Τέλη κυκλοφορίας, ασφάλιση, έλεγχος ΚΤΕΟ: Τι θα προβλέπει το νέο σχέδιο των των υπουργείων  Ψηφιακής  Διακυβέρνησης και Προστασίας του Πολίτη

τέλη κυκλοφορίας

Έρχονται 1.000 «ψηφιακοί τροχονόμοι» σε δρόμους της Αθήνας που θα ελέγχουν μεταξύ άλλων ΚΤΕΟ, τέλη κυκλοφορίας, ασφάλιση οχημάτων, αλλά και όρια ταχύτητας  ή παράβαση του κόκκινου, όπως θα προβλέπει ο σχεδιασμός των υπουργείων  Ψηφιακής  Διακυβέρνησης και Προστασίας του Πολίτη.

Αυτό θα αφορά σε πρώτη φάση τους λεωφόρους:

Η λειτουργία

Όπως αναφέρει η εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ” οι 1.000 «ψηφιακοί τροχονόμοι» δεν θα καταγράφουν απλά την παράβαση των ορίων ταχύτητας ενός οχήματος, αλλά θα είναι σε θέση να «βλέπουν» εάν οι επιβαίνοντες σε αυτό φορούν ζώνη ασφαλείας, εάν ο οδηγός του μιλάει στο κινητό του τηλέφωνο ή εάν οι αναβάτες των δικύκλων φορούν κράνος.

Στη συνέχεια, με βάση τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος – δίκυκλου, θα γίνεται η ταυτοποίηση του οδηγού, θα βεβαιώνεται η παράβαση και ο παραβάτης θα παραλαμβάνει την κλήση είτε στο κινητό του τηλέφωνο (με SMS ή μέσω του Viber), είτε μέσω της θυρίδας του πολίτη στον ιστότοπο gov.gr, είτε από το αστυνομικό τμήμα της περιοχής του. Ακόμα, από τον αριθμό κυκλοφορίας θα διαπιστώνεται αμέσως εάν το όχημα έχει περάσει από ΚΤΕΟ, καθώς και εάν είναι ασφαλισμένο. Επιπλέον, θα διαπιστώνεται εάν ένα όχημα που είναι δηλωμένο σε ακινησία… κυκλοφορεί κανονικά στον δρόμο!

Το εγχείρημα του «ψηφιακού τροχονόμου» θα καλύψει την έλλειψη ενός κεντρικού συστήματος διαχείρισης των τροχαίων παραβάσεων, το οποίο θα μπορεί να διευρύνεται, ανάλογα με τα δεδομένα που θα προ- κύπτουν. Στο κεντρικό σύστημα που θα δημιουργηθεί, θα μπορούν στη συνέχεια να προστίθενται επιμέρους έργα των Περιφερειών.

Στο πλαίσιο του έργου αυτού, θα λειτουργήσει και το Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα συλλέγει και θα επεξεργάζεται δεδομένα ατυχημάτων – δυστυχημάτων και στοιχεία κυκλοφορίας. Έπειτα από την ανάλυση των δεδομένων αυτών, θα δημοσιοποιούνται τα πλέον αξιόπιστα στατιστικά στοιχεία.

Στόχος είναι, βάσει των αναλύσεων αυτών, να ακολουθούν στοχευμένες παρεμβάσεις για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας σε πολλαπλά επίπεδα, από την εκπαίδευση και τις υποδομές έως την ανταπόκριση του συστήματος υγείας. Σήμερα δεν υπάρχει πλήρης καταγραφή των στοιχείων, ώστε με την απαραίτητη ανάλυση να εξασφαλίζονται στοχευμένες παρεμβάσεις, παρά το γεγονός ότι είναι κρίσιμης σημασίας να γνωρίζει η κεντρική διοίκηση εάν π.χ. σε μία περιοχή προκαλούνται συχνά θανατηφόρα τροχαία, εάν αυτά προκαλούνται από αστοχίες ή επικινδυνότητα των υποδομών, κ.λπ. Για το έργο έχει εξασφαλιστεί κονδύλι ύψους 80 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ 2021 – 2027, ενώ οι βασικές αρχές του απορρέουν από την Εθνική Στρατηγική Οδικής Ασφάλειας, που καταρτίστηκε από τον Τομέα Μεταφορών του ΕΜΠ. Σημειώνεται, ότι αντίστοιχα «έξυπνα» συστήματα επιτήρησης και ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας, εφαρμόζονται και σε άλλες χώρες, όπως στην Κύπρο, την Πορτογαλία κ.α.

Exit mobile version