Quantcast
Market Pass 2: Συνεχίζονται οι πληρωμές της ενίσχυσης - Ποιοι θα δουν σήμερα χρήματα στους λογαριασμούς τους - enikonomia.gr
share

Market Pass 2: Συνεχίζονται οι πληρωμές της ενίσχυσης – Ποιοι θα δουν σήμερα χρήματα στους λογαριασμούς τους

δημοσιεύτηκε:

Έως το απόγευμα θα καταβληθεί η τριπλή ενίσχυση του Market Pass 2 για τους μήνες Αυγούστου, Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου 2023 σε  2,61 εκατομμύρια πολίτες.  Υπενθυμίζεται πως η διαδικασία καταβολής της ενίσχυσης άρχισε την Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου και το συνολικό ποσό που θα δοθεί στους δικαιούχους σε αυτή τη φάση  διαμορφώνεται σε 227 εκατομμύρια ευρώ.

Η καταβολή των ενισχύσεων αφορά στους δικαιούχους που υπέβαλαν τις αιτήσεις ένταξης έως και τις 25 Σεπτεμβρίου 2023 και σε εκείνους που είχαν λάβει ήδη την ενίσχυση κατά την προηγούμενη περίοδο και είναι εκ νέου δικαιούχοι των οποίων οι φορολογικές δηλώσεις είχαν εκκαθαριστεί έως την 25η Σεπτεμβρίου 2023. Το 77,8% των δικαιούχων ή 2,03 εκατομμύρια πολίτες θα λάβουν τις ενισχύσεις μέσω πίστωσης στους τραπεζικούς λογαριασμούς που έχουν δηλώσει και οι υπόλοιποι μέσω χρεωστικής κάρτας.

Υπενθυμίζεται πως δικαιούχοι του Market Pass είναι όλοι οι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος που έχουν υποβάλει εμπρόθεσμα φορολογική δήλωση για το 2022 και το ετήσιο συνολικό εισόδημά τους δεν ξεπερνάει:

  • τις 16.000 ευρώ για άγαμο υπόχρεο ή υπόχρεο σε κατάσταση χηρείας ή εν διαστάσει,
  • τις  24.000 ευρώ για έγγαμο υπόχρεο ή τους έγγαμους ή τα μέρη του συμφώνου συμβίωσης που υποβάλλουν χωριστή φορολογική δήλωση χωρίς τέκνα, το οποίο προσαυξάνεται κατά  5.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο, άλλο εξαρτώμενο μέλος και φιλοξενούμενο μέλος του νοικοκυριού, τις  24.000 ευρώ για μονογονεϊκή οικογένεια και προσαυξάνεται κατά 5.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο, άλλο εξαρτώμενο μέλος και φιλοξενούμενο μέλος, μετά το πρώτο.

Επιπρόσθετα, η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας δεν πρέπει να υπερβαίνει το ποσό των 250.000 ευρώ για τους άγαμους, τους υπόχρεους σε κατάσταση χηρείας ή εν διαστάσει και το ποσό των 400.000 ευρώ για τους έγγαμους ή μέρη συμφώνου συμβίωσης και τις μονογονεϊκές οικογένειες.

Οι δικαιούχοι μπορούν να επιλέξουν τον τρόπο που θα λάβουν την οικονομική ενίσχυση του Market Pass:

  • είτε εκδίδοντας άυλη ψηφιακή κάρτα, την οποία θα αποθηκεύουν στο έξυπνο κινητό τους και την οποία θα επιδεικνύουν στις αγορές τους,
  • είτε μέσω απευθείας καταβολής του ποσού επιδότησης σε τραπεζικό λογαριασμό που θα δηλώσουν. Σε αυτή την περίπτωση, οι δικαιούχοι θα λάβουν το 80% του ποσού που τους αναλογεί.

Πώς θα υπολογίσετε την ενίσχυση 

Η ενίσχυση διαμορφώνεται στο 10% του μηνιαίου ύψους αγορών έως 1.000 ευρώ και το ύψος της ξεκινά από τα 22 ευρώ ανά μήνα για μονομελή νοικοκυριά και προσαυξάνεται κατά 10 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού. Το ανωτέρω όριο των αγορών δεν ισχύει για δικαιούχους με περισσότερα από 6 εξαρτώμενα τέκνα. Σε περίπτωση που ο δικαιούχος επιλέξει την πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό, το ποσό ενίσχυσης που καταβάλλεται ανέρχεται στο 80% επί του ανωτέρω ύψους. Επίσης επισημαίνεται πως οι δικαιούχοι του market pass που θα επιλέξουν να λάβουν την ενίσχυση σε άυλη ψηφιακή κάρτα θα πάρουν από 22 έως 100 ευρώ το μήνα ενώ για το τρίμηνο τα ποσά ανέρχονται σε 66 έως 300 ευρώ.

