Quantcast
"Καλάθι νοικοκυριού" - σούπερ μάρκετ: Νέες πληροφορίες για το μέτρο - Ποια προϊόντα δεν θα συμπεριληφθούν και γιατί - enikonomia.gr
share

“Καλάθι νοικοκυριού” – σούπερ μάρκετ: Νέες πληροφορίες για το μέτρο – Ποια προϊόντα δεν θα συμπεριληφθούν και γιατί

δημοσιεύτηκε:

Νέες πληροφορίες για τα προϊόντα των σούπερ μάρκετ  που θα περιληφθούν στο “καλάθι της νοικοκυράς“.  Για το θέμα  μίλησε σήμερα ο Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος στον ΑΝΤ1. Όπως αποκάλυψε ο ίδιος, θα χρειαστούν 10 με 15 ημέρες για να ολοκληρωθεί η διαδικασία για το “καλάθι” αυτό, διότι απαιτείται μια καλή προετοιμασία από τις επιχειρήσεις και το μέτρο αυτό εκτιμάται ότι θα τεθεί σε εφαρμογή προς τα τέλη Οκτωβρίου.

Επίσης εξήγησε γιατί το καλάθι αυτό θα είναι μικρό. «Για να είναι αποτελεσματικό ένα τέτοιο καλάθι, θα πρέπει να είναι αρκετά περιορισμένο, μικρό. Γιατί εάν ανοίξουμε υπερβολικά το καλάθι, τότε θα μειωθεί η αποτελεσματικότητα του», είπε.

Οι τιμές των προϊόντων 

Στην συνέχεια ρωτήθηκε εάν με το καλάθι αυτό θα υπάρξει  συγκράτηση των τιμών ή μείωση τιμών. «Το κράτος δεν μπορεί να δώσει εντολή σε επιχειρήσεις να κρατήσουν τις τιμές χαμηλά ή να τις μειώσουν, σε καμία περίπτωση. Ειδικά η μείωση των τιμών εξαρτάται από το πως αγοράζει κανείς το εκάστοτε προϊόν. Δεν  μπορεί να το πουλήσει με ζημιά, αυτό θα ήταν προβληματικό. Άρα όλοι καταλαβαίνουμε ότι το κράτος δεν μπορεί να δώσει τέτοιες εντολές. Η προσπάθεια όμως που γίνεται μέσα από αυτό το  καλάθι της νοικοκυράς είναι να καταδειχθεί στον καταναλωτή το καλάθι αυτό των αναγκαίων αγαθών, για τα οποία  θα γίνει μια προσπάθεια  να συγκρατηθούν οι τιμές, ουσιαστικά με ιδιωτική πρωτοβουλία στο επίπεδο του ανταγωνισμού», σημείωσε.

«Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε είναι ότι οι ανατιμήσεις που βλέπουμε  αυτή τη στιγμή σε όλα τα προϊόντα δεν είναι αισχροκέρδεια. Υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις, αλλά αυτές είναι περιορισμένες .Το μεγάλο πρόβλημα που δημιουργεί με τις ανατιμήσεις είναι η αύξηση στην οποία αγοράζουν και αυτοί που μας πωλούν τα αγαθά, αυτά  που έρχονται τελικά στο καλάθι μας. Είναι σαφές ότι εάν κάποιος αγοράζει ακριβότερα δεν μπορεί να πουλήσει πολύ φθηνότερα», συμπλήρωσε.

Επίσης μίλησε για τον τρόπο που θα λειτουργεί το καλάθι αυτό. «Ο σκοπός είναι το καλάθι αυτό που προτείνεται με πρωτοβουλία κάθε αλυσίδας, κάθε καταστήματος λιανικής  να ανατιμάται με πιο αργό ρυθμό  από ό,τι είναι ο μέσος ρυθμός κατανάλωσης», είπε και ξεκαθάρισε ότι κάθε αλυσίδα σούπερ μάρκετ ή κάθε αλυσίδα λιανικής μπορεί να προσθέσει όποιο προϊόν κρίνει κατάλληλο για το συγκεκριμένο καλάθι. Εάν εμείς επιλέγαμε  ένα συγκεκριμένο brand,  έναν συγκεκριμένο κωδικό προϊόντος, τότε  εκεί θα υπήρχε πρόβλημα στο θέμα του αθέμιτου ανταγωνισμού», εξήγησε.

 Οι ανακοινώσεις 

Μεταξύ άλλων γνωστοποίησε ότι θα γίνονται ανακοινώσεις για το “καλάθι” αυτό ανά τακτά χρονικά διαστήματα. «Η ευθύνη που έχει κάθε αλυσίδα καταστημάτων λιανικής απέναντι και στο κοινό της  είναι ότι εάν  προτείνει κάποια προϊόντα τα οποία ανατιμώνται γρήγορα και είναι στο καλάθι αυτό, ουσιαστικά παραπλανεί το καταναλωτικό κοινό και θα βλάψει και τη φήμη της. Είναι σαφές  ότι αυτό το  πράγμα εμείς θα το παρακολουθούμε…  θα κάνουμε τακτικά ανακοινώσεις για το πως πηγαίνουν τα καλάθια σε σχέση με τον γενικό πληθωρισμό. Και εάν μια εταιρεία επιλέξει όχι σωστά στο καλάθι, προφανώς και θα βλάψει τη δική της φήμη», τόνισε και πρόσθεσε πως κάθε αλυσίδα  σούπερ μάρκετ  θα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει τον δικό της  τρόπο σήμανσης για τα προϊόντα που θα συμπεριληφθούν στο καλάθι.

