Πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 3: Ποιοι μπορούν να υποβάλλουν αίτηση από σήμερα για την επιδότηση έως 11.000 ευρώ

επιδότηση

Σήμερα, Παρασκευή 7 Ιουνίου στις 12:00 π.μ. θα τεθεί σε λειτουργία το Πληροφοριακό Σύστημα https://kinoumeilektrika3.gov.gr/ για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής στον τρίτο κύκλο του προγράμματος  «Κινούμαι Ηλεκτρικά» στο πλαίσιο του οποίου θα δοθεί επιδότηση έως και 11.000 ευρώ για την αγορά ή τη μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων στους δικαιούχους.  Υπενθυμίζεται πως ήδη από τη Δευτέρα 3 Ιουνίου το σύστημα λειτουργεί πιλοτικά.

Κύριο χαρακτηριστικό του νέου Προγράμματος είναι η επιτάχυνση των διαδικασιών, καθώς πλέον υπάρχει μόνο ένα στάδιο, αυτό της υπαγωγής για πληρωμή, αφότου ο ενδιαφερόμενος αγοράσει το ηλεκτρικό όχημα.

Επίσης το ΦΕΚ αναφέρει και άλλα  βασικά στοιχεία του προγράμματος :

1.Οι ωφελούμενοι

Ωφελούμενοι από τα οικονομικά κίνητρα της παρούσας Δράσης και της απόσυρσης παλαιού οχήματος είναι:

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Α: Φυσικά πρόσωπα (ιδιώτες), που δεν ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, διαθέτουν ΑΦΜ, και έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους
κατά την υποβολή της αίτησης τους.

Κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να είναι ωφελούμενος της δράσης για αγορά ή χρονομίσθωση ενός (1) αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου ή ηλεκτρικού ποδηλάτου ή ηλεκτρικού δίκυκλου/τρικύκλου/τετράκυκλου. Ο Ωφελούμενος της Κατηγορίας Α δικαιούται επιπλέον και εφόσον το επιθυμεί (προαιρετικά):

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Β: Όλες οι επιχειρήσεις και τα νομικά πρόσωπα, κάθε μορφής, πλην ΝΠΔΔ, εφόσον διαθέτουν έδρα ή/και υποκατάστημα εντός της Ελληνικής Επικράτειας και οι οποίες δεν τελούν σε καθεστώς πτώχευσης και θέσης σε αναγκαστική διαχείριση.

Εξαιρούνται οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην πρωτογενή παραγωγή προϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιέργειας, που εμπίπτουν στον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 1379/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την κοινή οργάνωση των αγορών των προϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιέργειας, την τροποποίηση των κανονισμών του Συμβουλίου (ΕΚ) αριθ. 1184/2006 και (ΕΚ) αριθ. 1224/2009 και την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 104/2000 του Συμβουλίου (L354) του Συμβουλίου, στη μεταποίηση και την εμπορία προϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιέργειας, εφόσον το ποσό της ενίσχυσης καθορίζεται με βάση την τιμή ή την ποσότητα των προϊόντων που αγοράζονται ή διατίθενται στην αγορά, στην πρωτογενή παραγωγή γεωργικών προϊόντων και στον τομέα της μεταποίησης και της εμπορίας γεωργικών προϊόντων όταν το ποσό της ενίσχυσης καθορίζεται με βάση την τιμή ή την ποσότητα των εν λόγω προϊόντων που αγοράζονται από πρωτογενείς παραγωγούς ή διατίθενται στην αγορά από τις οικείες επιχειρήσεις ή όταν η ενίσχυση συνοδεύεται από την υποχρέωση απόδοσής της εν μέρει ή εξ ολοκλήρου σε πρωτογενείς παραγωγούς.

Σε περίπτωση επιχειρήσεων με μικτή δραστηριότητα πρέπει να διασφαλίζεται η αποφυγή διεπιδότησης των μη επιλέξιμων τομέων μέσω της τήρησης χωριστών λογαριασμών.

Κάθε ωφελούμενος της κατηγορίας Β:

δικαιούται αγοράς ή επαγγελματικής χρονομίσθωσης αμιγώς ηλεκτρικών επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων ή/και ηλεκτρικών ποδηλάτων ή/και ηλεκτρικών δίκυκλων ή τρίκυκλων όπως αυτά περιγράφονται στο άρθρο 7 της παρούσας. Επισημαίνεται ότι το ανώτατο ύψος επιδότησης δυνάμει της παρούσας, συνυπολογιζόμενων τυχόν άλλων ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που έχει λάβει ο δικαιούχος σε επίπεδο ενιαίας επιχείρησης, δεν δύναται να υπερβαίνει το ποσό των τριακοσίων χιλιάδων (300.000) ευρώ ανά δικαιούχο/ενιαία επιχείρηση, κατά την περίοδο των τριών προηγούμενων ετών από την ημερομηνία χορήγησης της επιδότησης. Στην «ενιαία επιχείρηση» περιλαμβάνονται όλες οι επιχειρήσεις που έχουν τουλάχιστον μία από τις ακόλουθες σχέσεις μεταξύ τους:

α) μια επιχείρηση κατέχει την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου των μετόχων ή των εταίρων άλλης επιχείρησης,

β) μια επιχείρηση έχει το δικαίωμα να διορίζει ή να παύει την πλειοψηφία των μελών του διοικητικού, διαχειριστικού ή εποπτικού οργάνου άλλης επιχείρησης,

γ) μια επιχείρηση έχει το δικαίωμα να ασκεί δεσπόζουσα επιρροή σε άλλη επιχείρηση βάσει σύμβασης που έχει συνάψει με αυτήν ή δυνάμει ρήτρας του καταστατικού αυτής της τελευταίας,

δ) μια επιχείρηση που είναι μέτοχος ή εταίρος άλλης επιχείρησης, ελέγχει μόνη της, βάσει συμφωνίας που έχει συνάψει με άλλους μετόχους ή εταίρους της εν λόγω επιχείρησης, την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου των μετόχων ή των εταίρων αυτής της επιχείρησης. Επιχειρήσεις που έχουν οποιαδήποτε από τις σχέσεις που αναφέρονται στα στοιχεία α) έως δ) του πρώτου εδαφίου με μία ή περισσότερες άλλες επιχειρήσεις θεωρούνται επίσης ενιαία επιχείρηση.

δικαιούται την επιπλέον επιδότηση μέσω της απόσυρσης παλαιού οχήματος με τον όρο της προαιρετικής απόσυρσης για κάθε νέο H/O για το οποίο αιτείται επιδότησης (πλην ποδηλάτων),
δικαιούται την επιπλέον επιδότηση για την αγορά «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης Η/Ο, με ανώτατο αριθμό επιδοτούμενων «έξυπνων» σημείων επαναφόρτισης Η/Ο ίσο με τον συνολικό αριθμό αμιγώς ηλεκτρικών επιβατικών/επαγγελματικών αυτοκινήτων μέγιστης μάζας έως τρεισήμισι (3,5) τόνους για τα οποία αιτούνται επιδότησης.
Ειδικότερες περιπτώσεις κατηγορίας Β

Ωφελούμενοι της κατηγορίας Β που έχουν ως κύρια δραστηριότητα μια εκ των ΚΑΔ που περιγράφονται στο Παράρτημα ΙΙΙ, δικαιούνται επιδότηση για την αγορά έως δέκα (10) ηλεκτρικών ποδηλάτων.

Σε περίπτωση τριψήφιου ΚΑΔ που περιλαμβάνεται στο Παράρτημα ΙΙΙ, συμπεριλαμβάνονται όλες οι υποκατηγορίες τετραψήφιων, πενταψήφιων, εξαψήφιων και οκταψήφιων ΚΑΔ που αντιστοιχούν στην κατηγορία του τριψήφιου ΚΑΔ.

Οι Ωφελούμενοι της Κατηγορίας Β δεν δικαιούνται της επιπλέον επιδότησης για «έξυπνα» σημεία επαναφόρτισης Η/Ο και απόσυρσης οχήματος, καθώς αιτούνται «οικολογικού» bonus για την αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων. Ωστόσο, αν με την αίτηση τους αιτούνται και την επιδότηση για αγορά νέων αμιγώς ηλεκτρικών επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων, δικαιούνται της επιπλέον επιδότησης για την αγορά «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης Η/Ο για χρήση σε χώρους στάθμευσης της επιχείρησης με ιδιωτική πρόσβαση, με ανώτατο αριθμό επιδοτούμενων «έξυπνων» σημείων επαναφόρτισης Η/Ο ίσο με το συνολικό αριθμό αμιγώς ηλεκτρικών επιβατικών/επαγγελματικών οχημάτων για τα οποία αιτούνται επιδότησης.