Τι μπορείτε να κάνετε εάν δεν έχετε  υποβάλει αίτηση

Για τους δικαιούχους που δεν έχουν αιτηθεί ακόμα ένταξης, η υποβολή των αιτήσεων μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας vouchers.gov.gr είτε μέσω των Κ.Ε.Π. παραμένει ανοιχτή έως και την Τρίτη 31 Οκτωβρίου 2023. Υπενθυμίζεται πως για τις αιτήσεις που θα υποβληθούν μετά την 25η Σεπτεμβρίου και έως την 31η Οκτωβρίου 2023, και για όσους οι φορολογικές δηλώσεις εκκαθαριστούν μετά την 25η Σεπτεμβρίου η καταβολή της οικονομικής ενίσχυσης θα πραγματοποιηθεί έως την 5η Νοεμβρίου 2023.

Market Pass 2: Πότε θα γίνουν οι επόμενες πληρωμές 

Οι επόμενες πληρωμές για την τριπλή ενίσχυση θα  γίνει έως τις 5 Νοεμβρίου 2023 για τις αιτήσεις που θα υποβληθούν μετά τις 25 Σεπτεμβρίου και έως 31 Οκτωβρίου 2023, και για όσους οι φορολογικές δηλώσεις εκκαθαριστούν μετά την 25η Σεπτεμβρίου

Οδηγός για το market pass 2

Δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα https://vouchers.gov.gr/marketpass ένας χρήσιμος οδηγός με ερωτήσεις και απαντήσεις  για το Market Pass 2 .

Aναλυτικά:

1.Έχω τη δυνατότητα να ακυρώσω/μεταβάλω την αίτησή μου;

Δίνεται η δυνατότητα για τη μεταβολή στοιχείων της αίτησης ή την ακύρωσή της:

  • για όσους διαθέτουν αυτεπάγγελτα υποβληθείσα αίτηση και για όσους υποβάλουν αίτηση μέχρι και 25/9/2023, έως το πέρας της 25ης Σεπτεμβρίου 2023 και
  • για όσους υποβάλουν αίτηση στο διάστημα 26/9/2023-31/10/2023, έως το πέρας της 31ης Οκτωβρίου 2023.

2.Δεν μπορώ να συνδεθώ στην εφαρμογή – με εμποδίζει το πρόγραμμα antivirus

Κάποια προγράμματα antivirus εμποδίζουν την είσοδο στην εφαρμογή λόγω εσφαλμένων αξιολογήσεων (false positives) για την εν λόγω εφαρμογή, αλλά και για άλλα URLs (ακόμη και τραπεζών, στο παρελθόν).

Στην περίπτωση αυτή, θα χρειαστεί να προσθέσετε μία εξαίρεση (exception) για το api.vouchers.gov.gr μέσα από τις ρυθμίσεις του προγράμματος antivirus σας.

Παραθέτουμε εδώ τη διαδικασία προσθήκης exceptions για το Avast Antivirus στην αγγλική και ελληνική γλώσσα, προκειμένου να βοηθήσουμε τους χρήστες που αντιμετωπίζουν αυτό το πρόβλημα.

Βήματα στην αγγλική γλώσσα:

1. Open Avast Antivirus and go to Menu on the top right of the window
2. Click Settings
3. Go to General > Exceptions
4. Click Add Exception
5. On the next screen enter the URL.api.vouchers.gov.gr.and click Add Exception

Βήματα στην ελληνική γλώσσα:

1. Ανοίγουμε το Avast Antivirus και επισκεπτόμαστε το Μενού πάνω δεξιά στο παράθυρο του Avast
2. Πατάμε στις ρυθμίσεις
3. Επιλέγουμε τις γενικές ρυθμίσεις από τη στήλη αριστερά
4. Στις Εξαιρέσεις πατάμε Προσθήκη Εξαίρεσης
5. Στην επόμενη οθόνη γράφουμε το URL.api.vouchers.gov.gr.και πατάμε Προσθήκη Εξαίρεσης

Με τα βήματα αυτά η σελίδα πλέον δεν θα μπλοκάρεται από το Avast.

