Έρχονται ανακοινώσεις από το υπουργείο Ανάπτυξης για τις τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ που υπήρχαν πριν από την εφαρμογή των μέτρων κατά της ακρίβειας και τις τιμές μετά την εφαρμογή αυτών.
«Τα πρόστιμα και τα μέτρα κατά της ακρίβειας που έχουμε πάρει, έχουν συμβάλλει ως ένα ποσοστό στην τιθάσευση και τη συγκράτηση του πληθωρισμού. Βεβαίως αποδεικνύεται ότι η ακρίβεια συνεχίζει να είναι το νούμερο ένα πρόβλημα το οποίο απασχολεί τα ελληνικά νοικοκυριά και για αυτόν τον λόγο συνεχίζουμε με νέα μέτρα έτσι ώστε να διορθώσουμε ίσως και χρόνιες παθογένειες οι οποίες κυριαρχούν στην ελληνική αγορά και στο ελληνικό εμπόριο. Kαι έτσι ανακοινώσαμε την προηγούμενη εβδομάδα μια δέσμη 4 νέων μέτρων σε συγκεκριμένες κατηγορίες καταναλωτικών προϊόντων που είναι βασικές για τις ελληνικές οικογένειες και θα δούμε τις τιμές να αποκλιμακώνονται. Και για να το δείξουμε αυτό στους καταναλωτές θα ανακοινώσουμε τις τιμές των προϊόντων αυτών που υπήρχαν πριν από την εφαρμογή των μέτρων και τις τιμές μετά την εφαρμογή των μέτρων ώστε να υπάρχει μια σύγκριση ποια ήταν η αποτελεσματικότητα των τελευταίων μέτρων που ανακοινώσαμε» επεσήμανε σήμερα ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας μιλώντας στο MEGA.
Kαι αναφέρθηκε εκτενώς στα μέτρα κατά της ακρίβειας που ανακοίνωσε πρόσφατα το υπουργείο Ανάπτυξης. «Έχουμε τέσσερα μέτρα κατά της ακρίβειας. Το πρώτο έχει να κάνει με το βρεφικό γάλα. Εδώ παίρνουμε ένα ρυθμιστικό μέτρο όπου βάζουμε ένα πλαφόν στο περιθώριο κέρδους των εταιριών που εισάγουν, παράγουν και διακινούν το βρεφικό γάλα στην Ελλάδα. Και θα δούμε την τελική τιμή να μειώνεται. Το πόσο μειώνεται, αυτό θα είναι κάτι που θα το ανακοινώσουμε » είπε και πρόσθεσε πως « η ακρίβεια των προϊόντων δεν έχει να κάνει μόνο με το κέρδος ή με την αθέμιτη κερδοφορία αλλά έχει να κάνει και με αντικειμενικά στοιχεία όπως το κόστος παραγωγής ή κόστος εισαγωγής των προϊόντων και κόστος διανομής στην Ελλάδα. Γιατί η Ελλάδα είναι μια αγορά που είναι μικρή σχετικά αλλά με κατακερματισμένες δομές δηλαδή με χιλιάδες καταστήματα. Η Ελλάδα έχει νησιωτικότητα, έχει ανάγλυφο που είναι ορεινό και ημιορεινό, έχει κατακερματισμένη αγορά. H Ελλάδα έχει κατά κεφαλήν τα περισσότερα τετραγωνικά σε ότι αφορά καταστήματα, σούπερ μάρκετ ανά κάτοικο σε σχέση με την Γερμανία. Έχουμε σχεδόν διπλάσια τετραγωνικά μέτρα καταστημάτων».
«Το δεύτερο μέτρο αφορά σε αδικαιολόγητες ανατιμήσεις. Έχουμε λάβει ένα μέτρο το οποίο απαγορεύει στους προμηθευτές και στις εταιρίες που θα ανατιμήσουν τα προϊόντα τους, να προχωρήσουν σε προωθητικές ενέργειες καταναλωτή μέσα στα καταστήματα σουπερμάρκετ. Από την στιγμή που αυτό ανακοινώθηκε, διαπιστώσαμε ότι έχουμε μηδενικές ανατιμήσεις, καινούργιες, όπως αυτό προέκυψε από τη σύσκεψη που είχαμε χθες με την Ένωση των Σούπερ Μάρκετ».