Ωφελούμενοι της κατηγορίας Β, υπό την υποχρέωση τήρησης του Κανονισμού για ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (ΕΕ) 2023/2831 (de minimis), που έχουν ως κύρια δραστηριότητα το λιανικό και χονδρικό εμπόριο αυτοκινήτων και ελαφρών μηχανοκίνητων οχημάτων, καθώς και μοτοσυκλετών (ήτοι αντιπροσωπείες οχημάτων), δύνανται να ενταχθούν στο πρόγραμμα και να επιδοτηθούν αποκλειστικά και μόνον για την αγορά οχημάτων επίδειξης (test drive), τα οποία υποχρεούνται να μεταπωλήσουν σε χρονικό διάστημα τουλάχιστον έξι (6) μηνών από την αγορά τους, επί ποινή ανάκτησης επιδότησης, από την ημερομηνία ταξινόμησής τους η οποία τεκμαίρεται από την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος. Επιλέξιμα οχήματα επίδειξης θα είναι το σύνολο των αμιγώς Η/Ο κατηγορίας Μ1 και Ν1, καθώς και τα οχήματα κατηγορίας L6e και L7e (για τις κατηγορίες οχημάτων βλ. παρακάτω άρθρο 8).
Οι ως άνω κατηγορίες από τούδε και στο εξής αναφέρονται στο παρόν ως «Ωφελούμενοι». Σημειώνεται ότι:

 

2.Τα ποσά των επιδοτήσεων

Σημειώνεται πως  η ανώτατη επιδότηση αυτοκινήτου για φυσικά πρόσωπα διαμορφώνεται στις 9.000 ευρώ. Η επιδότηση, εάν συνδυαστεί και με την αύξηση της απόσυρσης παλαιού οχήματος (προ 2010), από 1.000 ευρώ στις 2.000 ευρώ, ανέρχεται συνολικά στις 11.000 ευρώ. Η επιδότηση προσαυξάνεται επιπλέον κατά 1.000 ευρώ, για άτομα με αναπηρία, πολύτεκνους, και νέους έως 29 ετών. Για τα νομικά πρόσωπα, μειώνεται το ύψος της επιδότησης κατά 2.000 ευρώ, ώστε να καλυφθεί το μεγαλύτερο ποσοστό της αυξημένης ζήτησης για εταιρικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Αναλυτικά:

1. Το ύψος των επιδοτήσεων (οικολογικό bonus) για την αγορά/χρονομίσθωση νέου οχήματος, επιδότησης αγοράς «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης και επιδότησης της απόσυρσης, κ.λπ.) ανά κατηγορία Ωφελούμενου και ανά όχημα, καθορίζεται στον παρακάτω πίνακα, ως εξής:

Κατηγορία Α (Φυσικά πρόσωπα):

Ι) Για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα το οικολογικό bonus ανέρχεται σε – ποσοστό 30% επί της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων (Λ.Τ.Π.Φ) με μέγιστο ποσό τις εννέα χιλιάδες ευρώ (9.000€).

ΙΙ) Για ηλεκτρικά δίκυκλα ή τρίκυκλα το οικολογικό bonus ανέρχεται σε:

ΙΙΙ) Για ηλεκτρικά ποδήλατα το οικολογικό bonus ανέρχεται σε ποσοστό 40% επί της Λ.Τ.Π.Φ., με μέγιστο ποσό τα 800 ευρώ .

IV) Η απόσυρση αυτοκινήτου κατηγορίας M1 ή οχήματος κατηγορίας L (εξαιρουμένων των ποδηλάτων) επιβραβεύεται με ποσό ίσο με 2.000 ευρώ και 400 ευρώ αντίστοιχα και είναι προαιρετική.

V) Η αγορά «έξυπνου» οικιακού σημείου επαναφόρτισης Η/Ο επιδοτείται με ποσό συνολικού ύψους 500 ευρώ και είναι προαιρετική. Σε περίπτωση που η τιμή αγοράς του «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης Η/Ο είναι μικρότερη των 500 ευρώ προ ΦΠΑ, το ποσό της επιδότησης ισούται με το ποσό της τιμής αγοράς προ ΦΠΑ. Επιπλέον:

Ειδικά για τις κατηγορίες ατόμων με αναπηρία, προβλέπεται προσαύξηση κατά 1.000 ευρώ στο ποσό του οικολογικού bonus που προκύπτει για την αγορά Η/Ο κατηγορίας Μ1 και κατά 500 ευρώ για αγορά Η/Ο κατηγορίας L ή ηλεκτρικών ποδηλάτων (για τις κατηγορίες οχημάτων βλ. παρακάτω άρθρο 8), με την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών που αφορούν τις συγκεκριμένες κατηγορίες.

Ειδικά για άτομα με αναπηρία που δεν έχουν πλήρη δικαιοπρακτική ικανότητα, και για μόνον για την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου ή ηλεκτρικού αναπηρικού αμαξιδίου, επιτρέπεται η υποβολή αίτησης δια του κηδεμόνα ή δικαστικού συμπαραστάτη τους. Η αίτηση θα πρέπει να περιλαμβάνει τα νομιμοποιητικά έγγραφα του τέκνου (δελτίο αστυνομικής ταυτότητας εφόσον έχει εκδοθεί, υπεύθυνη δήλωση του κηδεμόνα με γνήσιο της υπογραφής ή να έχει εκδοθεί από το gov.gr με την οποία θα δηλώνει ότι υποβάλλει την αίτηση εκ μέρους του ανήλικου τέκνου, Γνωμάτευση Πιστοποίησης της Αναπηρίας όπως έχει εκδοθεί από το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) ή άλλη ισοδύναμη γνωμάτευση) καθώς και τα νομιμοποιητικά έγγραφα του υποβάλλοντος την αίτηση κηδεμόνα. Στην περίπτωση αυτή είναι αποδεκτή η προσαύξηση του οικολογικού bonus κατά 500 ευρώ.

Ειδικά για τις κατηγορίες των οικογενειών με τουλάχιστον 3 εξαρτώμενα τέκνα, προβλέπεται προσαύξηση κατά 1000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο από το τρίτο τέκνο και άνω στο ποσό του οικολογικού bonus που προκύπτει για την αγορά Η/Ο κατηγορίας Μ1 και κατά 500 ευρώ συνολικά για αγορά Η/Ο κατηγορίας L ή ηλεκτρικού ποδηλάτου, με την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών που αφορούν τις συγκεκριμένες κατηγορίες. Το μέγιστο επιπλέον ποσό δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 4.000 ευρώ για την αγορά Η/Ο κατηγορίας Μ1. Η προσαύξηση θα δίδεται μετά από την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών και την επαλήθευση του αριθμού των εξαρτώμενων μελών (Πίνακας 8 του εντύπου Ε1 “Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος τελευταίας φορολογικής χρήσης)” με το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης

Ειδικά για νέους που κατά το έτος υποβολής της αίτησης υπαγωγής η ηλικία τους δεν υπερβαίνει τα 29 έτη, προβλέπεται προσαύξηση κατά1.000 ευρώ στο ποσό του οικολογικού bonus που προκύπτει για την αγορά Η/Ο κατηγορίας Μ1 ή κατηγορίας L6e L7e, με την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών που αφορούν τις συγκεκριμένες κατηγορίες.
Στην περίπτωση που συντρέχουν σωρευτικά κριτήρια, η συνολική επιδότηση δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό της καθαρής αξίας (Λ.Τ.Π.Φ.) του οχήματος.

Κατηγορία Β (Νομικά Πρόσωπα και Επιχειρήσεις):

Ι) Για αμιγώς ηλεκτρικά επιβατικά Ν1 και επαγγελματικά αυτοκίνητα Μ1 το οικολογικό bonus ανέρχεται σε:

(Ια) ποσοστό 30 % επί της Λ.Τ.Π.Φ., με μέγιστο ποσό τις 6.000 ευρώ ανά όχημα, εφόσον η εταιρία αιτείται από ένα (1) έως 20 αμιγώς ηλεκτρικά επιβατικά ή επαγγελματικά οχήματα.

(Ιβ) ποσοστό 20 % επί της Λ.Τ.Π.Φ., με μέγιστο ποσό τις 4.000 ευρώ ανά όχημα, εφόσον η εταιρία αιτείται άνω των 20 αμιγώς ηλεκτρικά επιβατικά ή επαγγελματικά οχήματα.

ΙΙ) Για ηλεκτρικά δίκυκλα ή τρίκυκλα το οικολογικό bonus ανέρχεται σε:

(Α) ποσοστό 30% επί της Λ.Τ.Π.Φ. για τις κατηγορίες L1e έως και L4e με μέγιστο ποσό τα 1300 ευρώ.

(Β) ποσοστό 40% επί της Λ.Τ.Π.Φ. για τις κατηγορίες L5e έως και L7e, με μέγιστο ποσό τις 3.000 ευρώ.

IΙΙ) Για ηλεκτρικά ποδήλατα, υπό την αίρεση της κύριας δραστηριότητας της επιχείρησης, όπως αναφέρεται στο άρθρο 4 της παρούσας, το οικολογικό bonus ανέρχεται σε ποσοστό 40% επί της Λ.Τ.Π.Φ. με μέγιστο ποσό τα 800 ευρώ.

ΙV) Η αγορά «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης Η/Ο για εγκατάσταση και χρήση σε χώρους στάθμευσης της επιχείρησης με ιδιωτική πρόσβαση επιδοτείται με ποσό συνολικού ύψους 400 ευρώ και είναι προαιρετική.

