Κοινωνικό Τιμολόγιο 2023: Στα σκαριά αναβαθμισμένη πλατφόρμα για αιτήσεις – Όσα πρέπει να γνωρίζουν οι δικαιούχοι

ρεύμα

Στα σκαριά βρίσκεται η αναβαθμισμένη πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων για το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ).  Υπενθυμίζεται δε πως η ΗΔΙΚΑ ανέφερε πως  δεν λειτουργεί προσωρινά η πλατφόρμα για τις αιτήσεις επειδή γίνεται αναβάθμιση του συστήματος για την επεξεργασία αιτήσεων ΚΟΤ-Β με τα οικονομικά στοιχεία του 2022.

Σημειώνεται δε πως θα ληφθούν υπόψη τα εισοδήματα του 2022 για τους δικαιούχους των τιμολογίων με φθηνό ρεύμα, όπως έχουν αποτυπωθεί στις φορολογικές δηλώσεις που υποβλήθηκαν  μέχρι το τέλος Αυγούστου 2023. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως θα υπάρξουν νέοι δικαιούχοι, ενώ θα υπάρξουν και πολίτες που θα μείνουν εκτός  Κοινωνικού Τιμολογίου λόγω υψηλού εισοδήματος.

Πώς θα ενημερωθείτε για να δείτε εάν είστε δικαιούχοι

Οι ενδιαφερόμενοι για να ενημερωθούν αν  είναι δικαιούχοι του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (ΚΟΤ) ή αν μπορούν να ενταχθούν στο Μητρώο Ευάλωτων Πελατών θα πρέπει να ακολουθήσουν τα παρακάτω 6 βήματα:

Ερωτήσεις και απαντήσεις για το ΚΟΤ

Δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα www.idika.gr ένας χρήσιμος οδηγός με ερωτήσεις και απαντήσεις για το ΚΟΤ.

1.Προσπαθώ να κάνω αίτηση για το κοινωνικό τιμολόγιο, αλλά μου εμφανίζει επισήμανση «Πρόβλημα με τον ιδιοκτήτη του αριθμού παροχής ηλεκτρικής ενέργειας», ενώ η παροχή ρεύματος είναι στο όνομά μου.

Κοιτάξτε αν υπάρχει ΑΦΜ στο λογαριασμό του πάροχου σας (ΔΕΗ ή ιδιωτικές εταιρείες).

Αν δεν υπάρχει ενημερώστε το ΑΦΜ σας με τη σύνδεση σας στον πάροχο σας.

Μετά από 2-3 ημέρες μπείτε πάλι στη πλατφόρμα και κάντε ακύρωση της παλαιάς αίτησης και υποβολή νέας πατώντας αντίστοιχα τα κουμπιά ΚΟΤ-Α ή ΚΟΤ-Β.

Σε περίπτωση που πάλι σας βγάζει μήνυμα λάθους στις Επισημάνσεις για την παροχή, κάντε την ίδια διαδικασία (ακύρωση και νέα αίτηση) μετά από λίγες ημέρες.
Υπενθυμίζουμε ότι θα πρέπει το ΑΦΜ και ο αριθμός παροχής που αναγράφονται στο λογαριασμό του παρόχου σας να είναι καταχωρημένα ορθώς και στη ΔΕΔΔΗΕ και να αφορούν την πρώτη κατοικία του νοικοκυριού. Σε διαφορετική περίπτωση καλέστε στο 11500 (ΔΕΔΔΗΕ) για ενημέρωση.
Η παροχή θα πρέπει να είναι σε έναν από τους 2 άμεσα φορολογούμενους της φορολογικής δήλωσης και όχι σε φιλοξενούμενο.
Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι ενδεχόμενες αλλαγές στον πάροχο σας (ενημέρωση ΑΦΜ, αλλαγή ονόματος στην παροχή κλπ), απαιτούν κάποιο χρόνο μέχρι να ενημερωθεί το σύστημα της ΔΕΔΔΗΕ αναλόγως με την περίπτωση της αλλαγής

2. Προσπαθώ να κάνω αίτηση για το κοινωνικό τιμολόγιο, αλλά ο κωδικός της παροχής μου δεν έχει 11 ψηφία. Τι πρέπει να κάνω;

Βεβαιωθείτε ότι συμπληρώνετε τον αριθμό παροχής όπως αναγράφεται σε ένα λογαριασμό ΔΕΗ (οι 11 πρώτοι αριθμοί, χωρίς κενά, χωρίς άλλα σύμβολα). Ο Αριθμός Παροχής είναι μοναδικός για κάθε ακίνητο. Ο αριθμός παροχής αναγράφεται και σε μεταλλικό ταμπελάκι πάνω στο μετρητή σας.

