Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Συνωστισμός καταγράφεται στις Λιμενικές Αρχές της χώρας από ιδιοκτήτες βαρκών και σκαφών αναψυχής άνω των 5 μέτρων οποίοι σπεύδουν να καταθέσουν τις ‘Αδειες Εκτέλεσης Πλόων για να μειώσουν το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης που πρέπει να καταβάλουν.
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia οι καταθέσεις Αδειών Εκτέλεσης Πλόων αναμένεται να ανέλθουν σε αριθμό ρεκόρ φέτος καθώς η επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης με αναδρομική ισχύ μάλιστα σε βάρκες και σκάφη πάνω από 5 μέτρα δεν αφήνει περιθώριο στους ιδιοκτήτες να καταβάλουν τον «τσουχτερό» Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.
Βέβαια οι περισσότεροι ιδιοκτήτες διατηρούν ούτως η άλλως τις βάρκες τους εκτός θάλασσας τουλάχιστον για χρονικό διάστημα 6 μηνών αλλά μέχρι πρότινος που δεν υπήρχε ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης δεν κατέθεταν τις ‘Αδειες Εκτέλεσης Πλόων στις κατά τόπους Λιμενικές Αρχές.
Σύμφωνα με στελέχη από την αγορά σκαφών η επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης σε βάρκες από 5 μέτρα και άνω πέραν του πλήγματος που δημιουργεί στην εγχώρια βιομηχανία σκαφών εγκυμονεί και σοβαρούς κινδύνους αύξησης της παραβατικότητας.
Μάλιστα όπως επισημαίνουν στο Enikonomia εξαιτίας των μειωμένων περιπολιών των σκαφών του λιμενικού σώματος λόγω της οικονομικής κρίσης είναι πιθανό πολλοί ιδιοκτήτες να χρησιμοποιήσουν τη βάρκα ή το σκάφος τους παράνομα καθώς η ‘Αδεια Εκτέλεσης Πλόων θα βρίσκεται στο Λιμεναρχείο.
Παράλληλα και στελέχη του Λιμενικού Σώματος επιβεβαιώνουν την αύξηση της παραβατικότητας στο συγκεκριμένο θέμα καθώς σε ελέγχους που έχουν πραγματοποιήσει στη θάλασσα σκάφη του Λιμενικού έχει διαπιστωθεί πως πολλά από ελεγχόμενα σκάφη δεν διέθεταν την ‘Αδεια Εκτέλεσης Πλόων η οποία βρίσκεται στο Λιμεναρχείο…
Από την άλλη μεριά η επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης θα μειώσει τα κρατικά έσοδα, αντί να τα αυξήσει, καθώς η χρήση των βαρκών και σκαφών θα περιορίζεται το πολύ σε ένα μήνα από περίπου τέσσερις που κυμαίνονταν πριν την επιβολή του Φόρου με αποτέλεσμα το κράτος να χάσει έσοδα από το κόστος χρήσης (ασφάλιση, καύσιμα, παράβολα).
Από την άλλη μεριά και τα καταστήματα επισκευής σκαφών και θαλάσσιων κινητήρων θα υποστούν τεράστια πτώση τζίρου καθώς η περιορισμένη χρήση των βαρκών και σκαφών θα μειώσει τις ανάγκες για service και ανταλλακτικά με αποτέλεσμα να αυξηθούν τα λουκέτα στον κλάδο…