Σε περίπτωση που η τιμή αγοράς του «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης Η/Ο είναι μικρότερη των 400 ευρώ προ ΦΠΑ, το ποσό της επιδότησης ισούται με το ποσό της Λ.Τ.Π.Φ.. Η δυνατότητα επιδότησης «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης Η/Ο ισχύει με ανώτατο αριθμό επιδοτούμενων «έξυπνων» σημείων επαναφόρτισης ίσο του συνολικού αριθμού αμιγώς ηλεκτρικών επιβατικών/επαγγελματικών οχημάτων μέγιστης μάζας έως 3,5 τόνους για τα οποία αιτούνται επιδότησης.

Ειδικά για τους Ωφελούμενους της Κατηγορίας Β που έχουν έδρα σε νησιωτικό Δήμο της επικράτειας προβλέπεται επιπλέον δημόσια δαπάνη ίση προς 4.000 ευρώ ανά αμιγώς ηλεκτρικό επιβατικό/ επαγγελματικό αυτοκίνητο μέγιστης μάζας έως 3,5 τόνους για το οποίο αιτούνται επιδότηση.

Η απόσυρση συμβατικού αυτοκινήτου κατηγορίας Μ1-Ν1 ή και οχήματος κατηγορίας L (εξαιρουμένων των ποδηλάτων) επιβραβεύεται με ποσό ύψους 2.000 ευρώ ανά όχημα για τα επιβατικά (M1)/επαγγελματικά (N1) οχήματα και 400 ευρώ ανά όχημα κατηγορίας L αντίστοιχα και είναι προαιρετική.

Ειδικά για επιχειρήσεις που έχουν έδρα σε νησιωτικό Δήμο της χώρας η απόσυρση οχημάτων κατηγοριών L3e-L4e και L5e-L7e επιβραβεύεται με ποσό ύψους 800 ευρώ και 1.500 ευρώ αντίστοιχα.

Η αγορά επιπλέον μπαταρίας για τα οχήματα τύπου L1e έως και L7e ενισχύεται για τους Ωφελούμενους των Κατηγοριών Α και Β με συνολικό ποσό 300 ευρώ υπό την προϋπόθεση ότι αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού του οχήματος, συμπεριλαμβάνεται στην τιμολόγηση αυτού και η αξία της είναι μηδενική ως μέρος του εργοστασιακού εξοπλισμού του οχήματος.

 

 

 

 

Στην περίπτωση που συντρέχουν σωρευτικά κριτήρια τα οποία με βάση τον παραπάνω πίνακα αυξάνουν το συνολικό ποσό επιδότησης πέραν της καθαρής αξίας του εκάστου οχήματος προς επιδότηση, το ανώτατο όριο της συνολικής επιδότησης ισούται με την καθαρή αξία του οχήματος (Λ.Τ.Π.Φ.).

2. Κάθε Ωφελούμενος (ΑΦΜ) Κατηγορίας Α έχει το δικαίωμα υποβολής μιας (1) αίτησης, η οποία αφορά την αγορά ή χρονομίσθωση ενός (1) οχήματος.

Οι Ωφελούμενοι Κατηγορίας Β δεν έχουν όριο οχημάτων που μπορούν να αιτηθούν, ωστόσο υποχρεούνται στην τήρηση του κανονισμού ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de mininimis). Οι Ωφελούμενοι της κατηγορίας Β μπορούν να υποβάλουν έως δύο (2) αιτήσεις. Απαραίτητη προϋπόθεση για την υποβολή δεύτερης αίτησης είναι η καταβολή της αναλογούσας επιδότησης που αφορά την πρώτη αίτηση.

3. Η λιανική τιμή πώλησης του νέου οχήματος θα πρέπει να αντιστοιχεί:

(α) Στην τιμή έκδοσης του βασικού μοντέλου.

(β) Στην τιμή μετρητοίς, καθώς δεν επιδοτούνται με την παρούσα τυχόν τόκοι που προκύπτουν από διακανονισμό.
Επίσης, στη λιανική τιμή δεν συμπεριλαμβάνονται άλλα πιθανά κόστη (π.χ. κόστος εγκατάστασης πρόσθετων εξαρτημάτων), καθώς δεν είναι επιλέξιμα έξοδα μέσω της παρούσας Δράσης.

4. Το ποσό της επιδότησης του Ωφελούμενου αποδίδεται στον ατομικό/εταιρικό τραπεζικό λογαριασμό που θα υποδείξει ο ίδιος σύμφωνα με τα δικαιολογητικά του Παραρτήματος Ι, μετά την υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών και μετά τις σχετικές διαδικασίες ελέγχου που ορίζονται στο άρθρο 15 της παρούσας.

3.Γενικές επισημάνσεις

Η καταχώριση στο πληροφοριακό σύστημα περισσοτέρων της μίας (1) αιτήσεων από το ίδιο πρόσωπο της Κατηγορίας Α (ή άλλο συγκύριο του αυτού συμβατικού οχήματος) συναπέγεται την άνευ ετέρου απόρριψη του συνόλου των αιτήσεων. Δεύτερη αίτηση μετά από την αρχική/προηγούμενη αίτηση που έχει ήδη συμπεριληφθεί σε απόφαση έγκρισης πίστωσης (πληρωμής), συνεπάγεται την αυτοδίκαιη απόρριψη της τελευταίας αίτησης.

Η καταχώρηση στο πληροφοριακό σύστημα περισσοτέρων των δύο (2) αιτήσεων για τους Ωφελούμενους της Κατηγορίας Β συνεπάγεται την άνευ ετέρου απόρριψη του συνόλου των αιτήσεων. Τρίτη αίτηση μετά από την αρχική/προηγούμενη αίτηση που έχει ήδη συμπεριληφθεί σε απόφαση έγκρισης πίστωσης (πληρωμής), συνεπάγεται την αυτοδίκαιη απόρριψη της τελευταίας αίτησης.

Η αίτηση επιδότησης επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (Α’ 75) για τα στοιχεία που αναφέρονται σε αυτήν. Η ανακρίβεια των στοιχείων που δηλώνονται στην αίτηση επισύρει τις προβλεπόμενες ποινικές και διοικητικές κυρώσεις. Συνεπώς, θα πρέπει να εμφανίζει ταυτότητα περιεχομένου και συνέπεια με τα συνημμένα δικαιολογητικά.
Στην περίπτωση ύπαρξης δικαιωμάτων συγκυριότητας ανά επιλέξιμο ή ανά αποσυρόμενο όχημα, η αίτηση υποβάλλεται από έναν εκ των συγκυρίων, αφού προηγουμένως θα έχει εξασφαλισθεί η συναίνεση των συγκυρίων με την συμπλήρωση υπεύθυνης δήλωσης του Παραρτήματος Ι, θεωρημένη με το γνήσιο της υπογραφής ή όμοια υπεύθυνη δήλωση ληφθείσα μέσω gov.gr. Με την υπεύθυνη δήλωση δηλώνουν τη συναίνεση τους να καθίσταται ο ένας εκ των συγκυρίων ως εξουσιοδοτημένο πρόσωπο έναντι του φορέα της Δράσης και εκχωρούν σε αυτόν ρητά και ανεπιφύλακτα την απαίτηση τους.

Οι εσωτερικές έννομες σχέσεις μεταξύ των συνιδιοκτητών δεν επηρεάζουν την παρούσα Δράση. Γενικές επισημάνσεις για τις επιλέξιμες δαπάνες: Επισημαίνεται ότι:

Δεν θεωρούνται επιλέξιμες οι δαπάνες που πραγματοποιούνται πριν από τον χρόνο έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών, ήτοι την 1η/5/2024.
Οι δαπάνες του έργου είναι επιλέξιμες εφόσον συμμορφώνονται προς τις απαιτήσεις της εφαρμοστέας φορολογικής και εργατικής νομοθεσίας.
Για την πιστοποίηση των δαπανών θα προσκομίζονται όλα τα συνοδευτικά έγγραφα και τα αποδεικτικά των σχετικών τραπεζικών συναλλαγών, ώστε να είναι δυνατός ο έλεγχος της προμήθειας, διακίνησης και εξόφλησης του προμηθευτή.
Σε περίπτωση ξενόγλωσσων εγγράφων μπορεί, εφόσον κριθεί αναγκαίο, να ζητηθεί η μετάφραση τους στην ελληνική γλώσσα, από επίσημο φορέα.
Όλες οι δαπάνες εξετάζονται κατά την πιστοποίησή τους για την επιλεξιμότητα και το εύλογο του κόστους τους.
Σε περίπτωση που δαπάνες δεν κριθούν επιλέξιμες ή απορριφθούν ως μη εύλογες, θα γίνεται δεκτό μόνο το ποσό που χαρακτηρίζεται ως επιλέξιμο και εύλογο.
Για τον έλεγχο των τιμών, ο Φορέας Διαχείρισης μπορεί να ζητά από τον Ωφελούμενο της Δράσης, τον προμηθευτή ή από τρίτους πρόσθετα κατά την κρίση του στοιχεία και πληροφορίες, για εξακρίβωση της αξίας και τον έλεγχο των τιμών.
Δεν γίνεται δεκτή εξόφληση δαπανών με τη χρήση επιταγών τρίτων.
Δεν είναι επιλέξιμοι οι χρεωστικοί τόκοι, οι προμήθειες χρηματοπιστωτικών συναλλαγών, τα έξοδα συναλλάγματος και οι χρεωστικές συναλλαγματικές διαφορές καθώς και τα λοιπά καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα του Ωφελούμενου της Δράσης. Επίσης, οι δαπάνες για πρόστιμα, προσαυξήσεις, χρηματικές ποινές και έξοδα για την επίλυση διαφορών δεν είναι επιλέξιμες.
Ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) δεν είναι επιλέξιμη δαπάνη, κατά την έννοια της παρούσας.