Καλάθι νοικοκυράς: Κάθε πότε θα αλλάζει η λίστα 

Στην ερώτηση εάν η λίστα που διέρρευσε χθες από το υπουργείο  θα είναι και η τελική ή εάν θα προστίθενται κάθε μήνα προϊόντα,  είπε:  « Η λίστα αυτή είναι δυναμική,  δηλαδή θα υπάρχουν αλλαγές. Αλλά οι κατηγορίες είναι λίγο πολύ αυτές που γνωρίζουμε …..  τα βασικότερα προϊόντα. Μεγάλες αλλαγές δεν θα έχουμε»,  και ανέφερε ότι  κάθε 15 ημέρες θα αλλάζουν τα προϊόντα στο καλάθι κάθε σούπερ μάρκετ. Επίσης είπε ότι  οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα αποφασίζουν εάν θα συμπεριλαμβάνουν στο καλάθι επώνυμα ή προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Τέλος ανέφερε ποια είναι η σημαντική διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στις προσφορές των σούπερ μάρκετ και στο καλάθι της νοικοκυράς. «Μια σημαντική διαφορά μεταξύ  των προσφορών  και του καλαθιού είναι ότι οι προσφορές  στα σούπερ μάρκετ  δεν καλύπτουν όλο το καλάθι,  αλλά μόνο μερικά από τα προϊόντα αυτά και κάθε φορά διαφορετικά. Μιλάμε για πρώτη φορά  για ένα πλήρες καλάθι στο  οποίο θα πρέπει να υπάρχουν προσφορές για όλο το καλάθι».

Ποια προϊόντα λείπουν από το καλάθι και γιατί 

«Πολλά από τα προϊόντα τα οποία θα  λείπουν από το καλάθι θα πωλούνται και από άλλου είδους  καταστήματα και όχι από μεγάλες αλυσίδες λιανικής ή γενικώς αλυσίδες λιανικής. Για παράδειγμα θα δείτε ότι λείπουν τα νωπά φρούτα και τα λαχανικά από τη λίστα τα οποία πωλούνται πρωτίστως και υπάρχουν σε πολύ χαμηλές τιμές στις λαϊκές αγορές. Άρα προτείνεται ο καταναλωτής να κατευθυνθεί προς τα εκεί. Υπό την έννοια ότι όλοι γνωρίζουμε ότι στις λαϊκές αγορές  είναι φθηνότερες οι τιμές για τα προϊόντα αυτά. Ομοίως τα νωπά κρέατα.  Στα κρεοπωλεία επίσης η αγορά είναι ανταγωνιστική  και εκεί  θα πρέπει να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί στο πώς θα χειριστούμε τη συγκεκριμένη αγορά. Για αυτό λείπουν κάποια προϊόντα. Για το αλάτι και τα υπόλοιπα προϊόντα  που είναι πολύ σημαντικά  καταλαβαίνουμε  όλοι ότι θα μπορούσαν να είναι και αυτά.  Ωστόσο υπάρχει πρόβλημα καθώς η λίστα αυτή θα πρέπει να είναι περιορισμένη άρα και αποτελεσματική».

Δείτε παρακάτω το σχετικό ΒΙΝΤΕΟ

Πηλίδης: Πολύ ενθαρρυντικές οι διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές- Δυσκολία με τα γαλακτοκομικά

Για το “καλάθι της νοικοκυράς” μίλησε σήμερα και ο πρόεδρος Συλλόγου Μικρών και Μεσαίων Supermarket, Γιάννης Πηλίδης στο Πρώτο Πρόγραμμα. Όπως είπε ήδη έχουν ξεκινήσει οι διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές και  αυτές είναι πολύ ενθαρρυντικές στα περισσότερα προϊόντα. «Έχουμε κλείσει ρύζια, όσπρια, μέλι, μαρμελάδα, χαρτί υγείας, αλλά συναντάμε πολύ μεγάλη δυσκολία στα γαλακτοκομικά-τυροκομικά», συμπλήρωσε. Και εξήγησε τον λόγο που υπάρχει απροθυμία από τους παραγωγούς για τα γαλακτοκομικά-τυροκομικά προϊόντα.  Τα τυριά που αγοράζουν οι καταναλωτές αυτή την στιγμή είναι τυριά που έχουν παραχθεί πριν από 5-6 μήνες με άλλη τιμή του γάλακτος, όπως είπε.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.