Χρήσιμες συμβουλές για ασφαλείς ηλεκτρονικές αγορές μέσω των social media δίνει εν μέσω πανδημίας το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων στους καταναλωτές. Αναλυτικά, προκειμένου ο καταναλωτής να προστατευτεί όταν πραγματοποιεί αγορές αγαθών μέσω των σελίδων στα social media, συστήνεται, πριν από κάθε παραγγελία και πληρωμή να ενημερώνεται για τα κάτωθι:
-Τα πλήρη στοιχεία του προμηθευτή: εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας (όχι μόνο κινητό), url shop online (αν υφίσταται), email, ταχ. διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ επιχείρησης.
-Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.
-Τη συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, εξόδων αποστολής, κλπ.).
-Τον τρόπο πληρωμής, αποστολής και τη διαθεσιμότητα του προϊόντος.
-Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής της επιχείρησης .
Επιπρόσθετα συστήνονται:
– Έλεγχος πριν από την πληρωμή ότι ο ιστότοπος παρέχει ασφαλή σύνδεση για τη μετάδοση ευαίσθητων δεδομένων, όπως στοιχείων πιστωτικών καρτών (κλειδαριά στον browser).
-Αγνόηση των προσφορών που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία.
-Εντοπισμός στο διαδίκτυο τυχόν σχολίων, εμπειριών ή συστάσεων άλλων καταναλωτών που έχουν κάνει ήδη συναλλαγές με το κατάστημα, έχοντας βεβαίως υπόψη ότι μπορεί να είναι παραπλανητικές ή κατασκευασμένες,.
Λήψη επιβεβαίωση της παραγγελίας.
Ισχυρή σύσταση:
-Μη παραλαβή δεμάτων, όταν η χρέωση γίνεται με αντικαταβολή, χωρίς τα πλήρη στοιχεία αποστολέα στο συνοδευτικό δελτίο των αποστολών (τα στοιχεία προβλέπονται στην απόφαση 686/064/10-7-2013 του Προέδρου της ΕΕΤΤ (Β’1700)).
– Υποβολή καταγγελιών στην τηλ. γραμμή καταναλωτών 1520 ή μέσω email στις διευθύνσεις [email protected] και [email protected] ή μέσω της σελίδας της ΔΙΜΕΑ στο Facebook: @dimea.ypanep
Οι περιορισμοί στη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων
Οι περιορισμοί στη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων, προκειμένου να συγκρατηθεί η διάδοση της πανδημίας COVID-19 προκάλεσαν σημαντική αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων, με αποτέλεσμα την αύξηση των καταγγελιών για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, όσον αφορά ειδικότερα στις πωλήσεις μέσω των social media. Συγκεκριμένα διαπιστώνονται:
-Πωλήσεις απομιμητικών αγαθών («μαϊμού» προϊόντα σε πολύ χαμηλές τιμές).
-Αποστολή αγαθών, μέσω πολλών εταιρειών ταχυμεταφορών, προκειμένου να δυσχεραίνεται ο εντοπισμός των προμηθευτών.
-Συνοδευτικά δελτία των αποστολών, χωρίς να αναφέρονται τα στοιχεία του αποστολέα και κυρίως η ταχυδρομική διεύθυνση ή με ελλιπή στοιχεία ή ψευδή στοιχεία.
-«ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ» πρόσβασης του καταναλωτή στο λογαριασμό του στη σελίδα στα social media, μετά την ολοκλήρωση και παραλαβή της παραγγελίας.
-«ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ» της επικοινωνίας του καταναλωτή με τις προβαλλόμενες στη σελίδα τηλεφωνικές γραμμές και στις φόρμες επικοινωνίας (συνήθως σε κινητά τηλέφωνα).
-Παραλαβή αγαθών χωρίς παραστατικά διακίνησης και εμπορίας
Ηλεκτρονικές αγορές μέσω social media: Τι πρέπει να προσέχετε
δημοσιεύτηκε:
14:26
, 1 Απριλίου 2021
My money

Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα
3 ημέρες πριν
ΔΕΗ: Ανανεώνεται η θητεία του Στάσση -Ποιες είναι οι νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες
4 ημέρες πριν
Διευθύνων σύμβουλος του ΔΑΑ: Θετικές οι ενδείξεις για το 2025- Τι είπε για την κινεζική αγορά
2 εβδομάδες πριν
RWE -ΔΕΗ: Νέο φωτοβολταϊκό 567 μεγαβάτ στην Κεντρική Μακεδονία
1 ημέρα πριν
Η Realnews εκτάκτως σήμερα
2 ημέρες πριν
Παπαστεργίου: Έρχεται εγκύκλιος για την κατάργηση δύο πιστοποιητικών -Τι είπε για τις νέες...
2 ημέρες πριν