5. Επιλέξιμα Οχήματα προς Αγορά

Τα οχήματα που είναι επιλέξιμα για τη Δράση είναι τα οχήματα που καταχωρίζονται στη διαδικτυακή πύλη υποβολής αιτήσεων, κατόπιν αίτησης των αντιπροσωπειών/επίσημων εμπόρων, πλην των ηλεκτρικών ποδηλάτων για τα οποία δεν προβλέπεται η σχετική διαδικασία. Η λίστα των επιλέξιμων οχημάτων αναρτάται στην ιστοσελίδα της παρούσας Δράσης και επικαιροποιείται συνεχώς. Κάθε ωφελούμενος, για να αγοράσει ή μισθώσει το όχημα που επιθυμεί, μπορεί να επιλέξει οποιαδήποτε αντιπροσωπεία αυτοκινήτων που συμμετέχει στη Δράση και οποιοδήποτε μοντέλο από τα καταχωρημένα στην λίστα επιλέξιμων οχημάτων.

Επιπρόσθετα ο Ωφελούμενος της Κατηγορίας Α, κατά την αγορά του νέου οχήματος, έχει τη δυνατότητα, εφόσον το δηλώσει, να αποσύρει ένα (1) παλαιό όχημα, υπό την προϋπόθεση ότι θα αιτηθεί αντίστοιχο τύπο επιλέξιμου οχήματος (μόνο για μηχανοκίνητο όχημα κατηγορίας Μ1 και κατηγορίας L). Ωφελούμενος της κατηγορίας Β, δύναται να δηλώσει προς απόσυρση ίσο αριθμό οχημάτων με τα προς επιδότηση αιτούμενα οχήματα υπό την προϋπόθεση ότι θα αιτηθεί και τους αντίστοιχους τύπους επιλέξιμων οχημάτων (μόνο για μηχανοκίνητο όχημα κατηγορίας Μ1 και Ν1 και κατηγορίας L). Οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται σωρευτικά για τα αποσυρόμενα οχήματα αναφέρονται αναλυτικά στο άρθρο 12.3 «Απόσυρση παλαιού οχήματος».

Οι κατηγορίες των επιλέξιμων οχημάτων περιγράφονται παρακάτω:

(α) Δίκυκλα ή τρίκυκλα οχήματα κατηγορίας L (L1eL7e), σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 168/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (15.01.2013).

(α1) Κατηγορία L1e: Ελαφρύ μηχανοκίνητο δίκυκλο όχημα, που κινείται με πρόωση με κυβισμό κινητήρα

≤ 50 cm3, μέγιστη σχεδιαστική ταχύτητα οχήματος

≤ 45 km/h και μέγιστη συνεχής ονομαστική ή καθαρή ισχύς (1) ≤ 4.000 W.
(α.1.1.) Ηλεκτροκίνητα υποβοηθούμενα ποδήλατα, όπως ορίζονται στον ν. 4710/2020 (Α’ 142), και πιο συγκεκριμένα:

Ποδήλατο με υποβοηθούμενη ποδηλάτηση (ηλεκτρικό ποδήλατο)»: ποδήλατο εξοπλισμένο με βοηθητικό ηλεκτροκινητήρα μέγιστης συνεχούς ονομαστικής ισχύος μικρότερης ή ίσης με 250 W, στο οποίο η ισχύς του κινητήρα διακόπτεται όταν σταματήσει η ποδηλάτηση ή, αλλιώς, μειώνεται σταδιακά και τελικά μηδενίζεται πριν η ταχύτητα του οχήματος φθάσει τα 25 χιλιόμετρα την ώρα.

Για την επιλεξιμότητα των ηλεκτρικών ποδηλάτων ορίζονται αυστηρά τα παρακάτω κριτήρια:

α) είναι εξοπλισμένα με βοηθητικό ηλεκτροκινητήρα μέγιστης συνεχούς ονομαστικής ισχύος μικρότερης ή ίσης με 250 W, στα οποία η ισχύς του κινητήρα διακόπτεται όταν σταματήσει η ποδηλάτηση και μειώνεται σταδιακά και τελικά μηδενίζεται πριν η ταχύτητα του οχήματος φθάσει τα 25 χλμ/ώρα,

β) δεν διαθέτουν εγκατεστημένο μηχανισμό που να τα θέτουν σε καθεστώς αυτόνομης κίνησης (δηλαδή χωρίς τη χρήση ποδωστήριων πεντάλ) μέσω του ηλεκτροκινητήρα, εκτός της περίπτωσης που ο ανωτέρω μηχανισμός απενεργοποιείται όταν η ταχύτητα του οχήματος υπερβεί τα 6 χλμ/ώρα,

γ) εμπίπτουν στις εξαιρέσεις του πεδίου εφαρμογής του Κανονισμού (Ε.Ε) 168/2013, σύμφωνα με την παράγραφο 2 (εδάφιο η) του άρθρου 2 αυτού και να συμμορφώνεται με τις διατάξεις του ισχύοντα Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), που ισχύουν για τα ποδήλατα,

δ) πληρούν τις τεχνικές απαιτήσεις και προδιαγραφές του Ευρωπαϊκού προτύπου ασφαλείας προϊόντος ΕΛΟΤ EN 15194 ή τυχόν αντικατάστασή του και,

ε) διαθέτουν από τον κατασκευαστή τους, ή τον εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπο αυτού, Δήλωση συμμόρφωσης (Declaration of Conformity) που δηλώνει ότι το όχημα πληροί και συμμορφώνεται με όλες τις εφαρμοστέες ενωσιακές απαιτήσεις και τεχνικές προδιαγραφές ως προς την ασφάλεια και την προστασία της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος, του Κανονισμού (Ε.Ε.) 765/2008 και του προτύπου ασφαλείας προϊόντος ΕΛΟΤ EN 15194, ή τυχόν αντικατάσταση αυτού και έχουν τοποθετημένο σε εμφανή θέση, σήμα CE σύμφωνα με τον Κανονισμό (Ε.Ε.) 765/2008, καθώς και τη λοιπή σήμανση που προβλέπεται από το ανωτέρω πρότυπο ασφαλείας, ή τυχόν αντικατάσταση αυτού.
Το ηλεκτρικό ποδήλατο δεν επιτρέπεται να προέρχεται από μετατροπή συμβατικού ποδηλάτου και η αυθεντικότητα του θα πρέπει να πιστοποιείται με την προσκόμιση σχετικού πιστοποιητικού συμμόρφωσης. Κατά την υποβολή του αιτήματος επιδότησης θα επισυνάπτεται αναλυτική προσφορά, υποχρεωτικά βάσει του προτύπου του Παραρτήματος ΙΙΙ της παρούσας, η οποία θα περιλαμβάνει αναλυτικά τις τεχνικές προδιαγραφές του ποδηλάτου, τον τύπου του κινητήρα και την τιμή χωρίς ΦΠΑ. Κατά την υποβολή του αιτήματος καταβολής της επιδότησης θα προσκομίζονται υποχρεωτικά:

Υπεύθυνη δήλωση του προμηθευτή, με σφραγίδα και υπογραφή, σύμφωνα με το πρότυπο του παραρτήματος ΙΙΙ με την οποία θα πιστοποιείται ότι το ποδήλατο τηρεί τους όρους της παρούσας.
Υπεύθυνη δήλωση του Ωφελούμενου (με γνήσιο της υπογραφής ή να έχει εκδοθεί από το gov.gr) με την οποία θα πιστοποιεί ότι η απόδειξη/τιμολόγιο αγοράς που προσκομίζει αφορά στην αγορά ποδηλάτου συμβατού με τους όρους της παρούσας, σύμφωνα με το πρότυπο του Παραρτήματος ΙΙΙ. Στην υπεύθυνη δήλωση θα αναγράφεται υποχρεωτικά το σειριακό αριθμό (serial number) του ποδηλάτου.

(α2) Κατηγορία L2e: Τρίκυκλο μοτοποδήλατο με κυβισμό κινητήρα ≤ 50 cm3, μέγιστη σχεδιαστική ταχύτητα οχήματος ≤ 45 km/h και μέγιστη συνεχής ονομαστική ή καθαρή ισχύς(1) ≤ 4 000 W.

(α3) Κατηγορία L3e: Δίκυκλη μοτοσικλέτα, όχημα που δεν μπορεί να ταξινομηθεί στην κατηγορία L1e.

(α4) Κατηγορία L4e: Δίκυκλη μοτοσικλέτα με καλάθι, το βασικό μηχανοκίνητο όχημα πληροί τα κριτήρια κατάταξης και τα κριτήρια υποκατάταξης για οχήματα L3e.

