Προθεσμία
εννέα ημερών έχουν για να «επιστρέψουν» σε ρυθμίσεις 100 ή 120 δόσεων, τις
οποίες έχασαν στο παρελθόν, όσοι επλήγησαν από την πανδημία.
Αρκεί να πληρούν
τις προϋποθέσεις, να έχουν στην… «άκρη» κάποια χρήματα και φυσικά να υποβάλουν
την σχετική αίτηση μέσα από την «ειδική» πλατφόρμα.
Η υποβολή της αίτησης γίνεται μέσω του
myBusinessSupport, όμως οι ενδιαφερόμενοι για να ενεργοποιήσουν την ρύθμιση θα πρέπει να καταβάλλουν δύο δόσεις μαζί, ως
το τέλος του μήνα.
Γράφει ο Βαγγέλης Δουράκης
Αδειάζει η «κλεψύδρα» για επανένταξη σε ρυθμίσεις των 100 ή 120 δόσεων, με
την προθεσμία να λήγει στις 30 του μήνα: Το συγκεκριμένο «πακέτο» διευκολύνσεων αφορά εκείνους
που δεν κατάφεραν να εξυπηρετήσουν τις υποχρεώσεις τους κατά την διάρκεια της
πανδημίας. Με την εξόφληση των δόσεων «ενεργοποιείται» εκ νέου η ρύθμιση που
«χάθηκε» και τα ποσά που δεν εξοφλήθηκαν μεταφέρονται στο τέλος του σχήματος
των 100 ή 120 δόσεων.
Ποιοι έχουν δικαίωμα για τις 100-120
δόσεις
Είναι η τρίτη κατά σειρά, φορά, που δίνεται η δυνατότητα σε όσους έχουν
πληγεί από την πανδημία να επανενταχθούν στις ρυθμίσεις των 100 ή 120 δόσεων
που χάθηκαν το προηγούμενο χρονικό διάστημα.
Οι φορολογούμενοι – οφειλέτες μπορούν να επανενταχθούν στις ρυθμίσεις
εφόσον μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου προχωρήσουν στην καταβολή των δύο δόσεων, των
μηνών Αυγούστου και Σεπτεμβρίου 2021.
Να σημειωθεί ότι δυνατότητα επανένταξης έχουν μόνο όσοι φορολογούμενοι
έχασαν τη ρύθμιση των 100 δόσεων του Ν. 4321/2015 και των 120 δόσεων του Ν.
4611/2019 και ανήκουν στους πληττόμενους από την πανδημία.
Ποιες οι προϋποθέσεις για τις 100-120 δόσεις
Η συγκεκριμένη «ρύθμιση» αφορά όσους απώλεσαν τις ρυθμίσεις αυτές το
χρονικό διάστημα Μαρτίου 2020 έως και Ιουλίου 2021 και εφόσον:
- καταβληθεί η δόση μηνός Αυγούστου 2021 μέχρι την τελευταία εργάσιμη μέρα
του μήνα Σεπτεμβρίου 2021 μαζί με τη δόση του μηνός Σεπτεμβρίου 2021
·
είχαν τακτοποιήσει ή εξοφλήσει με νόμιμο τρόπο τις λοιπές ληξιπρόθεσμες
οφειλές τους μέχρι 31-12-2020. Ως «νόμιμος τρόπος τακτοποίησης» λαμβάνεται
υπόψη ακόμη και η υπαγωγή απλήρωτων δόσεων των ρυθμίσεων των λοιπών αυτών
οφειλών στο – προβλεπόμενο από άλλες έκτακτες διατάξεις – καθεστώς αναστολής
πληρωμών μέχρι και τις 31-12-2021
- είχαν εξοφλήσει όλες σχεδόν τις προ πανδημίας κορονοϊού μηνιαίες δόσεις της
ρύθμισης των 100 δόσεων ή 120 δόσεων ως εξής:
– όλες τις δόσεις που έληξαν μέχρι
την 31η-12-2019 για τη ρύθμιση του ν. 4321/2015 και
– όλες τις δόσεις που έληξαν μέχρι
την 31η-1-2020 για τη ρύθμιση του ν.4611/2019
- έχασαν τον Απρίλιο του 2021 τη δεύτερη ευκαιρία να επανενταχθούν στις
ρυθμίσεις τους αυτές, όπως προέβλεπαν οι διατάξεις του άρθρου 291 του ν.
4738/2020, επειδή δεν υπέβαλαν τις σχετικές αιτήσεις μέχρι τις 31-12-2020. Για
παράδειγμα, εάν κάποιος οφειλέτης δεν έχει πληρώσει για 10 μήνες, η ρύθμιση των
120 δόσεων θα επεκταθεί για επιπλέον 10 μήνες.
Η ηλεκτρονική διαδικασία για ένταξη στις 100-120 δόσεις
Για να επανέλθει λοιπόν κάποιος στο σχήμα που έχασε,
έπρεπε να ακολουθήσει μία συγκεκριμένη διαδικασία: Όσοι θέλουν να επιστρέψουν στην «κανονικότητα» των δόσεων θα πρέπει
να υποβάλουν αίτηση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα mybusinessSupport της ΑΑΔΕ.
Η αίτηση επανένταξης του οφειλέτη
υποβάλλεται ηλεκτρονικά στη διαδικτυακή εφαρμογή myBusinessSupport της ΑΑΔΕ
[aade.gr/mybusinesssupport]. Στην ηλεκτρονική εφαρμογή της ΑΑΔΕ εμφανίζονται οι
ρυθμίσεις οι οποίες, σύμφωνα με τα στοιχεία που τηρούνται στη Γενική Διεύθυνση
Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της ΑΑΔΕ, χάθηκαν κατά την περίοδο Μαρτίου 2020 –
Ιουλίου 2021. Από αυτές, ο οφειλέτης μπορεί να επιλέξει τις ρυθμίσεις για τις
οποίες επιθυμεί να υποβάλει αίτηση επανένταξης.
Σε περίπτωση που υφίσταται αδυναμία διαδικτυακής υποστήριξης, η αίτηση
υποβάλλεται στην υπηρεσία (ΔΟΥ / Ελεγκτικό Κέντρο / ΕΜΕΙΣ) της οποίας ο
προϊστάμενος είναι αρμόδιος για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής, κατά
περίπτωση.
Επισημαίνεται ότι, δεδομένου
πως οι ρυθμίσεις αυτές κατά τη στιγμή της καταβολής της δόσης δεν είναι
ενεργές, δεν είναι δυνατή η εξόφληση μέσω κάρτας στο Taxisnet, αλλά μπορεί να
εξοφληθεί με τη χρήση της ταυτότητας ρυθμισμένης οφειλής (ΤΡΟ) μέσω web
banking. Μέχρι την εκπνοή της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων επανένταξης που
έχουν υποβληθεί ηλεκτρονικά, η Γενική Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της
ΑΑΔΕ ελέγχει περιοδικά την πραγματοποίηση των καταβολών αυτών, προκειμένου να
ολοκληρώσει τη διαδικασία επανένταξης των οφειλετών στις ρυθμίσεις.