Τα παραπάνω βήματα περιλαμβάνονται και στη σελίδα του Avast με εικόνες για κάθε βήμα: https://support.avast.com/en-us/article/Antivirus-scan-exclusions#pc

3. Ποιες είναι οι πιθανές καταστάσεις της αίτησής μου και τι σημαίνουν;

  • ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟ: Η αίτηση δεν έχει υποβληθεί οριστικά, καθώς ο αιτούμενος δεν έχει πιέσει το πλήκτρο ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ στο κάτω δεξιά μέρος της οθόνης.
  • ΥΠΟ ΕΛΕΓΧΟ: Η αίτηση έχει υποβληθεί οριστικά και βρίσκεται στο στάδιο επαλήθευσης των στοιχείων που υποβλήθηκαν.
  • ΕΓΚΡΙΘΕΙΣΑ (ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ): Η αίτηση είναι έγκυρη και αναμένεται η αποστολή της στο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα που επέλεξε ο δικαιούχος. Περισσότερες πληροφορίες κατά το στάδιο αυτό παρέχονται στον Πίνακα Πληρωμών.
  • ΕΓΚΡΙΘΕΙΣΑ (ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΕΣ ΠΛΗΡΩΜΕΣ): Η αίτηση έχει εγκριθεί και έχουν ολοκληρωθεί όλες οι προβλεπόμενες πληρωμές.
  • ΑΠΟΡΡΙΦΘΕΙΣΑ: Η αίτηση έχει απορριφθεί μετά από τους προβλεπόμενους ελέγχους και μέχρι τις 31/10/2023 είναι δυνατόν να τροποποιηθεί και να υποβληθεί εκ νέου. Για την απόρριψη ο δικαιούχος λαμβάνει ενημέρωση μέσω e-mail.
  • ΑΠΟΡΡΙΦΘΕΙΣΑ ΠΛΗΡΩΜΗ: Η αίτηση είναι έγκυρη και απεστάλη προς πληρωμή, αλλά δεν κατέστη δυνατή η πραγματοποίηση της πίστωσης από το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα που επέλεξε ο δικαιούχος. Στην περίπτωση αυτή ο αιτούμενος θα ενημερώνεται με κάθε πρόσφορο μέσο και η αίτησή του θα ενεργοποιείται μετά το πέρας της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής αιτήσεων, ώστε να μπορεί να προβεί στις απαραίτητες διορθώσεις και να επανυποβάλει την αίτηση μέχρι την 25η Νοεμβρίου 2023. Μετά την επανυποβολή ξαναγίνεται η διαδικασία πίστωσης στην ψηφιακή κάρτα ή στον τραπεζικό λογαριασμό έως την 30ή Νοεμβρίου 2023. Σε περίπτωση απόρριψης της διαδικασίας πίστωσης της ενίσχυσης, δεν επιτρέπεται η τροποποίηση του αρχικώς επιλεγέντος τρόπου καταβολής της ενίσχυσης.
  • ΜΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΗ: Απαιτείται επικοινωνία του δικαιούχου με το Τηλέφωνο Εξυπηρέτησης Κοινού 2102156327 (Δευτέρα έως Παρασκευή 09:00-17:00) ή αποστολή e-mail στο [email protected].

4.Τι σημαίνουν τα μηνύματα κατάστασης του Πίνακα Πληρωμών;

  • ΠΡΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ: Η συγκεκριμένη πληρωμή θα αποσταλεί στο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα προς πραγματοποίηση κατά την εκτιμώμενη ημερομηνία εκτέλεσης.
  • ΑΠΕΣΤΑΛΜΕΝΗ – ΣΕ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ: Η συγκεκριμένη πληρωμή έχει αποσταλεί στο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα και η επεξεργασία της μπορεί να διαρκέσει έως δέκα (10) εργάσιμες ημέρες.
  • ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ: Η συγκεκριμένη πληρωμή έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς.
  • ΑΠΟΡΡΙΦΘΕΙΣΑ: Δεν κατέστη δυνατή η πραγματοποίηση της συγκεκριμένης πληρωμής. Στην περίπτωση αυτή ο αιτούμενος θα ενημερώνεται με κάθε πρόσφορο μέσο και η αίτησή του θα ενεργοποιείται μετά το πέρας της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής αιτήσεων, ώστε να μπορεί να προβεί στις απαραίτητες διορθώσεις και να επανυποβάλει την αίτηση μέχρι την 25η Νοεμβρίου 2023. Μετά την επανυποβολή ξαναγίνεται η διαδικασία πίστωσης στην ψηφιακή κάρτα ή στον τραπεζικό λογαριασμό έως την 30ή Νοεμβρίου 2023. Σε περίπτωση απόρριψης της διαδικασίας πίστωσης της ενίσχυσης, δεν επιτρέπεται η τροποποίηση του αρχικώς επιλεγέντος τρόπου καταβολής της ενίσχυσης.