(α5) οχήματα της κατηγορίας L5e (μηχανοκίνητα τρίκυκλα), τα οποία υποδιαιρούνται στις εξής υποκατηγορίες:

i) οχήματα L5e-A (τρίκυκλα), οχήματα που προορίζονται κυρίως για τη μεταφορά επιβατών·

ii) οχήματα L5e-B (εμπορικά τρίκυκλα): τρίκυκλα επαγγελματικής χρήσης που προορίζονται αποκλειστικά για τη μεταφορά εμπορευμάτων·
(α6) οχήματα της κατηγορίας L6e (ελαφριά τετράκυκλα), τα οποία υποδιαιρούνται στις εξής υποκατηγορίες:

i) οχήματα L6e-A [ελαφριές τετράτροχες μοτοσικλέτες (quad) για χρήση εντός δρόμου]·
ii) οχήματα L6e-B [ελαφριά τετράτροχα μικροαυτοκίνητα (quadri-mobile)], τα οποία υποδιαιρούνται περαιτέρω στις εξής υποκατηγορίες:

οχήματα L6e-BU [ελαφριά τετράτροχα μικροαυτοκίνητα (quadri-mobile) για επαγγελματική χρήση]: οχήματα επαγγελματικής χρήσης που προορίζονται αποκλειστικά για τη μεταφορά εμπορευμάτων,
οχήματα L6e-BP [ελαφριά τετράτροχα μικροαυτοκίνητα (quadri-mobile) για μεταφορά επιβατών]: οχήματα που έχουν σχεδιαστεί κυρίως για τη μεταφορά επιβατών·
(α7) οχήματα της κατηγορίας L7e (βαριά τετράκυκλα), τα οποία υποδιαιρούνται στις εξής υποκατηγορίες:
i) οχήματα της κατηγορίας L7e-Α [βαριές τετράτροχες μοτοσικλέτες (quad) για χρήση εντός δρόμου], τα οποία υποδιαιρούνται στις εξής υποκατηγορίες:

L7e-A1: τετράτροχες μοτοσικλέτες (quad) Α1 για χρήση εντός δρόμου,
L7e-A2: τετράτροχες μοτοσικλέτες (quad) Α2 για χρήση εντός δρόμου·
ii) οχήματα της κατηγορίας L7e-Β [βαριές τετράτροχες μοτοσικλέτες (quad) παντός εδάφους], τα οποία υποδιαιρούνται στις εξής υποκατηγορίες:

L7e-B1: τετράτροχες μοτοσικλέτες (quad) παντός εδάφους·
L7e-B2: οχήματα υπαίθριων δραστηριοτήτων [sidebyside (SbS)]·
iii) οχήματα της κατηγορίας L7e-C (βαριά τετράτροχα μικροαυτοκίνητα), τα οποία υποδιαιρούνται στις εξής υποκατηγορίες:

– οχήματα L7e-CU (βαριά τετράτροχα οχήματα επαγγελματικής χρήσης) επαγγελματικά οχήματα που προορίζονται αποκλειστικά για τη μεταφορά εμπορευμάτων,
– οχήματα L7e-CP (βαριά τετράτροχα επιβατικά οχήματα) οχήματα που έχουν σχεδιαστεί κυρίως για τη μεταφορά επιβατών

(β)Μηχανοκίνητα οχήματα κατηγορίας Μ1,Ν1, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 2018/858 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (30.05.2018).

(β1) Κατηγορία M1: μηχανοκίνητα οχήματα με όχι περισσότερες από οκτώ θέσεις καθημένων επιπλέον της θέσης του οδηγού και χωρίς χώρο για όρθιους επιβάτες. (β2) Κατηγορία N1: μηχανοκίνητα οχήματα μέγιστης μάζας που δεν υπερβαίνει τους 3,5 τόνους.

6. Επιλέξιμα προς αγορά «έξυπνα» σημεία επαναφόρτισης Η/Ο

Τα «έξυπνα» σημεία επαναφόρτισης Η/Ο που είναι επιλέξιμα για τη Δράση είναι αυτά που πληρούν τις προδιαγραφές που τίθενται στην ενότητα 12.5.
Για τις ανάγκες της Δράσης «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ Γ’ ΚΥΚΛΟΣ» και για τη διευκόλυνση των πολιτών και των προμηθευτών, τηρείται και επικαιροποιείται από τον Φορέα Διαχείρισης η Λίστα Επιλέξιμων «Έξυπνων» Σημείων Επαναφόρτισης Η/Ο στην οποία περιλαμβάνονται τα στοιχεία (κατασκευαστής και μοντέλο) των σημείων επαναφόρτισης που θεωρούνται επιλέξιμα για τη Δράση με βάση τα κριτήρια/προδιαγραφές που τίθενται στην ενότητα 12.5 της παρούσας.

Υπάρχει η δυνατότητα καταχώρησης επιπλέον σημείων επαναφόρτισης Η/Ο στη λίστα αυτή. Η επιλογή και η καταχώρηση των επιπλέον σημείων επαναφόρτισης Η/Ο γίνεται από το φορέα, μετά από σχετική αίτηση του κατασκευαστή ή/και εισαγωγέα συσκευών (σημείων επαναφόρτισης) που είναι κατάλληλες και προορίζονται για φόρτιση Η/Ο είτε σε οικιακό περιβάλλον είτε σε χώρους στάθμευσης της επιχείρησης με ιδιωτική πρόσβαση (τύποι επαναφόρτισης Μοde 3 και Mode 4, κατά IEC 61851-1), η οποία συνοδεύεται από τα απαραίτητα δικαιολογητικά όπως αυτά ορίζονται στο Παράρτημα Ι παράγραφος 1.4. Από τα δικαιολογητικά αυτά πρέπει να προκύπτει ή πλήρωση των προδιαγραφών ασφαλείας και των τεχνικών χαρακτηριστικών των σημείων επαναφόρτισης, ώστε αυτά να θεωρούνται «έξυπνα» κατά την έννοια της παρούσας.

Οι αιτήσεις των κατασκευαστών/εισαγωγέων κατατίθενται ηλεκτρονικά μέσω αιτήματος στην «Ψηφιακή Εξυπηρέτηση Υπηρεσίας Κινούμαι Ηλεκτρικά Γ’ Κύκλος», ο σύνδεσμος της οποίας υπάρχει στην επίσημη ιστοσελίδα της Δράσης https://kinoumeilektrika3.gov.gr.

Οι ως άνω αιτήσεις μπορούν να κατατίθενται από την ημερομηνία δημοσίευσης της παρούσας.

Η λίστα θα αναρτάται στην ιστοσελίδα της Δράσης.

Η λίστα θα παραμένει ανοιχτή καθ’ όλη τη διάρκεια της Δράσης και θα ανανεώνεται διαρκώς, όποτε κατατίθενται αιτήσεις από κατασκευαστές/εισαγωγείς με νέα σημεία επαναφόρτισης. Στην ιστοσελίδα της Δράσης θα αναρτάται ανά τακτά χρονικά διαστήματα επικαιροποιημένη λίστα.

Οι κατασκευαστές/εισαγωγείς που επιθυμούν να καταχωρηθούν στη σχετική λίστα οφείλουν να υποβάλλουν προς έγκριση, ηλεκτρονικά μέσω αιτήματος στην «Ψηφιακή Εξυπηρέτηση Υπηρεσίας Κινούμαι Ηλεκτρικά Γ’ Κύκλος», ο σύνδεσμος της οποίας υπάρχει στην επίσημη ιστοσελίδα της Δράσης https://kinoumeilektrika3.gov.gr, τα δικαιολογητικά που αναφέρονται στο Παράρτημα Ι, παράγραφος 3.1.1.

Οι Ωφελούμενοι οφείλουν να υποβάλλουν στο πληροφοριακό σύστημα της Δράσης, όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά για τα σημεία επαναφόρτισης όπως αυτά ορίζονται στο Παράρτημα

 

7.Διαδικασίες εφαρμογής/υλοποίησης της Δράσης

1. Οι αιτήσεις στη Δράση υποβάλλονται μόνο ηλεκτρονικά από τους υποψηφίους και υποχρεωτικά μέσω του πληροφοριακού συστήματος της επίσημης διαδικτυακής πύλης της Δράσης https://kinoumeilektrika3.gov.gr.

2. Η δυνατότητα υποβολής αιτήσεων παρέχεται μέχρι την κάλυψη του μέγιστου προϋπολογισμού όπως αυτός περιγράφεται στον Πίνακα του Άρθρου 5.

3. Το ωράριο και οι ημέρες λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος καθορίζονται με σχετικές ανακοινώσεις, λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες που επηρεάζουν τη λειτουργικότητα του συστήματος (φόρτος, ανάγκες αναβάθμισης και συντήρησης, διαχειριστικοί λόγοι, κ.λπ.).

4. Κάθε φυσικό πρόσωπο (κατηγορία Α) δικαιούται να υποβάλλει μια (1) και μόνο αίτηση.

5. Κάθε νομικό πρόσωπο (κατηγορία Β) δικαιούται να υποβάλλει έως δύο (2) αιτήσεις.

6. Οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά, όπως περιγράφεται στο παρόν. Για να θεωρηθεί ολοκληρωμένη η αίτηση θα πρέπει να έχουν συμπληρωθεί όλα τα σχετικά πεδία και να μεταφορτωθούν ηλεκτρονικά όλα τα δικαιολογητικά του Παραρτήματος Ι.

