ σας λέω με ασφάλεια πως τα πρατήρια καυσίμων μετά την επιβολή πλαφόν σε πολύ μεγάλο ποσοστό που αγγίζει το 96% σε όλη τη χώρα, δεν κερδοσκοπούν. Η τιμή που πωλούν και το κέρδος που βγάζουν είναι πολύ συγκεκριμένο και είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την τιμή που βγάζανε πριν από την έναρξη του πολέμου ή πριν ανέβει η τιμή του brent στα επίπεδα που ήταν. Και τα πρατήρια υγρών καυσίμων δεν είναι υπεύθυνα για αυτά» επεσήμανε.
Τέλος μίλησε και για τα ελληνικά διυλιστήρια, « Σήμερα τα ελληνικά διυλιστήρια πωλούν την βενζίνη την αμόλυβδη στο 1,78 ευρώ το λίτρο τη στιγμή που το πετρέλαιο μπρεντ είναι στα 80 δολάρια. Αυτό σημαίνει ότι στις πύλες των διυλιστηρίων δεν θα βγει προϊόν βενζίνης αμόλυβδης κάτω από 1,78 ευρώ το λίτρο. Από κει και πέρα μεσολαβεί η Εταιρεία Εμπορίας, ο μεταφορέας και το πρατήριο υγρών καυσίμων, όλοι εμείς κερδίζουμε στα 10 με 12 λεπτά το λίτρο. Όλοι εμείς οι παράγοντες αυτοί με προσωπικό , με ρεύμα, με βυτία, με υποδομές , με εγκαταστάσεις , με τα πάντα . Έχει αξία στην έρευνα πάντα να μπαίνει και η μέση τιμή που δίνει και η Γενική Γραμματεία Εμπορίου .Δεν είναι κάτι κρυφό .Είναι κάτι το οποίο μπορεί να βρει ο κάθε καταναλωτής με ένα πάτημα ενός κουμπιού στον υπολογιστή ή στο κινητό του ».
Βενζίνη: Διευκρινίσεις Σκυκαλακάκη για τις αυξήσεις στις τιμές
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης ρωτήθηκε κατά τη συνέντευξη που παραχώρησε στο Open εάν θα πάει το επόμενο 10 ήμερο η μέση τιμή της βενζίνης στα 2 ευρώ στα αστικά κέντρα όπως υποστηρίζουν οι πρατηριούχοι. Γιατί θα πάει στα 2 ευρώ η τιμή της βενζίνης; διερωτήθηκε και συνέχισε λέγοντας « αυτή τη στιγμή δεν έχουμε τέτοια εικόνα αντίθετα έχουμε μια πτώση των καυσίμων διεθνώς. Στην αντλία αυτό δεν το βλέπουμε διότι υπάρχει πάντα μια χρονική στέρηση αλλά και επειδή η αγορά της Μεσογείου είναι συνήθως διαφορετική από την αγορά ».
Εν συνέχεια ρωτήθηκε εκ νέου γιατί οι πρατηριούχοι υποστηρίζουν ότι θα υπάρξει αύξηση στην τιμή της βενζίνης λόγω του Πάσχα.
Το εάν θα έχουμε αυξήσει στην τιμή της βενζίνης το Πάσχα, θα ήθελα να είμαστε προσεκτικοί διότι δύο παράγοντες παίζουν ρόλο στην τιμή των καυσίμων: «Η μια είναι οι διεθνείς τιμές και η δεύτερη είναι οι τιμές της Μεσογείου. Αν οι τιμές της Μεσογείου για λόγους που αφορούν την συγκεκριμένη αγορά, δεν ακολουθούν την ίδια ταχύτητα, τότε δεν πέφτει σε μας. Διότι εμείς επηρεαζόμαστε από τις τιμές της Μεσογείου. Χρειάζεται ενδεχομένως περισσότερο χρόνο για να μειωθούν και οι τιμές στην Μεσόγειο».
«Η αγορά της Μεσογείου επειδή είχε ισχυρή συμμετοχή του ρωσικού πετρελαίου είναι πιο απρόβλεπτη» συμπλήρωσε. Ο κ. Σκυλακάκης υπογράμμισε πως είναι και θέμα των διυλιστηρίων και σημείωσε ωστόσο πως: «Η Ελλάδα επειδή έχει δύο διυλιστήρια τα οποία είναι εξαιρετικά και εξαγωγικά. Έχει μια αρκετά ανταγωνιστική αγορά σε σχέση με άλλες χώρες που δεν έχουν κανένα».