5.Ποια χρηματοπιστωτικά ιδρύματα διατίθενται για την έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας;

VIVA WALLET, ΤΡΑΠΕΖΑ EUROBANK και ΤΡΑΠΕΖΑ ALPHABANK.

Για την έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας δεν προαπαιτείται ο δικαιούχος να είναι πελάτης των ως άνω ιδρυμάτων.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι ψηφιακές χρεωστικές κάρτες του Έργου Market Pass λήγουν αυτομάτως στις 31/12/2023 και δεν θα είναι δυνατή η πραγματοποίηση συναλλαγών με αυτές μετά την ημερομηνία αυτή.

6.Ποιων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων λογαριασμοί είναι δυνατόν να δηλωθούν για την κατάθεση της επιδότησης Market Pass;

Των:

  • ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
  • ATTICA BANK ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΡΑΠΕΖΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
  • ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε.
  • ΠΑΓΚΡΗΤΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑ A.E.
  • VIVA WALLET
  • ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
  • ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
  • OPTIMA BANK
  • ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΗΠΕΙΡΟΥ
  • ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΧΑΝΙΩΝ
  • ΤΡΑΠΕΖΑ EUROBANK
  • ΤΡΑΠΕΖΑ ALPHABANK
    Τράπεζα Κεντρικής Μακεδονίας
    Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων
    Προκειμένου να δηλώσει ο δικαιούχος έναν λογαριασμό Τραπέζης, θα πρέπει να είναι δικαιούχος ή συνδικαιούχος σε αυτόν (όχι απαραίτητα πρώτος δικαιούχος), να γνωρίζει τη μορφή IBAN του συγκεκριμένου λογαριασμού και, κυρίως, να είναι βέβαιος ότι ο λογαριασμός αυτός είναι ενεργός και θα παραμείνει ενεργός καθ΄ όλη τη διάρκεια του Market Pass. Σημειώνεται ότι, θα πρέπει να είναι επικαιροποιημένα τα στοιχεία των δικαιούχων ή και συνδικαιούχων στο τραπεζικό ίδρυμα που τηρείται ο λογαριασμός και υποχρεωτικά να έχουν δηλωθεί οι ΑΦΜ που αντιστοιχούν σε αυτούς.

7.Τι μπορεί να γίνει σε περίπτωση απόρριψης των διαδικασιών πίστωσης των λογαριασμών;

Σε περίπτωση απόρριψης της διαδικασίας πίστωσης της ενίσχυσης στην ψηφιακή χρεωστική κάρτα ή στον τραπεζικό του λογαριασμό, ο αιτούμενος θα ενημερώνεται με κάθε πρόσφορο μέσο και η αίτησή του θα ενεργοποιείται μετά το πέρας της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής αιτήσεων, ώστε να μπορεί να προβεί στις απαραίτητες διορθώσεις και να επανυποβάλει την αίτηση μέχρι την 25η Νοεμβρίου 2023. Μετά την επανυποβολή ξαναγίνεται η διαδικασία πίστωσης στην ψηφιακή κάρτα ή στον τραπεζικό λογαριασμό έως την 30ή Νοεμβρίου 2023.

Σε περίπτωση απόρριψης της διαδικασίας πίστωσης της ενίσχυσης, δεν επιτρέπεται η τροποποίηση του αρχικώς επιλεγέντος τρόπου καταβολής της ενίσχυσης.

8.Σε ποιες επιχειρήσεις είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί η ψηφιακή χρεωστική κάρτα του Market Pass;

Το χρηματικό ποσό που πιστώνεται στην ψηφιακή χρεωστική κάρτα Market Pass δύναται να χρησιμοποιείται αποκλειστικά από τον δικαιούχο για την πραγματοποίηση αγοράς αγαθών κάθε είδους σε καταστήματα ή λαϊκές αγορές που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο τροφίμων, ιδίως στους κωδικούς:

 

 

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.