7. Κατά το στάδιο υποβολής της αίτησης δεν προσκομίζεται φυσικός φάκελος με δικαιολογητικά στον Φορέα Διαχείρισης. Τα δικαιολογητικά της αίτησης όπως ορίζονται στο Παράρτημα Ι, υποβάλλονται από τον αιτούντα ηλεκτρονικά μέσω του πληροφοριακού συστήματος. Η αίτηση επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (Α’ 75) για τα στοιχεία που αναφέρονται σε αυτήν και για τα υποβαλλόμενα με αυτήν δικαιολογητικά. Η ανακρίβεια των στοιχείων που δηλώνονται στην αίτηση επισύρει τις προβλεπόμενες ποινικές και διοικητικές κυρώσεις.

8. Η υποβολή αίτησης συμμετοχής στη Δράση συνιστά εξουσιοδότηση προς τον Φορέα Διαχείρισης της Δράσης, για τη συλλογή στοιχείων που βρίσκονται καταχωρημένα σε βάσεις δεδομένων (π.χ. ΑΑΔΕ, ΣώρευσηςDe Minimis), καθώς και για την περαιτέρω επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων, εφόσον διασφαλίζεται η τήρηση της νομοθεσίας περί προσωπικών δεδομένων, συμπεριλαμβανομένων και των ευαίσθητων, τα οποία και τηρούνται:

– για τις ανάγκες υλοποίησης της παρούσας Δράσης (ενδεικτικά: έλεγχοι και διασταυρώσεις κατά την υποβολή και εκταμίευση των ενισχύσεων και την παρακολούθηση τήρησης των υποχρεώσεων των Ωφελούμενων). Ως εκ τούτου, κατά την υποβολή και την εκταμίευση των ενισχύσεων καθώς και για την παρακολούθηση τήρησης των υποχρεώσεων των Ωφελούμενων, οι έλεγχοι και διασταυρώσεις δύναται να πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά, όπου απαιτείται, μέσω διασύνδεσης με βάσεις δεδομένων,

– για το σκοπό εξαγωγής στατιστικών δεδομένων (δεικτών), καθώς και

– για το σκοπό της διενέργειας ερευνών και της εκπόνησης μελετών για την αξιολόγηση της Δράσης.

Πιο συγκεκριμένα, σε περίπτωση διασύνδεσης των πληροφοριακών συστημάτων και εφαρμογών με τη Δράση, δύναται να αντλούνται προς χρήση από τους Ωφελούμενους κατά την υποβολή δικαιολογητικών και από τον Φορέα Διαχείρισης της Δράσης, οι εξής πληροφορίες μέσω συγκεκριμένων Διαδικτυακών Υπηρεσιών (Web Services) από συγκεκριμένους φορείς:

Α. Διαδικτυακή Υπηρεσία Πληροφοριών Φορολογικού Μητρώου (Α.Α.Δ.Ε.):

– Ο Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.).

– Η έναρξη ατομικής επιχείρησης ή/και επιχείρησης

– Ονοματεπώνυμα υπόχρεου υποβολής δήλωσης φορολογίας και συζύγου υπόχρεου υποβολής, ή επωνυμία για τις περιπτώσεις μη φυσικών προσώπων και στοιχεία για την δραστηριότητα της επιχείρησης και την έδρα/ υποκαταστήματα αυτής.

– Στοιχεία Α.Δ.Τ.

– ΚΑΔ εταιρείας και στοιχεία μελών εταιρείας.
Από τα στοιχεία εισοδήματος και για εκκαθαρισμένη δήλωση φορολογίας για το έτος αναφοράς:
– Στοιχεία για την οικογενειακή κατάσταση και πιο συγκεκριμένα τα δηλωθέντα εξαρτώμενα τέκνα.

Β. Διαδικτυακή Υπηρεσία για Αποδεικτικό Φορολογικής Ενημερότητας (Α.Φ.Ε.) από την Α.Α.Δ.Ε.

Γ. Διαδικτυακή Υπηρεσία στοιχείων Τελών Κυκλοφορίας Οχήματος από Α.Α.Δ.Ε.:

– Βεβαίωση περί μη οφειλής τελών κυκλοφορίας.

Δ. Διαδικτυακή Υπηρεσία παροχής στοιχείων οχημάτων Αδειών Κυκλοφορίας από το Πληροφοριακό Σύστημα του Υπουργείου Μεταφορών:

– Στοιχεία του προς απόσυρση οχήματος και του νέου ταξινομημένου οχήματος (αριθμός κυκλοφορίας, αριθμός πλαισίου, ημερομηνίες πρώτης κυκλοφορίας, ημερομηνία τελευταίας μεταβολής, στοιχεία κατόχου/ων, ημερομηνία έκδοσης, κατηγορία ρύπων EURO).

Ε. Διαδικτυακή Υπηρεσία για Ασφαλιστική Ενημερότητα από τον Ε.Φ.Κ.Α.

ΣΤ. Διαδικτυακή Υπηρεσία στοιχείων πιστοποιητικού αναπηρίας ΚΕΠΑ από τον Ε.Φ.Κ.Α.:

– Άντληση στοιχείων όπως ημερομηνία έκδοσης και η διάρκεια ισχύος του πιστοποιητικού αναπηρίας

Ζ. Διαδικτυακή Υπηρεσία επιβεβαίωσης στοιχείων μητρώου Γ.Ε.Μ.Η. και αναζήτησης στοιχείων Σύστασης Εταιρειών στην ΥΜΣ από Μητρώο Γ.Ε.Μ.Η.

– Στοιχεία για την σύσταση της εταιρίας (επωνυμία, στοιχεία διοικητικού συμβουλίου, νόμιμος εκπρόσωπος, Α.Φ.Μ., Α.Μ. Γ.Ε.Μ.Η.).

Η. Διαδικτυακή Υπηρεσία αναζήτησης πολιτών και λήψης στοιχείων για Πιστοποιητικά από Μητρώο Πολιτών του Υπουργείου Εσωτερικών:

– Πιστοποιητικό Δημοτολογικής Αστικής Κατάστασης.
– Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης για αριθμό τέκνων και ημερομηνίες γέννησης.

Θ. Διαδικτυακή Υπηρεσία για την διασταύρωση ΙΒΑΝ Α.Φ.Μ. από Χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς.

Ι. Διαδικτυακή Υπηρεσία Αυθεντικοποίησης χρηστών με τη χρήση διαπιστευτηρίων (κωδικών) TAXISnet, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας (ΚΕΔ) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Οι ως άνω επεξεργασίες δεδομένων διενεργούνται από τους αρμόδιους φορείς ως απαραίτητες για την εκπλήρωση καθήκοντος που εκτελείται προς το δημόσιο συμφέρον.
Η υποβολή αίτησης συμμετοχής στη Δράση συνιστά εξουσιοδότηση προς το Φορέα Διαχείρισης για την δημοσίευση στον διαδικτυακό τόπο ΔΙΑΥΓΕΙΑ των αποφάσεων καταβολής επιδοτήσεων, απόρριψης, δημοσιονομικών διορθώσεων κ.λπ. με τα στοιχεία του Ωφελούμενου.

Κατά την εφαρμογή/υλοποίηση της Δράσης τηρείται η ισχύουσα εθνική και κοινοτική νομοθεσία σχετικά με την προστασία του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ειδικότερα ο ν. 4624/2019 (Α’ 137)“Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 και άλλες διατάξεις”.

1. Υποβολή Αιτήματος για την επιδότηση οχήματος από φυσικά πρόσωπα Κατηγορία Α

Κάθε φυσικό πρόσωπο που επιθυμεί να συμμετάσχει στη Δράση μπορεί να υποβάλει αίτημα καταβολής της επιδότησης για την αγορά ή χρονομίσθωση αμιγώς Η/Ο στην επίσημη ιστοσελίδα της Δράσης https:// kinoumeilektrika3.gov.gr, το οποίο θα συνοδεύεται από την επισύναψη των απαραίτητων δικαιολογητικών που προβλέπονται στο Παράρτημα Ι.

Με την ηλεκτρονική καταχώρηση των παραπάνω στοιχείων ολοκληρώνεται η υποβολή του αιτήματος και παράγεται αυτόματα από το σύστημα ένας μοναδικός Ψηφιακός Κωδικός. Σε κάθε αίτηση φυσικού προσώπου, αντιστοιχεί ένας (1) μοναδικός Ψηφιακός Κωδικός.
Για κάθε επιλέξιμο όχημα που πωλείται ή χρονομισθώνεται στο πλαίσιο της Δράσης, η αντιπροσωπεία/επίσημος έμπορος/εταιρία χρονομίσθωσης (leasing) εκδίδει τα ακόλουθα παραστατικά:

Α. Απόδειξη/εις Είσπραξης ή Απόδειξη Παροχής Υπηρεσιών σε περίπτωση χρονομίσθωσης, όπου θα αναγράφονται:

