Τριπλασιάστηκε ο αριθμός των καταναλωτών που χρησιμοποίησαν φορητή συσκευή – smartphone, tablet ή wearable – για πληρωμές, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της Visa του 2016 για τις ψηφιακές πληρωμές.
Συγκεκριμένα, το 54% των καταναλωτών που πήραν μέρος στην έρευνα, χρησιμοποιούν σε σταθερή βάση μία φορητή συσκευή για πληρωμές, σε σύγκριση με μόλις 18% σε αντίστοιχη περυσινή έρευνα.
Η online έρευνα, στην οποία πήραν μέρος περισσότεροι από 36.000 καταναλωτές σε 19 χώρες, αποκαλύπτει πως η υιοθέτηση από τους καταναλωτές ψηφιακών μεθόδων πληρωμών έχει αλλάξει δραματικά τους τελευταίους 12 μήνες. Πρίν από ένα χρόνο, το 38% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι δεν είχαν χρησιμοποιήσει ποτέ στο παρελθόν φορητή συσκευή για να πληρώσουν για τις καθημερινές τους αγορές και δεν σκόπευαν να κάνουν κάτι τέτοιο. Σήμερα, αυτός ο αριθμός έχει πέσει στο 12%.
Παρατηρώντας τις 10 χώρες όπου οι πληρωμές μέσω φορητών συσκευών κυριαρχούν, μπορούμε να τις κατατάξουμε σε δύο κατηγορίες: αναπτυσσόμενες αγορές όπως η Τουρκία και η Ρουμανία, οι οποίες εκτός από παραδοσιακές μεθόδους πληρωμών υιοθετούν νέες τεχνολογίες, και αναπτυγμένες αγορές – ιδιαίτερα οι Σκανδιναβικές χώρες – που υιοθετούν νέες τεχνολογίες με διαφορετικούς ρυθμούς.
Έχει ενδιαφέρον σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, ότι οι χρήστες πληρωμών μέσω φορητών συσκευών υποστηρίζουν επίσης ότι νιώθουν άνετα να πραγματοποιούν αγορές ακριβών προϊόντων μέσω φορητών συσκευών όσο και καθημερινές αγορές.
Η έρευνα δείχνει επίσης ότι το mobile banking αυξάνεται σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Για πρώτη φορά, περισσότεροι από τους μισούς Ευρωπαίους που πήραν μέρος στην έρευνα από βαθμίδες όλων των ηλικιών κάνουν χρήση mobile banking. Ενώ οι millennials παραμένουν η πιο δραστήρια κατηγορία, άλλες ηλικιακές ομάδες προσαρμόζονται επίσης γρήγορα καθώς ο υψηλότερος ρυθμός ανάπτυξης σε σχέση με το 2015 αφορά το ηλικιακό γκρουπ 55-64.
Σε όλη την Ευρώπη, η αύξηση της χρήσης του mobile banking δίνει τη δυνατότητα σε περισσότερους χρήστες να διαχειριστούν τα έξοδα και τις οικονομικές τους υποχρεώσεις, με το 41% να δηλώνουν ότι ελέγχουν το υπόλοιπο του λογαριασμού τους online ή μέσω κάποιας τραπεζικής εφαρμογής. Ο Νίκος Καμπανόπουλος, Γενικός Διευθυντής Visa Europe για Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία, υπογράμμισε:«Αυτά τα δεδομένα είναι μία επιβεβαίωση ότι το μέλλον των ψηφιακών πληρωμών είναι εδώ, με καταναλωτές σε όλα τα μήκη της Ευρώπης να υιοθετούν νέους τρόπους πληρωμών. Τα smartphones και τα wearables είναι η αρχή μίας νέας τάσης, με εκατομμύρια διασυνδεμένες συσκευές να κάνουν πιο απλό και ασφαλές από ποτέ για κάποιον να πραγματοποιεί καθημερινές συναλλαγές μέσα από τη χρήση οποιασδήποτε τεχνολογίας. Στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στην Αγγλία, τη Γαλλία και την Ελβετία, πραγματοποιήθηκε πρόσφατα το λανσάρισμα του Apple Pay, του Samsung Pay στην Ισπανία και του Android Pay στην Αγγλία. Επίσης, είδαμε μία νέα εποχή στις πληρωμές μέσω wearable smartwatches, βραχιολάκια ακόμη και ρούχα. Είναι προφανές ότι αυτή η τάση θα συνεχίσει να αναπτύσσεται, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να επιλέξουν τη συσκευή που ταιριάζει στο lifestyle τους».
Η έρευνα δείχνει ότι σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, οι ανέπαφες πληρωμές είναι πλέον ο κανόνας.
Σε όλη την Ευρώπη, οι χρήστες καρτών ανέπαφων συναλλαγών είναι περισσότερο πρόθυμοι να υιοθετήσουν νέες μεθόδους πληρωμών συγκριτικά με αυτούς που δεν χρησιμοποιούν αντίστοιχες κάρτες. Η έρευνα υπογραμμίζει ότι οι χρήστες καρτών ανέπαφων συναλλαγών δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τη χρήση φορητών συσκευών σαν μέθοδο πληρωμής σε ένα κατάστημα (52% χρήστες καρτών ανέπαφων συναλλαγών σε σύγκριση με 32% με μη χρήστες), για αγορές μέσω εφαρμογών (49% σε σύγκριση με 31%) ή στη χρήση φορητών συσκευών για να πληρώσουν για ένα γεύμα (50% σε σύγκριση με 30%).
Ο κος Νίκος Καμπανόπουλος, Γενικός Διευθυντής Visa Europe για Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία, δήλωσε σχετικά: «H αύξηση της χρήσης καρτών ανέπαφων συναλλαγών είχε σημαντικό αντίκτυπο στην εξοικείωση των καταναλωτών με τις ψηφιακές πληρωμές, ανεξαρτήτως ηλικίας. Η δέσμευση της Visa για συνεχή καινοτομία δίνει όλο και περισσότερο τη δυνατότητα σε καταναλωτές να πραγματοποιούν ασφαλείς και ολοκληρωμένες αγορές όποτε το επιθυμούν και με όποια συσκευή επιλέξουν, ανεξάρτητα από το χρόνο, τον τόπο ή το μέσο».