Για το νέο σύστημα αναφορικά με την καταβολή προστίμων στη μη πληρωμή των τελών κυκλοφορίας μίλησε σήμερα ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Χάρης Θεοχάρης στο Πρώτο Πρόγραμμα.
Υπάρχει ζήτημα με τα τέλη κυκλοφορίας τόνισε ο κ. Θεοχάρης και παραδέχτηκε πως το ισχύον σύστημα για το θέμα αυτό ήταν πολύ αυστηρό. Υπενθύμισε δε πως το ισχύον σύστημα περί τελών κυκλοφορίας προβλέπει πως ο υπόχρεος πρέπει να τα καταβάλλει στις 31/12 του έτους και παρέθεσε ένα σχετικό παράδειγμα. Εάν κάποιος έπρεπε να πληρώσει τέλη κυκλοφορίας 625 ευρώ στις 31/12 του έτους και δεν το έκανε τότε στις 1η/1 του επόμενου έτους αυτά διπλασιάζονταν και γίνονταν 1.250 ευρώ.
«Αυτό είναι αρκετά δρακόντειο και για αυτό αναγκαζόντουσαν οι προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες και αναγκαστήκαμε και εμείς αυτήν τη χρονιά να δώσουμε τις παρατάσεις .Ερχόμαστε και το θεραπεύουμε αυτό. Θα δώσουμε μια κλιμακωτή αύξηση του προστίμου, θα αυξάνει κατά ένα ποσοστό τον Ιανουάριο, κατά ένα μεγαλύτερο τον Φεβρουάριο και από εκεί και πέρα θα φτάνει στο 100% από τον Μάρτιο και μετά. Και με αυτόν τον τρόπο δεν θα υπάρχει κανένας λόγος να δοθεί παράταση. Κάποιος ο οποίος αμέλησε ή του έτυχε κάτι και πήγαινε να το πληρώσει στις 31 και του συνέβη κάτι ή ασχολήθηκε με κάτι άλλο, δεν θα έχει τόσο μεγάλο κόστος αν αργήσει μερικές μέρες. Και με αυτό τον τρόπο θα σας διαβεβαιώ πως θα εκλείψει και η ανάγκη και η πίεση από τον κόσμο για παρατάσεις στα τέλη κυκλοφορίας» σημείωσε ο κ. Θεοχάρης.
Υπενθυμίζεται πως σήμερα επιβάλλεται οριζόντιο πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο της αξίας των ετήσιων τελών ανεξάρτητα από τη διάρκεια καθυστέρησης της πληρωμής ακόμα και αν αυτή είναι μια ημέρα μετά την εκπνοή της καταληκτικής ημερομηνίας.
Τέλη κυκλοφορίας: Ποιες αλλαγές εξετάζονται
Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών αναμένεται να καθιερώσει από το 2025 το νέο ποινολόγιο στους ιδιοκτήτες των οχημάτων που δεν θα πληρώνουν στην ώρα τους τα τέλη κυκλοφορίας .Παράλληλα επισημαίνεται πως η ειδική ομάδα εργασίας στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών εκτιμάται πως θα παρουσιάσει τον Σεπτέμβριο το πρώτο σχέδιο περί τελών κυκλοφορίας. Σήμερα τα τέλη κυκλοφορίας έχουν αρκετές ταχύτητες ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων ή τον κυβισμό του οχήματος (για παλαιά αυτοκίνητα) ενώ προβλέπεται πλήρης απαλλαγή για ηλεκτρικά οχήματα και υβριδικά που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους.
Για τα τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα
Τη διάταξη για την καταβολή των τελών κυκλοφορίας με τον μήνα αναμένεται να καταθέσει μέχρι τις αρχές Μαΐου το αρμόδιο υπουργείο στη Βουλή. Μέσω της διάταξης αυτής θα δίνεται και η δυνατότητα στους κατόχους οχημάτων – που έχουν θέσει το αυτοκίνητο τους σε καθεστώς ακινησίας – να το επανακυκλοφορήσουν καταβάλλοντας μέρος των ετήσιων τελών ανάλογα με το χρόνο κυκλοφορίας.
Αυτό πρακτικά σημαίνει πως εάν θέλει κάποιος να άρει την ακινησία του οχήματος του τότε:
Θα πρέπει να πληρώσει το 1/12 των τελών κυκλοφορίας
-για δύο μήνες τα 2/12,
-για 3 μήνες τα 3/12 και ούτω καθεξής.
Παρακάτω παρατίθενται δύο σχετικά παραδείγματα:
- Εάν κάποιος έχει ετήσια τέλη κυκλοφορίας ύψους 300 ευρώ τότε για να άρει την ακινησία του οχήματος του για διάστημα 4 μηνών θα πρέπει να πληρώσει 100 ευρώ (4/12).
- Ενώ για τέλη κυκλοφορίας ύψους 500 ευρώ και επανακυκλοφορία του οχήματος για διάστημα 3 μηνών το ποσό θα πάει στα 125 ευρώ
- Για τέλη τέλη κυκλοφορίας 900 ευρώ και κυκλοφορία για διάστημα 6 μηνών το ποσό ανέρχεται στα 450 ευρώ.
Σημειώνεται δε πως όσοι θέλουν να κάνουν άρση ακινησίας θα πρέπει να εισέλθουν στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ” MyCAR ” και να πληρώσουν τα αναλογικά τέλη κυκλοφορίας για το διάστημα που θα θέσουν το όχημα τους σε κυκλοφορία ενώ όσοι έχουν καταθέσει τις πινακίδες του οχήματός τους στην εφορία θα πρέπει να υποβάλλουν το αίτημα στη αρμόδια Δ.Ο.Υ. για να τις παραλάβουν.