3. Προσπαθώ να κάνω αίτηση για το κοινωνικό τιμολόγιο, αλλά εμφανίζει ότι φιλοξενούμαι και δεν δικαιούμαι το ΚΟΤ. Γιατί συμβαίνει αυτό;

Εάν στην τελευταία εκκαθαρισμένη φορολογική σας δήλωση εμφανίζεστε ως φιλοξενούμενος, τότε δεν δικαιούστε το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο.

4. Προσπαθώ να κάνω αίτηση για το κοινωνικό τιμολόγιο, αλλά εμφανίζει ότι φιλοξενώ τρίτο άτομο/άτομα και δεν δικαιούμαι το ΚΟΤ. Γιατί συμβαίνει αυτό;

Στις τελευταίες εκκαθαρισμένες φορολογικές δηλώσεις, τα άτομα που εμφανίζονται φιλοξενούμενα από εσάς, έχουν δηλώσει ότι τα φιλοξενείτε. Οπότε τα κριτήρια συνυπολογίζονται για όλα τα διαμένοντα μέλη του νοικοκυριού. Εάν τα άτομα που εμφανίζονται δεν υπήρξαν φιλοξενούμενοί σας, τότε θα πρέπει να προχωρήσετε σε Διαγραφή/Καταγγελία του/των ατόμων αυτών.

5. Η μητέρα μου είναι δικαιούχος του ΚΟΤ, αλλά την φιλοξενώ στο σπίτι μου. Δικαιούται το ΚΟΤ;

Σε περίπτωση νοικοκυριού που απαρτίζεται και από φιλοξενούμενα μέλη, η αίτηση υποβάλλεται αποκλειστικά από τον/την υπόχρεο ή τον/τη σύζυγο του υπόχρεου υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος της φιλοξενούσας μονάδας, για το σύνολο των μελών του νοικοκυριού, και συνυπολογίζονται τα κριτήρια για όλους τους διαμένοντες στο ίδιο σπίτι. Την αίτηση λοιπόν πρέπει να την υποβάλετε εσείς, εάν πληροίτε τα κριτήρια του «πολυπρόσωπου νοικοκυριού» αφού βεβαιωθείτε ότι και η παροχή είναι στο δικό σας όνομα. Σημειώνεται ότι κατά την επεξεργασία της αίτησης, θα ζητηθεί η συναίνεση των φιλοξενούμενων ατόμων μέσω των κωδικών τους TAXISnet για αναζήτηση των στοιχείων που δηλώνονται από τους αρμόδιους φορείς. Η υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος από όλα τα μέλη του νοικοκυριού που έχουν τέτοια υποχρέωση και η συναίνεση όλων των φιλοξενούμενων ενηλίκων είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της υποβολής της αίτησης.

6. Προσπαθώ να κάνω αίτηση για το κοινωνικό τιμολόγιο, έχω αναπηρία άνω των 67%, αλλά αυτό δεν εμφανίζεται όταν συμπληρώνω τα στοιχεία μου και ως εκ τούτου, δεν δικαιούμαι το ΚΟΤ. Γιατί;

Η ιδιότητα του ατόμου με αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω προκύπτει από τους αντίστοιχους κωδικούς του εντύπου Ε1 της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος. Επιβεβαιώστε ότι στην τελευταία φορολογική σας δήλωση εμφανίζεται στον αντίστοιχο κωδικό η αναπηρία. Στην περίπτωση που δεν εμφανίζεται, μπορείτε να κάνετε τροποποιητική φορολογική δήλωση. Επίσης, επιβεβαιώσετε ότι τα στοιχεία σας είναι ορθώς καταγεγραμμένα και στον ασφαλιστικό σας φορέα (πιστοποίηση αναπηρίας).

 

 

 

 

 

 

 

Exit mobile version