– Η λιανική τιμή πώλησης ή χρονομίσθωσης (συνολικά στα έτη ισχύος χρονομίσθωσης και αθροίζοντας το ποσόν αγοράς στην λήξη της σύμβασης χρονομίσθωσης στην περίπτωση που ορίζεται με τη σύμβαση η αγορά στο τέλος της περιόδου χρονομίσθωσης), η οποία θα πρέπει να αντιστοιχεί α) στην τιμή έκδοσης του βασικού μοντέλου και β) στην τιμή μετρητοίς. Πιθανά επιπλέον κόστη (π.χ. κόστος τοποθέτησης επιπλέον εξαρτημάτων, τόκοι, άλλα κόστη δανείου, κ.λπ.) πρέπει να αναγράφονται διακριτά και δεν ενσωματώνονται στη λιανική τιμή πώλησης.
– Τα στοιχεία του φυσικού προσώπου (υποχρεωτικά η αναγραφή του ΑΦΜ).
– Τα χαρακτηριστικά του οχήματος (υποχρεωτικά η τεχνολογία, τα τεχνικά και λοιπά χαρακτηριστικά).
Σε περίπτωση έκδοσης φορολογικής απόδειξης από ταμειακή μηχανή, απαιτείται επιπροσθέτως απόδειξη είσπραξης από τον έμπορο στην οποία θα αναφέρονται στοιχεία του αιτούντος και του οχήματος.
Σε περίπτωση σύναψης δανείου θα πρέπει να αναφέρεται ρητά η τιμή βάσης δανείου και να υπάρχουν τα παραστατικά του δανείου (σύμβαση δανείου) και η σχετική έγκριση αυτού.
Σημειώνεται ότι στην περίπτωση που επιλέγεται η απόκτηση του οχήματος με χρονομίσθωση, μετά τη λήξη της ελάχιστης περιόδου χρονομίσθωσης (36 μήνες), προσκομίζεται η σύμβαση χρονομίσθωσης του οχήματος, με την οποία έχει συμφωνηθεί η αγορά του οχήματος κατά τη λήξη της χρονομίσθωσης, όπως ορίζεται στο Παράρτημα Ι.

Β. Ταξινόμηση του οχήματος στην οικεία Περιφερειακή Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών (άδεια κυκλοφορίας).

2 Υποβολή αιτήματος για την επιδότηση οχήματος από νομικά πρόσωπα (Κατηγορία Β)

Κάθε δικαιούχος της Κατηγορίας Β που επιθυμεί να συμμετάσχει στη Δράση μπορεί να υποβάλει αίτημα καταβολής της επιδότησης στην επίσημη ιστοσελίδα της Δράσης https://kinoumeilektrika3.gov.gr για την επιδότηση αγοράς ή χρονομίσθωσης αμιγώς Η/Ο, το οποίο θα πρέπει συνοδεύεται από την επισύναψη των απαραίτητων δικαιολογητικών που προβλέπονται στο Παράρτημα Ι.

Με την ηλεκτρονική καταχώρηση των παραπάνω στοιχείων ολοκληρώνεται η υποβολή του αιτήματος και παράγεται αυτόματα από το σύστημα ένας μοναδικός Ψηφιακός Κωδικός.
Για την απόκτηση οχήματος από τους δικαιούχους της κατηγορίας Β, ισχύουν τα εξής:

-Ο Ωφελούμενος προσκομίζει πιστοποιητικό νόμιμης εκπροσώπησης από το ΓΕΜΗ (εξαιρούνται οι ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. οι οποίες υποβάλλουν βεβαίωση εγγραφής στο Υπουργείο Εργασίας). Ειδικά, για ατομικές επιχειρήσεις, αντί πιστοποιητικού νόμιμης εκπροσώπησης από το ΓΕΜΗ, απαιτείται η προσκόμιση γενικού πιστοποιητικού στο ΓΕΜΗ (εμπορικές επιχειρήσεις) ή δήλωση έναρξης εργασιών στη Δ.Ο.Υ. κατά περίπτωση.

-Ο Ωφελούμενος υποχρεούται να υποβάλει συμπληρωμένη την υπεύθυνη δήλωση σώρευσης ενισχύσεων (de minimis), με γνήσιο της υπογραφής ή να έχει εκδοθεί από το gov.gr. Τα παραπάνω δικαιολογητικά περιγράφονται στο Παράρτημα Ι και πρότυπο της υπεύθυνης δήλωσης Σώρευσης Ενισχύσεων στο Παράρτημα ΙΙ Υπόδειγμα 7.
Στην περίπτωση που η επιχείρηση ή το νομικό πρόσωπο έχει έδρα σε νησιωτικό δήμο, το αίτημα του θα πρέπει να συνοδεύεται από την επισύναψη των απαραίτητων δικαιολογητικών, σύμφωνα με το Παράρτημα Ι.

Για κάθε επιλέξιμο όχημα που πωλείται ή χρονομισθώνεται στο πλαίσιο της Δράσης, η αντιπροσωπεία/επίσημος έμπορος/εταιρία χρονομίσθωσης (leasing) εκδίδει τα ακόλουθα παραστατικά:

Α. Τιμολόγιο Είσπραξης ή Τιμολόγιο Παροχής Υπηρεσιών σε περίπτωση χρονομίσθωσης, όπου θα αναγράφονται:

– Η λιανική τιμή πώλησης ή χρονομίσθωσης (συνολικά στα έτη ισχύος της χρονομίσθωσης και αθροίζοντας το ποσό αγοράς στην λήξη της σύμβασης χρονομίσθωσης στην περίπτωση που ορίζεται με τη σύμβαση η αγορά στο τέλος της περιόδου χρονομίσθωσης), η οποία θα πρέπει να αντιστοιχεί

α) στην τιμή έκδοσης του βασικού μοντέλου και

β) στην τιμή μετρητοίς. Πιθανά επιπλέον κόστη (π.χ. κόστος τοποθέτησης επιπλέον εξαρτημάτων, τόκοι, άλλα κόστη δανείου, κ.λπ.) πρέπει να αναγράφονται διακριτά και να απαγορεύονται να ενσωματώνονται στη λιανική τιμή πώλησης.

– Τα στοιχεία του Ωφελούμενου (υποχρεωτικά η αναγραφή του ΑΦΜ).

– Τα χαρακτηριστικά του οχήματος (υποχρεωτικά η τεχνολογία, τα τεχνικά και λοιπά χαρακτηριστικά).
Σε περίπτωση σύναψης δανείου θα πρέπει να αναφέρεται ρητά η τιμή βάσης δανείου και να υπάρχουν τα παραστατικά του δανείου (σύμβαση δανείου) και η σχετική έγκριση αυτού.
Σημειώνεται ότι στην περίπτωση που επιλέγεται η απόκτηση του οχήματος μετά τη λήξη της ελάχιστης περιόδου χρονομίσθωσης (36 μήνες), προσκομίζεται η σύμβαση χρονομίσθωσης του οχήματος, με την οποία έχει συμφωνηθεί η αγορά του οχήματος κατά τη λήξη της χρονομίσθωσης, όπως ορίζεται στο Παράρτημα Ι.

Β. Ταξινόμηση του οχήματος στην οικεία Περιφερειακή Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών (άδεια κυκλοφορίας)»

3. Απόσυρση παλαιού οχήματος

Κάθε Ωφελούμενος της Κατηγορίας Α και Β, που επιθυμεί να συμμετάσχει στη Δράση έχει τη δυνατότητα, εφόσον το δηλώσει, να αποσύρει παλαιό όχημα υποβάλλοντας τα δικαιολογητικά απόσυρσης που περιγράφονται στο Παράρτημα Ι.

Ειδικά οι Ωφελούμενοι της κατηγορίας Β, δύνανται να αποσύρουν ίσο αριθμό παλαιών οχημάτων με τα προς επιδότηση αιτούμενα οχήματα.

Προϋπόθεση για την καταβολή του οικολογικού bonus απόσυρσης για τις κατηγορίες δικαιούχων Α και Β είναι τα αιτούμενα νέα και τα προς απόσυρση οχήματα να ανήκουν στις ίδιες κατηγορίες επιλέξιμων οχημάτων (μηχανοκίνητο όχημα κατηγορία Μ1 και Ν1 και δίκυκλο/ τρίκυκλο/τετράκυκλο κατηγορίας L).

Οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται σωρευτικά για όλα τα αποσυρόμενα οχήματα είναι:

– Να έχουν έτος ταξινόμησης (έτος 1ης άδειας κυκλοφορίας) στην Ελλάδα ή σε κράτος μέλος της ΕΕ, προγενέστερη της 01.01.2010.

– Να μην έχουν περιέλθει στην κυριότητα του Ωφελούμενου μετά την 01.01.2023.

– Να διαθέτουν όλα τα μηχανικά μέρη και όλα τα στοιχεία του αμαξώματός τους (δεν είναι απαραίτητο να έχουν δυνατότητα αυτοκίνησης καθώς μπορεί να έχουν πλέον αχρηστευθεί λόγω ακινητοποιήσεως τους). Εξαιρούνται της επιδότησης τα οχήματα που έχουν καταστραφεί από ατύχημα, πυρκαγιά, εμπρησμό ή βανδαλισμό.

– Να παραδίδονται από τον ιδιοκτήτη ή από τον εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο του σε εγκατάσταση επεξεργασίας ή σε σημεία συλλογής Οχημάτων Τέλους Κύκλους Ζωής (ΟΤΚΖ). Για την παράδοση, ο ιδιοκτήτης λαμβάνει τη σχετική βεβαίωση παραλαβής του άρθρου 8 του π.δ. 116/2004. Στην περίπτωση που η διαδικασία μεταφοράς του οχήματος στη μονάδα επεξεργασίας ή στο σημείο συλλογής ενέχει κάποιο κόστος, αυτό βαρύνει αποκλειστικά τον ιδιοκτήτη του οχήματος, και δεν αποτελεί δαπάνη αποδιδόμενη στο πλαίσιο της παρούσας Δράσης.

