Σε… ρυθμούς εκπτώσεων από Δευτέρα η αγορά – Πόσο θα διαρκέσουν

εκπτώσεις

Από τη Δευτέρα 8  Ιανουαρίου θα αρχίσουν οι χειμερινές εκπτώσεις  σε πανελλαδικό επίπεδο στα καταστήματα, σύμφωνα με τον ΣΕΛΠΕ. Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν έως και τις 29 Φεβρουαρίου και τα καταστήματα θα είναι ανοικτά τις  Κυριακές 14 και 21 Ιανουαρίου από τις 11 π.μ. έως τις 8 μ.μ.

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι επιχειρήσεις

Σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών, οι εμπορικές επιχειρήσεις θα πρέπει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα κάτωθι:

-Είτε ποσοστού (%), π.χ. «20% έκπτωση».

-Είτε συγκεκριμένου ποσού, π.χ. «10 ευρώ έκπτωση».

-Είτε αναγραφή νέας (χαμηλότερης) τιμής μαζί με την αναγραφή της προγενέστερης (υψηλότερης) τιμής που εφαρμόστηκε. Η προηγούμενη τιμή μπορεί να εμφανίζεται σε διαγραμμένη μορφή π.χ. «τώρα 50 ευρώ, πριν 100 ευρώ» ή «50 ευρώ 100 ευρώ».

Για λεπτομερέστερη ενημέρωση και πρακτικά παραδείγματα  για τις εκπτώσεις οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παρακολουθήσουν το βίντεο του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών:

Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές

Τους 5 κανόνες που πρέπει να διασφαλίσουν οι καταναλωτές για να μην πέσουν θύματα «προσφορών» ανέφερε πρόσφατα η  Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος.

Αναλυτικά:

1. Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.

2. Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες

3. Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς. Ιδίως να ερευνούν αν και κατά πόσο επιβάλλονται τόκοι στην αγορά αυτή, αφού, στην περίπτωση αυτή, το κόστος αγοράς αυξάνει ραγδαία.

4. Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής

5. Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.

Επίσης, σημειώνει ότι: Καλό θα ήταν να γνωρίζουν όλοι ότι η καταναλωτική φρενίτιδα που με τεχνικές marketing δημιουργούν μεγάλοι παράγοντες του εμπορίου (Βlack Friday, άνοιγμα καταστημάτων τις Κυριακές, λευκές νύκτες κ.λπ.) έχει ως αποτέλεσμα την υποσυνείδητη άσκηση ψυχολογικής πίεσης στον καταναλωτή, ο οποίος αισθάνεται ότι “πρέπει” να εκμεταλλευτεί τις προσφορές σπεύδοντας στα μαγαζιά. Στο σημερινό πλαίσιο της εκρηκτικής ακρίβειας σε αγαθά πρώτης ανάγκης, ο καταναλωτής οφείλει να ενεργεί τις αγορές του με σύνεση και περίσκεψη.

Exit mobile version