Έρχονται αλλαγές στη σήμανση για το «καλάθι του νοικοκυριού», ενώ ετοιμάζεται και «ειδικό καλάθι».
Αυτό τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Νίκος Παπαθανάσης σε συνέντευξή του στον ANT1.
Ο κ. Παπαθανάσης σημείωσε ότι είναι ένα από τα κυβερνητικά μέτρα για τη στήριξη των πιο ευάλωτων συμπολιτών μας και πως στο «καλάθι» είναι τα πιο οικονομικά προϊόντα των σούπερ μάρκετ, ενώ υποστήριξε πως ανέρχεται σε πάνω από 100% η αύξηση των πωλήσεων τις τελευταίες ημέρες στα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο «καλάθι» κάθε αλυσίδας.
Ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης σημείωσε πως συνεχίζονται οι έλεγχοι στην αγορά όχι μόνο για τα προϊόντα στο «καλάθι» αλλά και για τα υπόλοιπα προϊόντα για κρούσματα αισχροκέρδειας, ενώ κάλεσε τους πολίτες να κάνουν έρευνα αγοράς και σύγκριση τιμών μέσω της πλατφόρμας e-katanalotis, πριν κάνουν τα ψώνια τους.
Απαντώντας σε ερωτήματα, ο κ. Παπαθανάσης, διευκρίνισε πως θα υπάρξει τροποποίηση στην σήμανση, ώστε να είναι πιο εμφανή τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο «καλάθι» κάθε αλυσίδας, ενώ θα υπάρχει σήμανση με όλα τα προϊόντα του «καλαθιού» στην είσοδο κάθε καταστήματος.
Ακόμη, σημείωσε πως θα υπάρξει «καλάθι» με προϊόντα για άτομα με ειδικές ανάγκες, όπως ανέφερε, ενώ υποστήριξε πως πλέον στα «καλάθια» κάθε αλυσίδας, τα προϊόντα είναι μοιρασμένα 50%-50% σε ιδιωτικής ετικέτας και επώνυμα αγαθά.
Συνομιλώντας με μικρομεσαίους επαγγελματίες και ανθρώπους της αγοράς, είπε πως η Κυβέρνηση θα συνεχίσει να στηρίζει τις επιχειρήσεις, όπως αυτές της εστίασης.
«Υπάρχει στήριξη σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης. Υπάρχει στήριξη στους πιο ευάλωτους, με διάφορα μέτρα, όπως το έκτακτο επίδομα», είπε ο κ. Παπαθανάσης, επαναλαμβάνοντας πως «κατανοούμε την αγωνία των επιχειρηματιών και των πολιτών για τους λογαριασμούς ρεύματος. Το 90% από τα υπερέσοδα των εταιρειών θα φορολογηθούν» και όπως είπε, θα συνεχιστεί η στήριξη που ουσιαστικά «μηδενίζει» την ρήτρα αναπροσαρμογής από τους λογαριασμούς νοικοκυριών και επιχειρήσεων.
Στο “καλάθι του νοικοκυριού” προστίθενται πολλά επώνυμα προϊόντα
Στον ΑΝΤ1 μίλησε και ο υπεύθυνος της πλατφόρμας e-katanalotis, Γιάννης Δοξαράς, στην οποία, όπως είπε, περιλαμβάνονται 1.400 προϊόντα, οι τιμές των οποίων λαμβάνονται με απευθείας σύνδεση από τα συστήματα των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ.
Σε ότι αφορά το «περιεχόμενο» του «καλαθιού του νοικοκυριού», ο κ. Δοξαράς είπε «Βλέπουμε ότι τις πρώτες δύο ημέρες μπήκαν και άλλοι προμηθευτές. Είδαμε σούπερ μάρκετ που το καλάθι του, από το 90% προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που είχε, μειώθηκε στο 60% το ποσοστό, προφανώς μετά και τις παρατηρήσεις καταναλωτών και προστέθηκαν πολλά επώνυμα προϊόντα».