Ετήσιο κέρδος κατά μέσο όρο 1.200 ευρώ θα έχουν οι κάτοχοι συγκεκριμένων κατηγοριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό θα αφορά όσους έχουν στο όχημά τους την τεχνολογία V2Gενέργειας. Συνεπώς, μπορεί κανείς να τροφοδοτεί το όχημά του γεμίζοντας τις μπαταρίες του με ηλεκτρική ενέργεια σε ώρες μικρής ζήτησης και να την επιστρέφει σε ώρες αιχμής, κερδίζοντας την υπεραξία.
Μελέτη στην Ελβετία (της εταιρείας διαχείρισης ενέργειας Eaton) έδειξε ότι το εκτιμώμενο κέρδος ενός ιδιοκτήτη ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όταν αποφασίσει να εκμεταλλεύεται καθημερινά την τεχνολογία V2G, αγγίζει κατά μέσο όρο τα 1.200 ευρώ. Η μελέτη στηριζόταν στις τότε τιμές πώλησης και αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Σήμερα, που τα πράγματα στην ενέργεια είναι διαφορετικά, ο μέσος όρος κέρδους σαφώς είναι μεγαλύτερος. Μία παρόμοια μελέτη που έγινε το 2019 στη Νορβηγία έδειξε ότι το κέρδος του ιδιοκτήτη άγγιζε κατά μέσο όρο τα 1.900 ευρώ.
Οι εκτιμήσεις
Η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι πιθανόν να διαδοθεί τα επόμενα χρόνια, δίνοντας μία άμεση λύση, προς όφελος του περιβάλλοντος, της ηλεκτρικής ενέργειας σε ώρες αιχμής. Εκτιμάται ότι μέχρι το 2030 η τεχνολογία V2G θα διαδοθεί σε μεγάλο βαθμό και θα υπάρχει μεγάλο ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα στηρίζουν το εκάστοτε δίκτυο των χωρών. Και όλα αυτά όταν υπολογίζεται ότι οι ανάγκες για ηλεκτρική ενέργεια σε λίγα χρόνια θα είναι τεράστιες.
Ήδη πολλά δίκτυα στο πλαίσιο της εξέλιξης παίρνουν ως δεδομένο αυτήν την παροχή. Την ίδια στιγμή που οι τεχνολογίες των έξυπνων δικτύων βρίσκονται σε ανοδική πορεία, δεν μπορεί να αγνοηθεί από του παρόχους σε όλον τον κόσμο μία τέτοια παροχή, που, ουσιαστικά, θα βοηθήσει την επάρκεια ηλεκτρικής ενέργειας σε περιόδους μεγάλης ζήτησης.
Προς το παρόν, τα εμπόδια για τη διάδοση της τεχνολογίας είναι πολλά. Πρέπει να υπάρξει το ανάλογο νομικό και ρυθμιστικό περιβάλλον σε διεθνές και εθνικό επίπεδο, να εξαπλωθούν τα έξυπνα δίκτυα και να μπορούν να στηρίζουν τις εφαρμογές παραμετροποίησης για την αμφίδρομη παροχή ηλεκτρικής ενέργειας. Οι κατασκευαστές θα πρέπει να παρέχουν την τεχνολογία σε όλα τα καινούρια αυτοκίνητα, ενώ οι μπαταρίες θα πρέπει να μπορούν να στηρίζουν τη σύγχρονη τεχνολογία. Παράλληλα, θα πρέπει να υπάρχει ένα κατάλληλο λογισμικό που θα εποπτεύει όλη τη διαδικασία και θα παραμετροποιεί τα δεδομένα, τα οποία θα πρέπει να προσαρμόζονται στις απαιτήσεις του εκάστοτε οδηγού.