– Να προσκομίζεται Βεβαίωση Οριστικής Διαγραφής από την αρμόδια οικεία περιφερειακή Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών. Για τα δίκυκλα/τρίκυκλα/τετράκυκλα οχήματα κατηγορίας L αρκεί η συγκεκριμένη βεβαίωση για την τεκμηρίωση της απόσυρσης.

– Να έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας της τρέχουσας χρονιάς που αναλογούν στο όχημα. Για τα οχήματα που βρίσκονται ήδη σε ακινησία δεν καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας. Προσκομίζεται κατά το Παράρτημα Ι Βεβαίωση της Δ.Ο.Υ. για την καταβολή των τελών κυκλοφορίας του αποσυρόμενου οχήματος.

Η τεκμηρίωση της απόσυρσης γίνεται με την έκδοση

«Πιστοποιητικού Καταστροφής» από επίσημο φορέα στο οποίο αναγράφεται ο αριθμός κυκλοφορίας του κάθε οχήματος που καταστρέφεται καθώς και η ημερομηνία καταστροφής.
Το εν λόγω «Πιστοποιητικό Καταστροφής» καταχωρείται από τον Ωφελούμενο στο Πληροφοριακό Σύστημα της Δράσης κατά την διαδικασία υποβολής της αίτησης.

4. Απόκτηση (αγορά και εγκατάσταση) σημείου επαναφόρτισης Η/Ο Κατηγορίες Α και Β

Ο σκοπός της επιδότησης αγοράς και εγκατάστασης σημείου επαναφόρτισης Η/Ο είναι η διευκόλυνση ανάπτυξης υποδομών φόρτισης. Τα σημεία επαναφόρτισης Η/Ο που θα χρηματοδοτηθούν είναι συσκευές που είναι κατάλληλες και προορίζονται για φόρτιση Η/Ο σε οικιακό περιβάλλον ή σε χώρους στάθμευσης επιχειρήσεων με ιδιωτική πρόσβαση (τύποι επαναφόρτισης Μοde 3 και Mode 4, κατά IEC 61851-1). Η επιδότηση για την απόκτηση σημείου επαναφόρτισης Η/Ο από τους Ωφελούμενους της Κατηγορίας Β αφορά σε σημεία επαναφόρτισης που προορίζονται για ιδιωτική χρήση, και όχι σε δημοσίως προσβάσιμα σημεία επαναφόρτισης.

5. Τεχνικές προδιαγραφές επιλέξιμων «έξυπνων» σημείων επαναφόρτισης Η/Ο

Στην ενότητα αυτή, τίθενται οι τεχνικές προδιαγραφές για τις συσκευές που εγκαθίστανται και λειτουργούν ως «έξυπνα» σημεία επαναφόρτισης Η/Ο, και τα οποία καθίστανται επιλέξιμα για την παροχή οικολογικού μπόνους όπως περιγράφεται παραπάνω.

I. Κοινές προδιαγραφές
– Τα σημεία επαναφόρτισης πρέπει να διαθέτουν πιστοποίηση CE, σύμφωνα με το EC Directive 768/2008/EC.

– Επιτρέπονται μόνο τα σημεία επαναφόρτισης Mode 3 και Mode 4, όπως αυτά ορίζονται στο πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ 61851-1 (εξαιρούνται τα Mode 1, Mode 2 και η επαγωγική φόρτιση).

– Tα σημεία επαναφόρτισης θα πρέπει να επιτρέπουν τη σύνδεση των Η/Ο σε αυτά, σύμφωνα με μία από τις μεθόδους Case Α, Β ή C, όπως αυτές προσδιορίζονται στο ΕΛΟΤ ΕΝ 61851-1.

– Οι συγκεκριμένες προδιαγραφές αφορούν τις συσκευές σημείων επαναφόρτισης και όχι την εγκατάστασή τους. Παρόλα αυτά, για την εγκατάστασή τους πρέπει να τηρούνται τα οριζόμενα στο ΕΛΟΤ 60364

– Απαίτηση για IP rating (κατ’ ελάχιστον IP44), σύμφωνα με EΛΟΤ EN 61851-1.

– Απαίτηση να υποδεικνύεται η κατάσταση του σημείου επαναφόρτισης με εμφανή τρόπο (πχ φωτεινή ένδειξη LED, οθόνη κ.λπ.).

II. Σημεία επαναφόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος (ΑC)

– Τα AC σημεία επαναφόρτισης θα πρέπει να είναι συμβατά με τα οριζόμενα στο πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ 61851-1, για Mode 3 σταθμούς φόρτισης.

– Η επιτρεπόμενη AC ικανότητα ισχύος ανά όχημα για τα σημεία επαναφόρτισης Η/Ο οικιακής χρήσης είναι:

a. Ισχύς από 3.5 kW έως 7.4 kW. Επίπεδο τάσης εισόδου: 230±10%V (1Φ)

b. Iσχύς από 7.4 kW έως 22 kW. Επίπεδο τάσης εισόδου: 400±10%V (3Φ)

– H επιτρεπόμενη AC ικανότητα ισχύος ανά όχημα για τα σημεία επαναφόρτισης Η/Ο για χρήση σε θέσεις στάθμευσης της επιχείρησης με ιδιωτική πρόσβαση είναι:

a. Ισχύς από 3.5 kW έως 7.4 kW. Επίπεδο τάσης εισόδου: 230±10%V (1Φ)

b. Iσχύς από 7.4 kW έως 22 kW. Επίπεδο τάσης εισόδου: 400±10%V (3Φ)

c. Iσχύς από 23 kW έως 44 kW. Επίπεδο τάσης εισόδου: 400±10%V (3Φ)

– Ο χρησιμοποιούμενοι ρευματοδότες θα πρέπει να πληρούν τεχνικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά του προτύπου ΕΛΟΤ ΕΝ 62196-2.

Σε περίπτωση εγκατάστασης σημείων επαναφόρτισης με περισσότερες από μία εξόδους (ρευματοδότες), τότε η ισχύς του σημείου ορίζεται ως το άθροισμα της εγχεόμενης ισχύος στα Η/Ο, όταν οι ρευματοδότες λειτουργούν ταυτόχρονα στη μέγιστη ικανότητα ισχύος τους.

III. Σημεία επαναφόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC)

– Οι DC σημεία επαναφόρτισης θα πρέπει να είναι συμβατοί με τα οριζόμενα στο πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ 61851-23, για Mode 4 σταθμούς φόρτισης.

– Η επιτρεπόμενη DC ικανότητα ισχύος για τα σημεία επαναφόρτισης οικιακής χρήσης είναι: Ισχύς από 3.5 kW έως 22 kW.

– Η επιτρεπόμενη DC ικανότητα ισχύος για τα σημεία επαναφόρτισης για χρήση σε θέσεις στάθμευσης της επιχείρησης με ιδιωτική πρόσβαση είναι: Ισχύς από 3.5 kW έως 50 kW.
– Ο χρησιμοποιούμενοι ρευματοδότες θα πρέπει να πληρούν τεχνικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά του προτύπου ΕΛΟΤ ΕΝ 62196-3.

IV. Ικανότητα διαχείρισης ισχύος

To σημείο επαναφόρτισης Η/Ο θα πρέπει να πληροί σωρευτικά τα παρακάτω κριτήρια:
Α. Να διαθέτει δυνατότητα αποδοχής, λήψης και επεξεργασίας εξωτερικών δεδομένων καθώς και απομακρυσμένου ελέγχου βάσει του πρωτοκόλλου OCPP v1.6 ή μεταγενέστερης έκδοσης αυτού, με σκοπό την:

i. Διαχείριση ενεργού ισχύος.

ii. Προσαρμογή ισχύος έπειτα από λήψη εξωτερικής εντολής (π.χ. ορισμός setpoint).

iii. Μέτρηση δεδομένων κατανάλωσης ενέργειας και αποστολής αυτών.

Β. Να διαθέτει τα απαραίτητα πρωτόκολλα ασφαλείας με σκοπό την ασφάλειά του έναντι κυβερνοεπιθέσεων. Ως διαχείριση ενεργού ισχύος ορίζεται ο έλεγχος της ισχύος την οποία διακινούν οι υποδομές επαναφόρτισης Η/Ο με συνεχή ή κλιμακωτή ρύθμιση (αύξηση ή μείωση), η οποία μπορεί να επιτυγχάνεται και με σύνδεση/
αποσύνδεση επιμέρους υποδομών.

Η υποδομή φόρτισης πρέπει να συνοδεύεται από 2 χρόνια εγγύηση καλής λειτουργίας με δυνατότητα επέκτασης, πρέπει να λειτουργεί για τουλάχιστον 36 μήνες από την πληρωμή του ποσού επιδότησης και να τοποθετείται, τεκμηριωμένα, σε ιδιόκτητο ή μισθωμένο από τον Ωφελούμενο χώρο. Η τεκμηρίωση αυτή θα γίνεται μέσω της κατάθεσης των απαιτούμενων δικαιολογητικών, όπως αυτά ορίζεται στο Παράρτημα Ι.

Exit mobile version