e-ΕΦΚΑ: Πώς λειτουργούν τα εικονικά καταστήματα – Τι δυνατότητες δίνουν στους πολίτες

e-ΕΦΚΑ

Τα εικονικά καταστήματα του e-ΕΦΚΑ με στόχο να πατάξουν την γραφειοκρατία δίνουν νέες δυνατότητες στους πολίτες.

Μέσω των εικονικών καταστημάτων οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν αιτήσεις, να ελέγχουν την κατάσταση των ασφαλιστικών τους δεδομένων, να επικοινωνούν με εξειδικευμένο προσωπικό και να λαμβάνουν έγκυρη πληροφόρηση, μέσω της πλατφόρμας του e-ΕΦΚΑ.

«Με αυτές τις καινοτόμες δράσεις, αναβαθμίζουμε ακόμα περισσότερο την εξυπηρέτηση των πολιτών: μειώνεται η γραφειοκρατία, παρέχεται προσωποποιημένη πληροφόρηση, ενισχύεται η προσβασιμότητα στις υπηρεσίες μας, οι οποίες λειτουργούν 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, ώστε ο πολίτης να εξυπηρετείται οποιαδήποτε στιγμή και από οποιοδήποτε σημείο», ανέφερε σε άρθρο του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διοικητής του e-ΕΦΚΑ, Αλέξανδρος Βαρβέρης.

Ολόκληρο το άρθρο του Αλέξανδρου Βαρβέρη:

Στον σύγχρονο κόσμο, όπου η τεχνολογία και οι καινοτόμες εξελίξεις της επηρεάζουν κάθε τομέα της ζωής μας, η δημόσια διοίκηση οφείλει να προσαρμοστεί και να αξιοποιήσει τις νέες αυτές δυνατότητες για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.

Ο e-ΕΦΚΑ, ως ο κεντρικός φορέας κοινωνικής ασφάλισης της χώρας μας, ηγείται αυτής της μεταρρυθμιστικής προσπάθειας, με στόχο την επίτευξη ενός ολοκληρωμένου ψηφιακού μετασχηματισμού.

Η έννοια του ψηφιακού μετασχηματισμού δεν είναι απλώς μια τάση της εποχής, αλλά μια αναγκαιότητα, λαμβάνοντας υπόψη την επιτακτική ανάγκη για βελτίωση της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης. Οι πολίτες σήμερα απαιτούν άμεση και εύκολη πρόσβαση στις υπηρεσίες που παρέχει ο ασφαλιστικός τους οργανισμός και εύλογα αναμένουν την ίδια ευελιξία και την άμεση εξυπηρέτηση που τους προσφέρουν οι ιδιωτικές επιχειρήσεις.

Στον e-ΕΦΚΑ διαγνώσαμε την ανάγκη για τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών μας, όχι μόνο για να ανταποκριθούμε στις προσδοκίες των πολιτών, αλλά και για να επιτύχουμε υψηλότερα επίπεδα λειτουργικής αποδοτικότητας. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός παρέχει την ευκαιρία να αναθεωρήσουμε και να επανασχεδιάσουμε τις διαδικασίες μας, με βασικό γνώμονα τον πολίτη, ώστε να επιτύχουμε μια ευχερώς προσβάσιμη και φιλική προς τον χρήστη εμπειρία.

Ένας από τους κύριους πυλώνες αυτής της προσπάθειας είναι η δημιουργία των εικονικών καταστημάτων του e-ΕΦΚΑ. Αυτή η καινοτομία δεν αποτελεί απλώς μια τεχνολογική εφαρμογή, αλλά μια ολοκληρωμένη στρατηγική προσέγγιση, που στοχεύει στη ριζική αλλαγή του τρόπου, με τον οποίο αλληλεπιδρούμε με τους ασφαλισμένους μας. Οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν αιτήσεις, να ελέγχουν την κατάσταση των ασφαλιστικών τους δεδομένων, να επικοινωνούν με εξειδικευμένο προσωπικό και να λαμβάνουν έγκυρη πληροφόρηση, μέσω της πλατφόρμας μας.

Με αυτές τις καινοτόμες δράσεις, αναβαθμίζουμε ακόμα περισσότερο την εξυπηρέτηση των πολιτών: μειώνεται η γραφειοκρατία, παρέχεται προσωποποιημένη πληροφόρηση, ενισχύεται η προσβασιμότητα στις υπηρεσίες μας, οι οποίες λειτουργούν 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, ώστε ο πολίτης να εξυπηρετείται οποιαδήποτε στιγμή και από οποιοδήποτε σημείο.

Με μεγάλη χαρά, σας ενημερώνω ότι ο e-ΕΦΚΑ, στο πλαίσιο του διαρκούς ψηφιακού μετασχηματισμού του, διαθέτει πλέον 110 ψηφιακές υπηρεσίες για όλους τους πολίτες στον ιστότοπο του φορέα (www.efka.gov.gr). Αυτή η σημαντική πρόοδος αποτελεί ορόσημο στην πορεία μας για τη θεμελίωση μιας σύγχρονης και αποτελεσματικής κοινωνικής ασφάλισης στην Ελλάδα.

Κομβικό σημείο στην προσπάθειά μας να δημιουργήσουμε έναν πιο σύγχρονο και ανθρώπινο e-ΕΦΚΑ, που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πολιτών με αξιοπιστία και σεβασμό, αποτέλεσαν και τα ΨΗΦΙΑΚΑ ΚΕΠΑ. Οι διαδικασίες έχουν γίνει πιο απλές και γρήγορες, με αποτέλεσμα οι πολίτες να λαμβάνουν ταχύτερα τις απαραίτητες αποφάσεις για την αναπηρία τους και τις συνταξιοδοτικές παροχές ή τα επιδόματα που δικαιούνται.

Ωστόσο, ο δρόμος προς τον πλήρη ψηφιακό μετασχηματισμό περιλαμβάνει σοβαρές προκλήσεις. Μια από αυτές τις προκλήσεις είναι η δραστική αντιμετώπιση του ψηφιακού αποκλεισμού, κυρίως για ομάδες πολιτών, όπως οι συνταξιούχοι μας, χωρίς εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες. Η εκπαίδευση και η υποστήριξη αυτών των ομάδων αποτελεί βασική προτεραιότητα, ώστε να εξασφαλίσουμε την απρόσκοπτη και ανεξαίρετη επίδραση και εφαρμογή των πολιτικών μας στο σύνολο της ελληνικής κοινωνίας.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του e-ΕΦΚΑ είναι μια στρατηγική επένδυση στο μέλλον της κοινωνικής ασφάλισης και της εξυπηρέτησης των πολιτών στην Ελλάδα.

Μέσω των προηγμένων δράσεων της τεχνολογίας, επιδιώκουμε να βελτιώσουμε τη ζωή των ασφαλισμένων μας και να δημιουργήσουμε έναν φορέα που ανταποκρίνεται στις προκλήσεις του 21ου αιώνα.

Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε με αφοσίωση, αποφασιστικότητα και, ασφαλώς, με την αμέριστη στήριξη της υπουργού, Νίκης Κεραμέως, ώστε να οικοδομήσουμε έναν πιο σύγχρονο, αποδοτικό και προσιτό e-ΕΦΚΑ, προς όφελος κάθε εργαζομένου, συνταξιούχου, αλλά και κάθε ευάλωτου συμπολίτη μας.

 

Exit mobile version