Στην τιμή και την ποιότητα προϊόντων δίνει έμφαση ο Έλληνας καταναλωτής

Με βασικό κριτήριο την τιμή και την ποιότητα προϊόντων, εξακολουθεί να αγοράζει ο Έλληνας καταναλωτής από μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου, σύμφωνα με τα ετήσια στοιχεία (2014) του Ινστιτούτου Έρευνάς Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών.

Η έρευνα αυτή πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 2.000 καταναλωτών από όλη την Ελλάδα και τα αποτελέσματα της έδειξαν ότι: παρά την οικονομική ύφεση, η πλειοψηφία των καταναλωτών εξακολουθεί να αγοράζει τρόφιμα με βάση  δύο κριτήρια: την ποιότητα αλλά και την αξία του προϊόντος.

Μεταξύ άλλων στην έρευνα τέθηκε η ερώτηση  «ποιος είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας όταν αγοράζει κανείς  τρόφιμα»: Οι απαντήσεις που δόθηκαν είναι οι ακόλουθες: Ότι το 35.4% των καταναλωτών δίνει έμφαση στο ποσό των χρημάτων που δίνουν για ένα προϊόν, αλλά το ίδιο ποσοστό των καταναλωτών (35.4%) δίνει  έμφαση  και στην  ποιότητα του προϊόντος.Ενώ το 17% των καταναλωτών, εστιάζει την προσοχή του στους τομείς: υγιεινής και ασφάλειας  των προϊόντων. Μόλις το 12% των καταναλωτών προτιμά να απευθύνεται σε σούπερ μάρκετ της γειτονιάς του.Τα στοιχεία  αυτά επιβεβαιώνονται  από τον παρακάτω πίνακα: 

 

Αξιοσημείωτο είναι δε ότι οι μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου έχουν προσαρμοστεί στην κρίση,  παρέχοντας στον καταναλωτή υψηλή ποιότητα του προϊόντων σε προσιτές τιμές.

Μάλιστα το 90.3% των καταναλωτών, εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών/κουπονιών/δωροεπιταγών, που προσφέρουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Το 69.3% των καταναλωτών εξοικονομεί τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών του και το 40.9% τουλάχιστον 10%.

 Οι παρακάτω πίνακες καταδεικνύουν τα επιπλέον κριτήρια των καταναλωτών.

 

  Πίνακας 1.

 

 

 Πίνακας 2.

 

 

 

 

 

Exit mobile version