Το νέο φορολογικό καθεστώς προκαλεί ταραχές στην αγορά ναυτικής εργασίας, δεδομένου ότι η αύξηση της φορολογίας στους ναυτικούς θα έχει σημαντικές επιπτώσεις, τόσο στην παραμονή των Ελλήνων ναυτικών σε πλοία με ελληνική σημαία όσο και στην προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
‘Ηδη μεγάλος αριθμός ναυτικών αναζητά εργασία σε ξένες ναυτιλιακές εταιρείες με παράλληλη μετεγκατάστασή της μόνιμης κατοικίας τους στο εξωτερικό. Αν αυτή η τάση συνεχιστεί, θα έχει αρνητικές συνέπειες, σύμφωνα με το Ελεύθερο Τύπο, στην ελληνόκτητη ναυτιλία καθώς και στην επαρκή κάλυψη των πλοίων.
Βέβαια σύμφωνα με την τελευταία απογραφή που διενήργησε η ΕΛΣΤΑΤ το 2014, τα στοιχεία δεν ήταν ενθαρρυντικά καθώς:
– Οι ‘Ελληνες ναυτικοί στα ελληνικά και τα ελληνόκτητα πλοία μειώθηκαν κατά 318 άτομα ή ποσοστό 2,3%.
– Στο σύνολο των ελληνόκτητων πλοίων που απογράφηκαν ήταν ναυτολογημένοι 12.663 ‘Ελληνες ναυτικοί.
– Στα ελληνόκτητα πλοία που ανέρχονται σε 4.057 απασχολούνται κατά μέσο όρο περίπου 3 ‘Ελληνες ναυτικοί.
– Αν εξαιρεθούν οι ‘Ελληνες ναυτικοί που εργάζονται στα επιβατηγά πλοία, τότε στα ποντοπόρα πλοία εργάζεται μόνο ένας ‘Ελληνας σε κάθε πλοίο!
Παράλληλα ανησυχητικά είναι και τα στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας που αφορούν στους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού καθώς ένας στους τρεις εγκαταλείπει τις σπουδές του και στη συνέχεια ένα στους δύο παίρνει δίπλωμα πρώτης τάξης είτε ως πλοίαρχος, είτε ως μηχανικός.